Platanias* tips!?

ricke

Elsker forumet
Til dere som har vært der! Tips om va man bør få med seg? "av serverdigheter"

[:D]

Restauranten Astrea oppe i gamlebyen!! Knall service, kjempeflott utsikt.. Bare helt herlig!! [:)][:)]
Ellers så er det et badeland oppe i fjellet som også er kjempefint om du reiser med litt større barn. Da kjører man sånn tøff-tøff tog opp igjennom appelsin- og olivenlunder.. Flott reise[;)]

Hvilket hotell skal du på?

(har vært der en del ganger[:D])

ORIGINAL: FrøkenLøken

Restauranten Astrea oppe i gamlebyen!! Knall service, kjempeflott utsikt.. Bare helt herlig!! [:)][:)]
Ellers så er det et badeland oppe i fjellet som også er kjempefint om du reiser med litt større barn. Da kjører man sånn tøff-tøff tog opp igjennom appelsin- og olivenlunder.. Flott reise[;)]

Vi skal bo på villa platanias, ligger ved stranden også er det nært til centrum. Har også to stk store barn, så badeland passer bra. Gamlebyen skal jeg prøve å få meg meg ja! Har lest at den bør man få med seg for å se litt av den ekte kreta

[:)]

ORIGINAL: Lillamumi

ORIGINAL: ricke

ORIGINAL: Lillamumi

Solkrem[:D][:D]

Haha [:D]

Vi skal til rethymnon eller hvordan det skrives i aug, vi skal besøke ØYA. etter boka med det navnet, Den spedalske øya spinalonga. Er en serverdighet i allefall[:D][:D] Ligger ved Plaka

Hørtes spennende ut med den spedalske øya, grøss! huff hehe. Men tror muligens det blir litt for langt unna..  [:)]

ORIGINAL: ricke

Vi skal bo på villa platanias, ligger ved stranden også er det nært til centrum. Har også to stk store barn, så badeland passer bra. Gamlebyen skal jeg prøve å få meg meg ja! Har lest at den bør man få med seg for å se litt av den ekte kreta

[:)]

Det ligger jo ganske midt i platanias da[:)] Astrea ligger oppe ved kirkegården. Ville også tatt turen oppom der, synes det er så flott stemning der oppe.. Med lys på alle gravene og glass som klirrer[:)] Siden dere reiser med flere barn ville jeg nok ikke tatt turen inn til Chania, for det kan lett bli stress til og med uten barn..[8D] Jeg elsker Kreta[:D]

Astrea som nevnt over her er en restaurant som hvertfall lager liv og røre, men maten var ikke mye og skryte av da.
Og så ble det litt for mye Raki og fulle servitører etter min smak [8D]

De har et sånn "mini" tog som kjører sightseeing turer,de er veldig fine og være emd på. Går fra torget i Platanias.

Vi bruker og leie bil når vi er der og kjører litt overalt (knossos er en flott plass, men et stykke og kjøre).

Restauranten Astrea oppe i gamlebyen!! Knall service, kjempeflott utsikt.. Bare helt herlig!! [:)][:)]

Jaa [:)] Helt fantastisk! Spiste også en helt fantastisk kyllingrett der oppe, som jeg aldri glemmer! [:)] Tror den het Chicken surprime eller Chicken surprise eller noe [:-]

Ellers vil jeg ikke påstå at det er så mye å oppleve der akkurat [8D] Var ikke overbegeistret for selve stedet.

ORIGINAL: syddihodet

Astrea som nevnt over her er en restaurant som hvertfall lager liv og røre, men maten var ikke mye og skryte av da.

De har et sånn "mini" tog som kjører sightseeing turer,de er veldig fine og være emd på. Går fra torget i Platanias.

Vi bruker og leie bil når vi er der og kjører litt overalt (knossos er en flott plass, men et stykke og kjøre).

Jeg synes maten der er noe av det beste får jeg[:)] Vi går ihvertfall dit flere ganger hver gang vi er der nede!! Men det kan ikke passe for alle!! Og ja, om man er der seent på kvelden så kan man komme borti fulle servitører. De må jo være med å skåle med alle jo, så det er jo ikke så rart[:D]

Vi feiret bryllupet til min mor og stefar der, og det var en fantastisk feiring[:)]

Dra en dagstur til Elefonissi (eller hvordan det skrives) HELT ubeskrivelig og perfekt for barn [:)]
Var også ganske morsomt å reise med et sånt lite tog, som kjørte opp i høydene. Var innom ei kirke, verdens eldstre olivenrtre og en liten farm.
En liten restaurant som heter PANORAMA rett over hovedgata i Platanias, kjempe god mat og herlige mennesker som jobber der [:)]

ORIGINAL: syddihodet

Jeg synes maten der er noe av det beste får jeg[:)] Vi går ihvertfall dit flere ganger hver gang vi er der nede!! Men det kan ikke passe for alle!! Og ja, om man er der seent på kvelden så kan man komme borti fulle servitører. De må jo være med å skåle med alle jo, så det er jo ikke så rart[:D]

Vi feiret bryllupet til min mor og stefar der, og det var en fantastisk feiring[:)]

Er evl jeg som er over gj.snittet intr i mat og matkunst, så det faller ikke i smak der hos meg.
Er sjelden vi spiser på de typisk turistrestaurantene når vi er der.

Men kan tenke meg at det var flott og feire bryllup der ja!!
Er jo nydelig utsikt derifra [:D]

Tusen takk for tips jenter [:D]. Vil prøve tøff tøff toget på sightseeing, mulig det blir en kirkegårdstur også. Skal definitivt ta meg en Chania tur også bare for å ha vært der å sett. Takker også for restaurant tips.

Blir kjekt å gjøre meg erfaringer så jeg også kan gi andre tips [;)]

GLEDER meg MASSE! Men reiser ikke for 27 august da [8D] *men faktisk veldig i reisemodus nå allerede, sikkert forde vi nylig har bestilt!

Reiser i dag så kan oppdatere når vi kommer hjem igjen!!![8D][:D]

ORIGINAL: Delia

Reiser i dag så kan oppdatere når vi kommer hjem igjen!!![8D][:D]

Jaaa.... [:)]

God tur & kos deg masse! [:D] åhhh så heldig du er som drar NÅ i dag!!

Back
Topp