Plasstrøbbel i bil

fjellgeita2016

venter en liten januarskatt
Januarskatter 2015
Som overskriften sier så ser det ut til at vi får litt plasstrøbbel. Å er ikke interessert i å kjøpe caravelle nå når d bare er førstemann.
Vi har en Mondeo 2012 stasjonsvogn. Men problemet er at vi har to hunder (Flatcoated retriever) og hundeburet tar så å si hele bagasjerommet. Var og smugtittet på vogner idag. Og ble litt skuffet, da der er FÅ vogner som blir veldig små sammenlagt. Har hørt at TFK blir veldig liten, men det var vist kun hvis en tok av hjulene og det var et makkverk det. Vi skal uansett ha 2 vogner en emmaljunga som vi bruker hjemme, og en mindre som vi kan ha med i bilen. Men d kan se spøke med plass uansett. Men er det noen som har erfaring med å ha vogn i takboks? Vil d gå med en tfk, mountain buggy eller city elite?Eller evnt ammaljunga city cross understell i takboks og baggen stroppet fast i baksetet?
Uaktuelt å kvitte oss med hundene ihvertfall. Å få andre stasjonsvogner med så stort bagasjerom som mondeoen...

Vi har en liten elbil og tfk joggster. Helt riktig at sportsdelen blir liten sammenlagt!
Jeg ville ikke satset på vogn i takboks. Hvordan i alle dager skal man få den ut og inn???

Når barnet er stort nok for sportsdel er baby jogger city elite ei kjempegod trille som blir veldig smal og kan sikkert settes på høykant ved siden av hundeburet.

Termin januar 2015

Nei var det jeg lurte på hvordan det vil være. Er jp bare problem når vi drar på tur og hundene og er med. Bah.. lite giret på å skifte ut godbilen min.
Jeg syns tfk en var for stor når den var sammenlagt. Så akkurat nå kan d se ut til at d ikke blir den allikevel...

Blir det mye tur med hundene i starten da? Venter jo vinterbaby...
Vi trillet mest i nabolaget når vi fikk lillemor pga at det var så kaldt den vinteren.

Termin januar 2015

Vi må finne oss en ny bil vi å. Har ikke peiling, må ha plass til tottweilern og vogn. Mannen vil ikke ha mondeo, han vil ha land cruiser... Dyrt! Har sett litt på volvo v60 men må se den i virkeligheten for å se str på den, fin bil til en kurrant pris(2011-12 modell)

Blir det mye tur med hundene i starten da? Venter jo vinterbaby...
Vi trillet mest i nabolaget når vi fikk lillemor pga at det var så kaldt den vinteren.

Termin januar 2015
Nei blir vel ikke d. Men hundeburet veier 25 kg. Så er ikke bare bare å flytte d ut og inn heller...

Vi må finne oss en ny bil vi å. Har ikke peiling, må ha plass til tottweilern og vogn. Mannen vil ikke ha mondeo, han vil ha land cruiser... Dyrt! Har sett litt på volvo v60 men må se den i virkeligheten for å se str på den, fin bil til en kurrant pris(2011-12 modell)
Jeg digger mondeoen jeg da. Den er fantastisk på veien og egentlig super plass (nå har vi er godt utstyrt utgave som gir ekstra kjøre glede og da;)) . Jeg har kjørt land cruiser og den kjører jeg ikke igjen:/ Men d var 2006 mod da, så kan være de nyere er bedre. ..
V60 tror jeg er mindre enn både v70 og mondeo (som skal være de største). Antar dere må ha like stort bur til rottisen totalt som vi må ha til begge tispene? Blir ikke hun rundt 40-50 kg?
Men skal ikke bare være lett det der med plass. Må se litt på om jeg kan plassere hundeburet mer til ene siden. Da vil jeg få en 3-40 cm på siden av hundeburet. Men d hjelper vel ikke så mye:(

Jeg digger mondeoen jeg da. Den er fantastisk på veien og egentlig super plass (nå har vi er godt utstyrt utgave som gir ekstra kjøre glede og da;)) . Jeg har kjørt land cruiser og den kjører jeg ikke igjen:/ Men d var 2006 mod da, så kan være de nyere er bedre. ..
V60 tror jeg er mindre enn både v70 og mondeo (som skal være de største). Antar dere må ha like stort bur til rottisen totalt som vi må ha til begge tispene? Blir ikke hun rundt 40-50 kg?
Men skal ikke bare være lett det der med plass. Må se litt på om jeg kan plassere hundeburet mer til ene siden. Da vil jeg få en 3-40 cm på siden av hundeburet. Men d hjelper vel ikke så mye:(
Mondeoene gode biler, iallefall de jeg har prøvd så jeg kunne ha tenkt meg det. Han har lyst på en 2006 modell(trur det var det) men den koster 300 000, det er alt for dyrt for en 8 år gammel bil. Mener jeg.

