pleez

tafas

Elsker forumet
hvordan ville dere reagert med en far/mor som ikke tar ansvar altså? vår lille, hun er 2aår 2 mnd, er ikke alltid villig til å bli holdt på hande når vi er ute, kan gjerne demonstrere litt, men til slutt får jeg altid henne til å gi meg hånda si. er hun sammen m faren, så gidder han ikke å mase om det, og dermed får hun sin vilje..noen ganger går han langt forran og hun kommer etter ham..jag synes hun er for liten til å skjønne helt ting som kan skade henne, itillegg til at motorikken er ikke helt utviklet, hadde hun snublet for eksempel, da er han langt borte fra henne for å reagere!jeg har snakket m ham flere ganger, tom kranglet m ham for at han skal ta seg sammen..en liten unge skal ikke forlates alene i spisestolen som er 1m høy, sier han seg enig i det, men dager etter glemmer han leksene![:@]tenker disse er ting som jeg ser han gjør når jeg er tilstedet, jeg lurer virkelig hva skjer når de 2 er ute på leke plass eller tar en tur sammen..jeg blir virkelig beskymret for jeg vet at han er ikke den man stoler på..han elsker henne så høyt, men en ting er å være glad i noen og en anne er hvordan du tar vare på henne..overdriver jeg eller?pleez svar

Må mor og far alltid gjøre ting på samme måte da? Jeg synes du overdriver litt i alle fall i forhold til de situasjonene du nevnte. Men det kan jo være andre mer alvorlige situasjoner som du ikke har beskrevet og da selvfølgelig er det viktig med barnets sikkerhet.

ORIGINAL: mammagutt

Må mor og far alltid gjøre ting på samme måte da? Jeg synes du overdriver litt i alle fall i forhold til de situasjonene du nevnte. Men det kan jo være andre mer alvorlige situasjoner som du ikke har beskrevet og da selvfølgelig er det viktig med barnets sikkerhet.

safety first. be han tenke konsekvens[:@][:@][:@]

ikke nødvendigvis gjøre ting på samme måte, men hun har allerde falt fra stolen å brukket nese si, skal vi da ikke lære fra dette?han har alltid dårlig tid uansett om han har fri eller skal gjøre noe..kan idet minste ta ungen ned fra stolen, så da kan han gå til badet å barbere seg..igår ville hun ikke holde han, da gikk han fra henne og forlot henne i parkeringsplass hvor biler kjører inn og ut*!! fra da hun var 1år og 4 mnd, forlater han henne ta trappe alene og han er forran(hun begy å gå fra hun var 11 mnd, men allikevel,,1 år og 4mnd betyr ikke at hun klarer å go opp trappe alene,,tenk hvis hun faller ned trappet?!eller gir han henne vann i glass og hun går med dt, så hva skjer hvis hun snubler og faller m glasset opp i ansiktet,,det er flere eksempler,, skal jeg bekyemre meg eller fortsatt overdriver jeg?

.

Selvfølgelig skal ikke et barn forlates alene på en parkeringsplass o.l. I sånne situasjoner må du klart si ifra til han. Men prøv å skill mellom sånne situasjoner og små filleting du bare ønsker at han gjør annerledes, hvis ikke kommer ikke mannen til å høre på deg når det virkelig er viktig fordi du bare maser i hans øyne.

Som Løveunge05 sier, kjøp en sele til stolen så faller hun ikke ut hvis han glemmer seg.

ORIGINAL: Løveunge05

Du overdriver ja. Og sett deg inn i fars situasjon - hvor kjekt er det når en blir passet på hele tiden og ikke får prøve seg frem?

La ham gjøre som han føler er best, ellers risikerer du at han gir blanke til slutt.

Og hva gjør det om barnet ramler mens far er noen meter fra? Du kan jo ikke unngå at hun skal slå seg - det er sånn hun lærer og sånn motorikken faktisk blir bedre.
Og er du redd hun skal ramle ut av stolen sin så kjøper du en sele.

Velg kampene med barnet med omhu - å kunne gå litt alene uten å hholde hånda gjør vel ingenting? (med mindre det er inni parkeringshus/parkeringsplass eller rett ved traffikert vei)

hun falt m stolen ned i gulvet,,fikk blåmerker på brystet, snitt på leppe og brukket nese! jeg har jobbet selv i barnehage og er utdannet som førskolelærer,,så det er ikke sånn at jeg ikke vil slippe henne løs, men bare hvor det er trygt..som i parker,k lukket senter og sånn..prøver å få henne til å lære på egenhånd. veien til svar, jobber bevist m det..men nå snakker jeg om sikkereheten..

