planter

NøtteKnøttet

Elsker forumet
har dere mange planter hjemme hos dere?
syns det er så vanskelig å ha mange planter, så blir bare noen få i vinduene...

har noen orkideer rundtomkring, og 2 grønne planter....
greit med sånne som eg slipper å vanne hver uke[8D]

Jeg har 4 orkideer,2 jokkapalmer og 1 bonsaitre det holder i massevis her hos meg ihvertfall[:)] Jeg trenger planter som ikke må vannes hele tiden osv,for jeg glemmer de bort.
Ellers så kjøper jeg frikse roser,tulipaner o.l hver fredag for å få litt mer farge inn i hjemmet[:)]

en halvdød orkide ...utroligt nok overlever den hos meg ...gang på gang [:D]

Har en god del orkideer i kjøkkenvinduene, eneste plassen de liker seg. I stua har jeg noen kaktuser, og en mini-orkide. Kan ikke ha så mye annet i stua, varmepumpa tar knekken på blomstene med en gang! [:'(]

Eg har vist opparbeidd meg eindel plantar etterkvart, sjølv om eg ikkje har så voldsomt grøne fingrar. Bruker mest sukkulenter, altså dei meir hardføre plantane som tåler både variasjon i både lysmengde, temperatur og vatning [;)] [8D] Eføy er også ein hardfør plante, samtidig som den er veldig dekorativ [:)] Har i tillegg 3-4 orkidear, som eg prøver å halde ved like.

Og så har eg prøvd meg på krydderurte-planting, så no har eg sjølvdyrka dill og graslauk i vinduskarmen [:)]

Har 3 stooore vinduer på stua, og har 2 grønnplanter i hver vinduskarm der. Alle er av typene som er/skal bli høye (for å hindre litt innsyn), og ikke for vide. Har også en plante på veggen + på et lite bord, og endel kunstige (grønt, roser, hortensia og orkidèer) rundt om i kroker hvor det ikke er lyst nok for ekte planter. Ja vi har stor stue [:D]
På kjøkkenet har jeg 2 høye grønnplanter i vinduskarmen (igjen for å hindre innsyn).
I gangen har jeg en kunstig rose.
Og på badet har jeg 2 høye grønnplanter på vasken og 2 grønne i ene vinduskarmen.

Veldig glad i planter, synes de gir mer farge og liv til et rom.

Har en del ja, men liker hjerterankene best - så skjønne [:)] Ønsker meg "pletter i luften" De er så søte og tåler vist en del!! Jeg er veldig sløv med vanningen...ca hver 14.dag! Så nå når jeg har Hortensia som trenger mer vann sliter jeg ; ) Den henger stadig med hodet....den skal være fuktig hele tiden...

Har faktisk ingen ekte blomster nå.
Alt jeg prøver dør jo etter en liten stund. Kan det ha noe med varmepumpa å gjøre tro? el er det jeg som er heelt udugelig me blomster.[8|][&o]
Men har mange sånne kunstige rosetre blomstrer og kunstig eføyranker. Så litt grønt er det jo her.[8D]

Har 2 forskjellige flamingoblomster, en i hvert av stuevinduene! En halvhøy palme på gulvet og en hjerteranke på svevehylla! På kjøkkenet har jeg 2 hjerteformede eføy. På loftstua har jeg noen avblomstede orkideer!

Back
Topp