Plassering av stellebord

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Dere som har barn fra før, hvordan er det best å plassere stellebordet? Badet er slik at vi ikke kan ha det stående fast i nærheten av vasken. Er det veldig upraktisk å ikke være i nærheten av vasken slik at vi bør kjøpe stellebord med hjul på som kan trilles bort til vasken ved bruk?
 
Det går fint å ikke ha stående rett ved siden av vasken, selv om det er mest praktisk.
Jeg ville ikke hatt med hjul. Du kan fukte klutene før du legger ned baby på stellebord.
Jeg synes det er enklere å bare skylle rompa under rennende vann om det er mye gris.
 
Dere som har barn fra før, hvordan er det best å plassere stellebordet? Badet er slik at vi ikke kan ha det stående fast i nærheten av vasken. Er det veldig upraktisk å ikke være i nærheten av vasken slik at vi bør kjøpe stellebord med hjul på som kan trilles bort til vasken ved bruk?
Kommer an på om du skal bruke våtservietter (det gjør vi) eller kluter med vann på. Vi har ikke stellebordet nær vann, og det har ikke føltes som noe problem.
 
Jeg er ikke så glad i våtservietter - syns det er mye bedre og mer skånsomt med kluter med babyolje på. Da må jeg ha tilgang til vann, men det går jo fint an å bløyte opp noen kluter på forhånd.
 
Vi har en skål med vann som vi fyller før vi skal stelle. Bruker ikke våtservietter så har tørre servietter ved siden av stellebordet. Har heller ikke plass ved siden av vasken.
 
Stellebordet er ikke rett vedsiden av vasken, men på bade. Fukter kluter og legger klart før jeg steller eller bruker våtservietter (brukte mest kluter i starten). De første mnd synes jeg også at det var mye lettere å bare spyle rompa i vasken enn å drive å vaske for hånd. Den avføring den første tiden er ganske tyntflytende og klissete. Hadde da bare et håndkle liggende ved vasken som jeg tullet rundt babyen før jeg bærte babyen bort til stellebordet.
 
Synes ikke noe om våtservietter, så vi har brukt tørrservietter. Vi pleier også å væte de før stellet. Funker helt fint :) Evt kan man fylle en liten beholder med lunkent vann og ha på stellebordet hvis man trenger umiddelbar tilgang til vann.
 
Synes ikke noe om våtservietter, så vi har brukt tørrservietter. Vi pleier også å væte de før stellet. Funker helt fint :) Evt kan man fylle en liten beholder med lunkent vann og ha på stellebordet hvis man trenger umiddelbar tilgang til vann.
Sånn har vi gjort det også :happy:
Det prøvde jeg også. Men etter at lille sprell hadde sparka vannbeholderen ned på golvet x3, kom jeg til at det ikke funka så bra:) Da var han ikke helt nyfødt, altså:)
 
Eg har ikkje pleid å ha det ståande med vasken då det ikkje lar seg gjere på badet mitt.
Det gjekk fint, sjølv om det hadde vore meir praktisk med nærmare vasken :)
 
Det prøvde jeg også. Men etter at lille sprell hadde sparka vannbeholderen ned på golvet x3, kom jeg til at det ikke funka så bra:) Da var han ikke helt nyfødt, altså:)
Da er det verre, ja :p Ikea har veldig smarte beholdere som festes på siden av stellebordet. Vi bruker de :) Da får ikke babyen sparka ned noe :p
 
Da er det verre, ja :p Ikea har veldig smarte beholdere som festes på siden av stellebordet. Vi bruker de :) Da får ikke babyen sparka ned noe :p
Smart! Vi bruker bare en vanlig kommode til stellebord, så det er ikke noen kant å henge noe på. Men nå når vi flytter tror jeg det blir mulig å ha stellebordet ved vasken, heldigvis:happy:
 
Her blir stellebordet i gangen ved badet foreløpig, men skal vel ha et stellebord nede også. Enten på barnerommet eller på det nye badet. Ingen av romma er ferdig foreløig
Jeg brukte våtservietter sist, men hadde en gutt som aldri var sår.
Denne gangen bruker jeg nok tørre en stund..
 
Vi har ikke plass på badet dessverre, så vi må finne et annet sted. Da blir vann litt mindre tilgjengelig, men tror likevel jeg skal prøve å ikke bruke så mye våtservieter. Vil heller ta lunket vann i en bolle og bruke tørre som bløtes. Liker de bedre også tror jeg ofte de inneholder mindre farlige stoffer.
 
Vi løste det med vegghengt stellebord.
Men i nærheten av vann er et must her i hus, sverger til tørrservietter fremfor våtservietter. Mer skånsomt og naturlig. Og det de anbefaler og bruker på barsel :)
 
Vi har ett bittelite bad, og vi skal kjøpe vegghengt stellebord denne gangen :)
 
Vi har et tiny bad, så har stellematte oppå vaskemaskinen. Vurderte en stund å køjpe eget stellebord å ha på rommet til junior, men er veldig fornøyd egentlig med å samle alt på badet. Både å ha tilgang på vask, dusj om nødvendig, og at jeg ikke glemmer igjen skitne bleier på rommet til junior heller.
 
Vi har bare tenkt å ha en stellematte på disken på vaskerommet. Da har vi vask like ved og skuffer i skapet under hvor vi kan ha bleier og annet nødvendig :) vi hadde egentlig tenkt å ha stellekommode på barnerommet, men nå sparer vi den plassen, de pengene og så er det i grunnen mer praktisk å ha det på vaskerommet syns vi :)
 
Vi har et tiny bad, så har stellematte oppå vaskemaskinen. Vurderte en stund å køjpe eget stellebord å ha på rommet til junior, men er veldig fornøyd egentlig med å samle alt på badet. Både å ha tilgang på vask, dusj om nødvendig, og at jeg ikke glemmer igjen skitne bleier på rommet til junior heller.
Vi hadde stellebordet på rommet med nr 1, og annbefaler det ikke o_O av nettopp det du skriver, dusj og vask var i 1 etg. Og det var fort gjort å glemme bleier. Skittenttøy hadde og gjerne lett liggende :rolleyes:
 
Back
Topp