"Plastikk" eller lufthjul

Frk.Hønemor

Elsker forumet
Jeg har bestemt meg for å kjøpe Emmaljunga denne gangen men har ikke bestemt meg for hvilke type ennå. Synes det er så vanskelig å bestemme seg for hvilke hjul som er best, så da kan kanskje dere hjelpe meg litt[;)]

Så er lufthjul eller "plastikk"hjul det beste?? Hva hadde du valgt? 
Synes de plastikkhjula virker så harde og "hompete" å trille med, men lufthjula kan jo punktere[:-]

[:)]

Jeg syns plasthjul er kjeeeempedigg! Jeg vil ikke ha lufthjul:P

Hva slags underlag kommer du til å bruke vogna mest da? Asfalt, grus eller brostein?

På Asfalt ville jeg valgt plasthjul.

På grus eller brostein ville jeg valgt lufthjul.

Plasthjula er generelt sett lettere enn lufthjula, men lufthjula har bedre støtdemping og gir generelt en bedre komfort for den som ligger i vogna etter min oppfatning.

Har selv en vogn med EVA-plasthjul og en med lufthjul.

Kommer nok til å bruke den mest på asfalt. Så blir det å bruke den igjennom vinteren. Det er kansje best med lufthjul på vinterføre??

vi har hatt en emmaljunga med plasthjul og er kjempe fornøyd med det, hadde en annen vogn med lufthjul og der gikk luften utav HELE tiden. Punktere og måtte lappe hele forbaskade tiden. Kan jo være at jeg har vært veldig uheldig, men jeg ville absolutt valgt plast[:D]

Jeg foretrekker lufthjul.
Prøvde begge deler i vinter, og plasthjul er et mareritt på snø.

Hvis du bor på en plass med mye snø kan de kanskje være greitt å ha lufthjul, for de triller bedre i snø enn plasthjula. Men det går sikkert an å få kjøpt løse hjul, slik at du kan bruke lufthjul på vinteren og plasthjul på bar asfalt [:)]

Back
Topp