ORIGINAL: tafas

ikke nødvendigvis gjøre ting på samme måte, men hun har allerde falt fra stolen å brukket nese si, skal vi da ikke lære fra dette?han har alltid dårlig tid uansett om han har fri eller skal gjøre noe..kan idet minste ta ungen ned fra stolen, så da kan han gå til badet å barbere seg..igår ville hun ikke holde han, da gikk han fra henne og forlot henne i parkeringsplass hvor biler kjører inn og ut*!! fra da hun var 1år og 4 mnd, forlater han henne ta trappe alene og han er forran(hun begy å gå fra hun var 11 mnd, men allikevel,,1 år og 4mnd betyr ikke at hun klarer å go opp trappe alene,,tenk hvis hun faller ned trappet?!eller gir han henne vann i glass og hun går med dt, så hva skjer hvis hun snubler og faller m glasset opp i ansiktet,,det er flere eksempler,, skal jeg bekyemre meg eller fortsatt overdriver jeg?

Synes disse situasjonene er verre enn de du forklarte først. Noen ting synes jeg ikke er så ille, barna må lære litt selv hva de kan og ikke kan gjøre, en må regne med at de slår seg litt, en kan ikke alltid være på en armlengdes avstand fra ei jente på over 2 år. Vi er nå ikke alltid det med vår på snart 2 år. F.eks det med å gå fra henne i stolen, må hun bare lære seg synes jeg. Men å ikke være helt i nærheten på en parkeringsplass med biler er mye verre synes jeg, der må en ha helt kontroll.

ORIGINAL: Auroramamma

ORIGINAL: tafas

Synes disse situasjonene er verre enn de du forklarte først. Noen ting synes jeg ikke er så ille, barna må lære litt selv hva de kan og ikke kan gjøre, en må regne med at de slår seg litt, en kan ikke alltid være på en armlengdes avstand fra ei jente på over 2 år. Vi er nå ikke alltid det med vår på snart 2 år. F.eks det med å gå fra henne i stolen, må hun bare lære seg synes jeg. Men å ikke være helt i nærheten på en parkeringsplass med biler er mye verre synes jeg, der må en ha helt kontroll.

ok, men hva skal jeg gjøre, har snakket m ham om det, men det hjlper ikke..han blir fort lei å prøve, for det verst sier han seg enig m meg, det er mange ting som jeg prøver å overse, bare for gi han et rom til å takle ting selv,,men noe må jeg reagere på, særlig hvis det handler om barnets sikkerehet..flere ting som har kjedd som kunn ha blitt unngåt bare fordi han  ikke vil høre..trenger vikelig råd.. 

ORIGINAL: Labambie

Jeg forstod ikke problemet... La pappan få prøve seg litt han også, det er neimen ikke lett når mamma skriker til han om alt han gjør galt.. Så ja, i mine øyne overdriver du.

mener du at jeg overdriver når han forlater henne i parkeringplass hvor biler kjører inn og ut?

Jeg forstod ikke problemet... La pappan få prøve seg litt han også, det er neimen ikke lett når mamma skriker til han om alt han gjør galt.. Så ja, i mine øyne overdriver du.

I mine øyne og... Det eneste tilfellet der jeg synes han burde passet bedre på er på P-plassen. Utenom det, så synes jeg du virker litt for sikkerhetsorientert. Et barn må få holde et glass alene uten at man tenker på at det kan knuse i ansiktet deres! Hvis ikke må du pakke henne inn i bommull og bære henne rundt i bobleplast da... Hva er det verste som kan skje? At hun får vondt?

ORIGINAL: Fru Riskorn

I mine øyne og... Det eneste tilfellet der jeg synes han burde passet bedre på er på P-plassen. Utenom det, så synes jeg du virker litt for sikkerhetsorientert. Et barn må få holde et glass alene uten at man tenker på at det kan knuse i ansiktet deres! Hvis ikke må du pakke henne inn i bommull og bære henne rundt i bobleplast da... Hva er det verste som kan skje? At hun får vondt?

kanskje jeg er det, sikkerhetsorientert), emn skjønner ikke hvorfor vi har kjøpt flere stikker av barna kopper, hvis hun skal få drikke i glass..hvorfor har vi kjøpt luer hvis vi ikke skal bruke dem på hodet til barnet i kule grader bare fordi hun nekter? hva m barnets trygghet når pappa plutslig forsvinner i butikken for å hente noe som er langt av barnet, og gjerne bruke noen minutter, uten å forklare til barnet at pappa kommer snart tilbake..overdriver jeg, kanskje[8|]bra å høre andres meninger, så takker for svar uansett

You must log in or register to reply here.
Back
Topp