PLAY DOO (oppskrift)

pupple

Forumet er livet

fikk den i åpen bhg. er "modell-kitt" som man lager selv, og d er ikke farlig om de finner på å spise det.
den er så god å bruke. den er ikke som trolldeig, selv om oppskriften kan virke lik.

5 dl mel
1 dl salt
1 ss sitronsyre
5 dl kokende vann
1,5 dl olje

konditorfarve

Bland det tørre, tilsett vann og olje.
Oppbevares i tett boks eller pose, så ikke den tørker ut.

var ikke der sist de laga det opp, men tror de har konditorfarve i vannet først..
neste regnværsdag blir det laga her (e. 17 mai[;)])
småen syns d er såå gøy.. æ bage sier han[8D]

Vi bruker alun i vi, istedet for sitronsyre. Tro om det er noen forskjell på deigene?
Uansett så er den deigen knallbra. Ungene klarer å forme med den siden den er myk og god. Plastilinaen er jo enten knallhard eller superklissete[&:] Lettere å gjøre rent etter lek med denne deigen er det også[;)]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: camika

Vi bruker alun i vi, istedet for sitronsyre. Tro om det er noen forskjell på deigene?
Uansett så er den deigen knallbra. Ungene klarer å forme med den siden den er myk og god. Plastilinaen er jo enten knallhard eller superklissete[&:] Lettere å gjøre rent etter lek med denne deigen er det også[;)]

Hvor får jeg tak i noen av de delene????[8|]

Godt å høre noen sier plastelina!!! Det er jeg vant med og.
Men her så sier de "kitt"[&:][8D]

Kjekt med oppskriften, for jeg har en som spiser ALT[&:][&:][&:]

Du får kjøpt det på apoteket. Det er ganske dyrt for en boks med alun, men du har den leeeenge! Det er virkelig verdt pengene[:)]
Når jeg var lita sa jeg kitt, men etter at jeg ble voksen har jeg skjønt hva det egentlig heter[;)][8D]

[:D][:D][:D] Takk takk jenter... Laget oppskriften i word[;)][;)]
Må prøves ut[:)]

du kan lage det uten sitronsyre og alun forstod jeg.. det var for holdbarhetens skyld mener jeg.. og da er det jo verdt det sånn på sikt[;)]

men camika eller dere andre. vet noen a dere henne de har billige former og denslags???
eneste jeg har er de bitene til den tuppper-ballen og det er ikke særlig spennende[8|]
de hadde noen runde greier m håndtak hvor man laget forskelllige dyr og liknende med.. og jeg glemte jo selvsagt spør hvor de stamma fra[:-]

ORIGINAL: pupple

du kan lage det uten sitronsyre og alun forstod jeg.. det var for holdbarhetens skyld mener jeg.. og da er det jo verdt det sånn på sikt[;)]

men camika eller dere andre. vet noen a dere henne de har billige former og denslags???
eneste jeg har er de bitene til den tuppper-ballen og det er ikke særlig spennende[8|]
de hadde noen runde greier m håndtak hvor man laget forskelllige dyr og liknende med.. og jeg glemte jo selvsagt spør hvor de stamma fra[:-]

Jeg vil tro du får kjøpt former på lekebutikker? Hva de koster aner jeg ikke, men Play Doo er vel egentlig noe man får kjøpt ferdig på lekebutikker, etter hva jeg har hørt (det var ikke funnet opp når jeg var barn, da var det bare plastellina og sånn annen som ble helt hard når den tørket, tror den het Das eller noe).

jeg vil tippe play doo bare er plastellina/modellkitt på engelsk jeg[8|]
så da er sikkert dette home-made play-doo[8D]

ORIGINAL: pupple

jeg vil tippe play doo bare er plastellina/modellkitt på engelsk jeg[8|]
så da er sikkert dette home-made play-doo[8D]

Nei, det er ikke det samme som plastellina, sånn jeg har forstått det.

Play doh er mykere i konsistensen enn plastilina, men den blir fort klissete, og setter seg fast i alt[&:] Er det et lite hakk i bordet så setter det seg fast der.

Ellers så er lukta på de greiene der et eventyr[8|] Noe lykter [:'(] mens andre er parfymert [8|] Denne hjemmelagede deigen er helt luktfri![:D] 

Ang former så vil jeg tro at de har sånt der de selger play doh og plastilina.

Back
Topp