Plantegning

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg legger ut denne på interiørforumet også, men blir kjempeglad om noen av dere vil mene noe. I et øyeblikk av arroganse og egenrådighet har jeg bestemt meg for å tegne hus selv, og skal levere inn plantegning til byggfirmaet på mandag. Har vært gjennom 10 helt forskjellige ideer, men lander på noe slikt som det her. Vil kjempegjerne ha tilbakemeldinger på ting dere ville gjort annerledes.




Hmm, ble veldig utydelig,  kanskje jeg heller burde legge ut den Felix har satt møbler i?
 
Prøver om jeg får denne tydeligere



Æsj, bildene blir jo helt uleselige jo... 
 
Jeg syns det ser fint ut, jeg! Hvor mange kvadratmeter er det? Skal dere ha huset over ett plan, eller blir det en overetasje også?
 
Ser fint ut :) må være ganske stort? Regner med det er alt på en flate siden det er 5 soverom der.....

Vi driver jo også med husplanlegging og det er ikke så lett å vite hvordan man vil ha det. Er jo så mange forskjellige løsninger. Og så må man jo tenke på pris også da.....

Er veldig glad i å ha litt åpen løsning på kjøkken og stue jeg da, siden det bare er jeg som lager maten her i huset. Tenker det litt som et familierom dermannen og barna kan gjøre forskjellige ting; gjøre lekser, se på tv, være på data osv. Og fremdeles være i næheten av meg :)

Liker av en eller annen grunn å ha soverommene i 2.etg jeg da. Men er jo praktisk å ha alt på flate også, trenger ikke trapper heller :)
 
Det er alt på en etasje ja, det er det jeg ønsker meg aller mest, håper virkelig vi greier å presse prisen så det går nå. Hvis ikke har jeg sett meg ut et hus med soverommene nede, og stue og kjøkken oppe. Jeg har en venninne som aldri kunne tenkt seg å sove på bakkeplan, og hun tror jeg er helt gal.

Slik huset er tegnet nå, så er det 190 kvm. Rart det med størrelse egentlig, der vi bodde tidligere tenkte vi på å kjøpe et nybygd hus på 100 kvm, i et boligfelt med masse hus på den størrelsen. Her blir sikkert 190 det minste huset i gaten.

*trinemor*: dere er sikkert mye ryddigere enn oss... Her blir det alt for ofte veldig rotete på kjøkkenbenkene, så jeg har vært veldig usikker på om jeg tør ta sjansen på åpen kjøkkenløsning. Endte på en mellomting, med U-kjøkken åpent mot spiseplassen. Tror jeg kommer til å savne det du sier med at barna kan sitte der med lekser og data osv når jeg lager mat. Nå pleier ungene ofte å sitte ved kjøkkenbordet med puslespill eller hobbysaker når jeg lager mat, og det er så koselig og oversiktlig. Selv om jeg misliker den kjøkkenløsningen vi har nå, der jeg hele tiden må gå rundt kjøkkenbordet for å komme mellom skapene.

Hvor langt har dere kommet med husplanleggingen? Når ser dere for dere å være ferdig? Finner dere ferdighus dere vil bruke? Eller må dere få tegnet noe? Vi har litt spesiell tomt, med utsikten mot nord, så jeg fant bare ingenting ferdig som jeg syntes passet.
 
Vi har tegnet selv, med hjelp av en kamerat som jobber som arkitekt. Tegningene er ferdig, vi venter egentlig bare på å få det til en pris vi har råd til.

Vi har jo et gammelt hus som vi har tenkt til å rive, og bygge nytt på den samme tomta. Det er en naturtomt med skråning og fjell i forskjellige høyder, så det gir litt utfordring.

Vi har veldig bra lysforhold her da, sola kommer til hele dagen og vi har den lenge på kveldene :)

Vi utforsker element-hus fra Latvia nå da. Har vært å sett på et de har satt opp. Bra priser og raskt å sette opp. Vi må jo bo et annet setd når vi bygge, så fint om det går fort.

Vi er nok ikke så ryddige av oss vi heller, men det blir en øy med platetopp og barkrakker som blir mot stuen. Blir ikke helt åpent heller, og bare mot den delen av stuen vi kommer til å bruke til daglig. Får vi uanmeldte gjester og kjøkkenet er rotete kan vi sitte i den andre sofagruppen :)
 
Back
Topp