Planting ute?

Zniri

Elsker forumet
Når kan man begynne med det? Og hva kan man starte tidlig med og hva bør man vente litt med...
Off, jeg er så dårlig på sånne ting:P

Det er for de fleste ting en fordel at det ikke er mer nattefrost, men noen ting kan tåle det også. Er det ting du har sådd inne, skal så ute, eller kjøpe på gartneri og plante ute? I jorden eller i krukker? Hva ønsker du?

Det er for de fleste ting en fordel at det ikke er mer nattefrost, men noen ting kan tåle det også. Er det ting du har sådd inne, skal så ute, eller kjøpe på gartneri og plante ute? I jorden eller i krukker? Hva ønsker du?
Kjøpe på gartneri og plante i krukker:) Typ blomster og sånn.
Det er veldig deilig å varmt her nå og ikke frost om natta. Håper ikke det blir no mer av det heller:P

Jeg pleier gjøre slikt i mai. Og 50/50 på om det fryser eller ei etterpå ;)

Rundt 1.5, men i alle fall til 17.

Om du bor på en mildere plass enn meg her i nordvest, så kan du sikkert prøve. Stemorsblomster tåler litt lave temperaturer, det er det div annet som også gjør.

Jeg har en krukke med stemor og påskeliljer på trappa, de satte jeg der til påske. Litt kaldt innimellom, men det har gått bra. Typiske sommerblomster venter jeg litt med. (men jeg har noe som har overvintret og noe jeg har i vekst fra stiklinger som skal ut i div krukker når været blir mer stabilt.

Mye skjer nok ute i mai og juni for meg.

Jeg pleier å gjøre det før 17.mai. Da i krukker som jeg i verste fall kan ta inn om natten hvis jeg ser at det er fare for frost.

Det kommer alltid en frostnatt i mai! :D Kan jo plante i krukker og ta de med inn om natten da :)

Jeg gjør det i begynnelsen av mai. Enten helgen før 17 mai eller helgen før der igjen. Ser litt på langtidsvarselet.

Jeg har brent meg, dvs fått det frosset i hel, på ting plantet ut til 17. Mai, men i krukker er man sikrere, det kan tas inn.

Jeg venter nok litt enda.

Jeg planter stemor til 17.mai, alt annet venter jeg til pinse med, uavhengig av når den faller

Jeg gjør det ikke før i slutten av mai beg juni, men bor i nord så her er det fortsatt kaldt. Brr..

Her er det fortsatt stor fare for nattefrost, så jeg ville ventet med de som ikke tåler så godt kulde. Som de andre sier er det nok best å gjøre det først i mai.

Har plantet stemorsblomster dekket med prydbark i bed i helgen, stemorsblomster tåler litt frost:) Bor i Akershus.

Har kjøpt noen epletrær.

Neste helg (ikke den som kommer nå) skal jeg så noe gressfrø i bedet.

Så skal jeg kjøpe noen potter til å ha rips i.

Blomster kjøper jeg etter 17 mai :)

Her var det 10 grader klokka 07 idag og det er minimum 5 om natta... Men det kan jo bli mindre selvfølgelig! Hmmm...
Jeg er veldig glad i margeritter og de tåler jo litt ruske vær!?:P nei jeg får vel vente litt til da:)

Back
Topp