planleggingsdager i bhg

gullungenmin

Forelsket i forumet
Lurer bare på hvordan regler dere har med arbeidsgiver der.
er det med betalt eller uten?

Jeg får betalt og jobber i kommunen.
Med begrunnelsen at det ville være uetiskt å skulle sykemelde meg de dagene det gjelder.
Men nå er snuppa såpass stor at hun kan være med på jobb de dagene - eller så jobber jeg kortere dager slik at de ikke blir så lenge for henne å være med på jobben.

Må bruke avspasering, feriedager, bytte vakt eller ulønnet permisjon... Det er vel de færreste som får betalt for slike dager..

ORIGINAL: Pearl

Må bruke avspasering, feriedager, bytte vakt eller ulønnet permisjon... Det er vel de færreste som får betalt for slike dager..

er vel det som er vanligst ja...

sign

ORIGINAL: *Mari Høne*

Med begrunnelsen at det ville være uetiskt å skulle sykemelde meg de dagene det gjelder.
Men nå er snuppa såpass stor at hun kan være med på jobb de dagene - eller så jobber jeg kortere dager slik at de ikke blir så lenge for henne å være med på jobben.

Den var snål, er jo uansett ikke slik at du bare kunne blitt sykemeldt de dagene det gjelder?? Du må jo selv være syk for å kunne bli sykemeldt eller bruke egenmelding????? Merkelig argument, men flott at du er så heldig og får betalt fri da....

ORIGINAL: *Mari Høne*

Den var snål, er jo uansett ikke slik at du bare kunne blitt sykemeldt de dagene det gjelder?? Du må jo selv være syk for å kunne bli sykemeldt eller bruke egenmelding????? Merkelig argument, men flott at du er så heldig og får betalt fri da....

Ikke merkeligere enn at jeg har en sjef som virkelig synes det er dumt at vi, som har barn i bhg, skal miste lønn pga. planleggingsdager. Ja, ikke sant - dumt å skulle bruke egenmeldingsdager på meg/barnet når vi ikke er syke.

Vet om flere skoler her som har slik praksis - sikkert bare vi som er ekstra heldige over å ha slike forståelsesfulle sjefer[;)]
Som jeg har lest her så er vel ikke det vanlig..

Tror neppe jeg hadde fått betalt om jeg måtte ta fri - men jeg er så heldig at jeg kan ha med barna på jobb om jeg må. Jobber på skole selv.

Back
Topp