Pleiemedarbeidere etc

Blue_

Gift med forumet
Er det andre som jobber som pleiemedarbeider eller lignende som har fått tilrettelegging på jobb?

Jeg har ikke sagt ifra ennå, men kommer nok til å gjøre det veldig snart.

Brukeren jeg jobber med er ganske tung...
Og kan til tider bli voldelig.

Jeg kjenner det allerede i bekkenet... Og har en migrene som blir myyye verre under graviditet. (Den er ille til vanlig også)...

Jeg jobber bare hver tredje helg, ettersom jeg studerer i ukedagene... Og der er det kriiise om jeg går glipp av én time.
Så jeg MÅ på skolen, men kjenner at jeg skal høre med legen min vedrørende jobb.

Hva kan de eventuelt gjøre av tilrettelegging?

Jeg er :) jobber på en veldig fysisk tung avdeling, hvor enkelte brukere har en tendens til å slå,klore etc... da jeg også har kronisk bekkenløsning fra yngre år er sjansene relativt store for at jeg vil slite litt med kroppen når jeg blir tyngre :) så jeg blir flyttet fra 1 april til den fysisk letteste avdelingen på sykehjemmet som tilrettelegging :)

Jobber i hjemmespl, har dog vært sykemeldt siden uke 5 denne gangen. Men sist jeg gikk gravid fikk jeg litt tilrettelegging; gikk ikke til pasienter som røyka inne i leiligheten, slapp og ta alle de tyngste stellene (assisterte istedet for å være den som stelte på 1/3 stell f.eks).
Andre har annen type tilrettelegging som at de en periode kun jobber kveld eller dag, spl får fritak fra å holde på med cellegift f.eks og alle slipper å gå til smittsomme pasienter med smittevern-protokoll. Spør på jobb så blir du klokere [emoji4]

Takk, for svar alle sammen[emoji4] må ta en prat med sjefen snart.

Back
Topp