Plattfot

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

ORIGINAL: Nozy Rosie

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

sånn er faktisk føttene til gutten min også! men ortopeden sa at såler ikke hadde noe dokumentert effekt og at vi først skulle prøve å trene opp den muskelen. Men vi skal regelmessig til kontroll da.

Men har dere blitt henvist til røntgen da? For da kan man jo se om det er en feilstilling i tillegg til at han er plattfot.
Vi fikk beskjed om at det mest sannsynlig ville bli så og si bra med fotsenger, men jeg har også lest på nettet (dumme meg) at noen må opereres for å bli bra.. [:o]

Gutten vår må også gå mye i ulendt terreng, og også mye barbent ute om sommeren for å styrke muskulaturen i føttene. [:)]

ikke enda. han mente det ikke var nødvendig. Men som sagt så skal vi på regelmessige kontroller da. Og han sa noe om det hvis det ikke bedra seg. Men jeg husker ikke over hvor lang tid han sa da..

Det viktigste er jo at han blir fulgt opp, så får han helt sikkert mer hjelp om det ikke blir noe forbedring. [:)]
Sønnen vår ble ikke en gang henvist videre av lege til å begynne med, han ville vente til han hadde fylt to år for se om det hadde blitt noe bedring da. Og det forstår jeg godt, for det skjer mye på et halvt år. [:)]

ORIGINAL: Nozy Rosie

Det viktigste er jo at han blir fulgt opp, så får han helt sikkert mer hjelp om det ikke blir noe forbedring. [:)]
Sønnen vår ble ikke en gang henvist videre av lege til å begynne med, han ville vente til han hadde fylt to år for se om det hadde blitt noe bedring da. Og det forstår jeg godt, for det skjer mye på et halvt år. [:)]

Vi ble henvist på 2-årskontrollen. Mye pga at bhg også nevnte det siden han virker så stiv når han går.
Det er det jeg har sett mest på da. Men etter han begynte på turn så har han blitt litt bedre altså! Buen på foten er ikke der enda, men det kunne visst ta litt tid?
Så vi får se i sommer hvordan det er da [;)]

Back
Topp