Plastpotter

Peanut2018

Gift med forumet
Septemberbarna 2019
Hei, noen her som interesserer seg for planter og kan si meg hvilken nettbutikk som selger rimelige plastpotter og frakten ikke er kjempedyr. Fint om siden også selger gjødsel/næring til planter. Pottene må være med dreneringshull :happy:

Jeg har bestilt noen ganger fra Mikrogartneriet og vært veldig fornøyd :)
Har også gått i søppelkassene på kirkegården og tatt med meg noen potter derfra :hilarious:

Hei, noen her som interesserer seg for planter og kan si meg hvilken nettbutikk som selger rimelige plastpotter og frakten ikke er kjempedyr. Fint om siden også selger gjødsel/næring til planter. Pottene må være med dreneringshull :happy:
På min butikk gir vi fra oss brukte plastpotter til de som spør

Jeg har bestilt noen ganger fra Mikrogartneriet og vært veldig fornøyd :)
Har også gått i søppelkassene på kirkegården og tatt med meg noen potter derfra :hilarious:
Var inne der å kikka, men 130 kr i frakt er det normalt det? Synes det var så høyt

Var inne der å kikka, men 130 kr i frakt er det normalt det? Synes det var så høyt
Hmm, det var mye ja :confused: Mener jeg bare har betalt 59kr i frakt der men

Edit; jeg har tydeligvis ikke handla over 2 kg før, for da får jeg opp 69 kr i frakt :hilarious:

Hmm, det var mye ja :confused: Mener jeg bare har betalt 59kr i frakt der men

Edit; jeg har tydeligvis ikke handla over 2 kg før, for da får jeg opp 69 kr i frakt :hilarious:
En 5 pakning med potter koster visst 113 kr, så godt mulig det har noe med vekta å gjøre, men synes fortsatt det er litt vel høyt, skal ikkr ha så mye i grunn, tenkte bare et par pitter i noen forskjellige str og kanskje litt plantenæring

Har du prøvd hageglede.no?

Der får du blant annet 50 12 cmtil kr 169,-
https://hageglede.no/produkt/fro/sautstyr/12cm-plastpotte-pakke-a-50stk/
Der også har jeg sett, men synes de skal ha så mye i frakt, men mulig jeg bare må finne meg i det, eller se om det er rimeligere å kjøpe på lokalbutikken. Hadde egentlig håpet å finne en nettbutikk som hadde rimelige tynne plastpotter som ikke nødvendigvis er like robuste som de vi får kjøpt til en litt høyere pris. Bare for å ha noe å plante i så dem får med dreneringshull, og ikke blir plantet rett i potta, redd jeg skal over vanne platene :oops:

Der også har jeg sett, men synes de skal ha så mye i frakt, men mulig jeg bare må finne meg i det, eller se om det er rimeligere å kjøpe på lokalbutikken. Hadde egentlig håpet å finne en nettbutikk som hadde rimelige tynne plastpotter som ikke nødvendigvis er like robuste som de vi får kjøpt til en litt høyere pris. Bare for å ha noe å plante i så dem får med dreneringshull, og ikke blir plantet rett i potta, redd jeg skal over vanne platene :oops:
Dersom du selv, eller kjenner noen som bruker mye urter i maten så kan du spørre og de kan ta vare på de plast pottene de står i og gi dem til deg når de hiver urtene :P

Det kan jeg jo gjøre, takk for tips. Vet ikke om de jeg har i nærheten kjøper så mye uter, men er verd et forsøk uansett :D
En annen ting jeg kom på, hvor store trenger du?
Man kan også bruke ting som yoghurt, rømmebeger og lignende og klippe hull i bunnen.
Jeg bruker små yoghurt beger til sirene min nå som jeg sår. De er så fine og ferdig fargekodet.
Forskjellige ting i forskjellige typer

Kastes det mye potter? Kunne jo kanskje prøvd på det da selvom det gjør meg litt utilpass, er jo bedre at de kommer til nytte enn at de blir kastet.
Ja, vi har ikke bruk for de :p men samler de i vinduskarmen slik at om noen trenger så kan de få de, så slipper vi å kaste de :) vet jo ikke om det gjøres slik i hele Norge, men hos oss er det slik. Mange som spør, så du blir nokk ikke den første som spør uansett :)

En annen ting jeg kom på, hvor store trenger du?
Man kan også bruke ting som yoghurt, rømmebeger og lignende og klippe hull i bunnen.
Jeg bruker små yoghurt beger til sirene min nå som jeg sår. De er så fine og ferdig fargekodet.
Forskjellige ting i forskjellige typer
Akkuratt nå trenger jeg nok slik urte størrelse og oppover, men senere kan jo slike litt mindre også være aktuelt så tusen takk for tips :D Jeg tror ikke jeg hadde kommet på det selv :)

Til å plante selv? Jeg får de gratis fra lokal blomsterbutikk. Plantasjen har også, men da må man kjøpe.

Back
Topp