Det kan godt hende den er mindre ja, det har jeg ikke sjekket ut. Synes bare den var fin og det var en grei pris for en 2-3 år gammel bil.
Rottweiler tispe er like stor som en golden retriever han. Bare tyngre. Vet ikke hvor stort bur vi trenger, det har jeg ikke sjekket ut enda. Hvor stort bur har dere til en?
Du kan ikke spesialbestille et bur som er litt dypere enn bredde. Nå bare spør jeg, har ikke peiling på hva dere har.

Mondeoene gode biler, iallefall de jeg har prøvd så jeg kunne ha tenkt meg det. Han har lyst på en 2006 modell(trur det var det) men den koster 300 000, det er alt for dyrt for en 8 år gammel bil. Mener jeg.

Det kan godt hende den er mindre ja, det har jeg ikke sjekket ut. Synes bare den var fin og det var en grei pris for en 2-3 år gammel bil.
Rottweiler tispe er like stor som en golden retriever han. Bare tyngre. Vet ikke hvor stort bur vi trenger, det har jeg ikke sjekket ut enda. Hvor stort bur har dere til en?
Du kan ikke spesialbestille et bur som er litt dypere enn bredde. Nå bare spør jeg, har ikke peiling på hva dere har.
Vi har et herkules dobbeltbur str L. Det er dypt, men vi trenger bredden for hundene klarer jo knapt å snu seg;) Men vi skal se om vi klarer å flytte på det slik at vi får mer plass på en side... Men må uansett ha en takboks. Så vognen må nok av og til ligge der hvis d er mulig. Vår mondeo er luksus utgave egentlig. Å da fikk vi en 2012 mod for 330000. Hadde bare gått 11000 km da vi kjøpte den og nypris på bilen var 460000. Så da jeg hadde den på service fikk jeg høre at vi hadde gjort et røverkjøp;) En drøm å kjøre ihvertfall, så vil ikke bytte ut;) Å anbefales på d sterkeste. Antar dere nesten bør ha like stort bur som vi har, eller hakket mindre. Herkules buret er helt fantastisk, dyrt. Men d er trafikksikkert både for hund og for passasjerer og det bråker/skrangler ikke...

❤️ City elite!
En lett vogn som blir veeeldig liten sammenlagt!
Elsker den vogna! Den er så liten at om du har plass oppå "taket" på burene, så kan du lett stroppe fast vogna der! :) det gjorde vi!

Hva med 7 setere?

Her blir det en Citroën grand c4 Picasso :) god plass bak. Det jeg kan foreslå er at dere må reise rundt og se på bilene. Lettere å se hva man ha plass til :)

❤️Termin 17.jan.15❤️

Vi har et herkules dobbeltbur str L. Det er dypt, men vi trenger bredden for hundene klarer jo knapt å snu seg;) Men vi skal se om vi klarer å flytte på det slik at vi får mer plass på en side... Men må uansett ha en takboks. Så vognen må nok av og til ligge der hvis d er mulig. Vår mondeo er luksus utgave egentlig. Å da fikk vi en 2012 mod for 330000. Hadde bare gått 11000 km da vi kjøpte den og nypris på bilen var 460000. Så da jeg hadde den på service fikk jeg høre at vi hadde gjort et røverkjøp;) En drøm å kjøre ihvertfall, så vil ikke bytte ut;) Å anbefales på d sterkeste. Antar dere nesten bør ha like stort bur som vi har, eller hakket mindre. Herkules buret er helt fantastisk, dyrt. Men d er trafikksikkert både for hund og for passasjerer og det bråker/skrangler ikke...
Det høres ut som et røverkjøp ja!
Prisen for så være, bur må vi ha :)
Får sette meg ned å lete etter bil igjen :p

Hva med 7 setere?

Her blir det en Citroën grand c4 Picasso :) god plass bak. Det jeg kan foreslå er at dere må reise rundt og se på bilene. Lettere å se hva man ha plass til :)

❤️Termin 17.jan.15❤️
Problemet er at få av de 7 seterende har plass til hundeburet:( Å har det det er det ikke mer plass til bagasje utenom enn hva vi har nå. Men får vel finne en lett vogn til å ha med på tur. Å hos svigers blir d å ha vogn stående, så da slipper vi tenke på d.

Back
Topp