Plantetråden

Blir det noe avling i år, da? Så spent på hvordan det ser ut hos oss når vi har vært borte i seks dager.
Ser lovende ut så langt. Potetene gjør seg jo selv omtrent, bare jeg passer på å hyppe så det ikke kommer til sol på avlingen. Jordbærene har vært fine i år, tidligere har jeg hatt litt problem med knartbær, trolig grunnet teger, men i år har bærene vært finere. Tomatene gjør seg også selv, så lenge de får nok vann. Bruker langtidsgjødsel (og kalk for å unngå griffelråte,som jeg har en tendens til å få i perioder med dårlig vanning)
Tarzan har allerede gitt en del tomater, mens de fire jeg sådde sent står i blomst nå. Pleier normalt å ha ampeltomat, og da har jeg tomater helt ut i oktober/november, men i år har jeg kun busktomat så vi får se.

Her er Tarzan (med nett da vi har skjære som nærmeste nabo)

Vedlegg

• Snapchat-652252835.jpg
    Snapchat-652252835.jpg
    1,5 MB · Visninger: 6
Planter agurker og tomater . Fordi vi flyttet til nytt hus har ikke drivhuset kommet opp , så får se hvordan det går med hagen min :bag:
Bruker å så potet og gullerøtter også .

Noen som vet om det er dumt å trimme tujahekken mens gravid? Den er jo sånn passe giftig.. Bare tenker i verste fall.

Noen som vet om det er dumt å trimme tujahekken mens gravid? Den er jo sånn passe giftig.. Bare tenker i verste fall.
Nei, har ingenting å si. Du skal spise mye tuja før noe skjer. Jeg har trimmet barlindhekken i hver graviditet, og den er mye giftigere enn tuja. Men så har jeg heller ikke spist av den. :laughing8

Herregud.... Lurer på hvor mange kilo jeg får skrelt av den, den er jo enorm. Og naboen klippet ikke sin side i fjor. Prøver å ta litt ekstra nå! Sykt kjedelig ryddejobb zzzz.

Herregud.... Lurer på hvor mange kilo jeg får skrelt av den, den er jo enorm. Og naboen klippet ikke sin side i fjor. Prøver å ta litt ekstra nå! Sykt kjedelig ryddejobb zzzz.
Så klassisk "tuja mellom to naboeiendommer"-situasjon!

Så klassisk "tuja mellom to naboeiendommer"-situasjon!
Hehe, ja. Den var her da vi kjøpte huset så vet ikke helt hva "avtalene" har vært med de to vi deler med (vi er på et hjørne). Men nå har jeg i alle fall trimma to busker og kanskje 1/3 av hekken før jeg gikk tom for strøm. Seks sekker med avfall ble det!

Hehe, ja. Den var her da vi kjøpte huset så vet ikke helt hva "avtalene" har vært med de to vi deler med (vi er på et hjørne). Men nå har jeg i alle fall trimma to busker og kanskje 1/3 av hekken før jeg gikk tom for strøm. Seks sekker med avfall ble det!
Bra jobba!

Dagens fangst (minus noen moreller som barna allerede har spist)

Vedlegg

• IMG_20230713_161557.jpg
    IMG_20230713_161557.jpg
    5,8 MB · Visninger: 8
Her kommer det bilder av hagen vår. Mange av blomstene har vi funnet i søpla på kirkegården og liknende. Har tatt de hjem og pleiet de før de har fått nytt liv i hagen her :happy: IMG_3848.jpeg

Vedlegg

• IMG_3838.jpeg
    IMG_3838.jpeg
    2,9 MB · Visninger: 4
  • IMG_3839.jpeg
    IMG_3839.jpeg
    2,6 MB · Visninger: 4
  • IMG_3840.jpeg
    IMG_3840.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 3
  • IMG_3841.jpeg
    IMG_3841.jpeg
    3,1 MB · Visninger: 3
  • IMG_3842.jpeg
    IMG_3842.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 3
  • IMG_3843.jpeg
    IMG_3843.jpeg
    3 MB · Visninger: 3
  • IMG_3844.jpeg
    IMG_3844.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 3
  • IMG_3846.jpeg
    IMG_3846.jpeg
    2,6 MB · Visninger: 3
  • IMG_3845.jpeg
    IMG_3845.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 3
Flere bilder :shy:

Vedlegg

• IMG_3837.jpeg
    IMG_3837.jpeg
    3 MB · Visninger: 1
  • IMG_3836.jpeg
    IMG_3836.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 2
  • IMG_3835.jpeg
    IMG_3835.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 1
  • IMG_3834.jpeg
    IMG_3834.jpeg
    3,2 MB · Visninger: 1
  • IMG_3833.jpeg
    IMG_3833.jpeg
    3,5 MB · Visninger: 2
  • IMG_3832.jpeg
    IMG_3832.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 2
  • IMG_3831.jpeg
    IMG_3831.jpeg
    2,4 MB · Visninger: 2
  • IMG_3830.jpeg
    IMG_3830.jpeg
    4 MB · Visninger: 1
  • IMG_3829.jpeg
    IMG_3829.jpeg
    3 MB · Visninger: 1
Blir so inspirert og imponert her!!
Eg har definsjonen på brune fingre, alt eg tek i, døyr på flekken. Vurderer å prøøøve meg på å leige plantekasse i burettslaget til neste år og plante noko snacks. Aller helst jordbær. Men virka som pengar utav glaset slik eg held på.

Blir so inspirert og imponert her!!
Eg har definsjonen på brune fingre, alt eg tek i, døyr på flekken. Vurderer å prøøøve meg på å leige plantekasse i burettslaget til neste år og plante noko snacks. Aller helst jordbær. Men virka som pengar utav glaset slik eg held på.
Kanskje du kan alliere deg med noen og lære/bytte planter? Kunne heller ingenting før.

Back
Topp