Planleggingsdag

Solstråle90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprillykke 2016
Mailykke 2018
Hvordan løser dere planleggingsdager på skolen og i barnehagen?

Tar du eller far fri fra jobb? Er det noen andre som passer?

Ikke alltid noen må ta fri. Vi jobber begge skift :) Men som regel jeg som tar det om noen av oss må ta fri

Med minste får vi velferdspermisjon, mellomste blir med en av oss på jobb og eldste klarer å være hjemme alene en dag

Her finnes det helt sikkert veldig mange forskjellige løsninger! Ser for meg at dette er et puslespill som kan legges på mange måter, spennende å få høre noen av de! :)

Jobber turnus, så planlegger alltid slik at jeg får en fridag de dagene.

Her må det bli barenvakt, vi jobber på skole begge to så må planlegge selv[emoji849]

Er mannen hjemme har han såklart ungene, men hvis ikke så må jeg iblant ha barnevakt. Jeg jobber i barnehage og må jo ta del i planleggingsdagen. Nå jobber jeg i en annen barnehage enn ungene sine og heldigvis hadde vi det på forskjellige dager sist (jeg hadde fri dagen ungenes barnehage var stengt) og neste mandag er pappaen hjemme. Er fagdag, så da samles alle barnehagene.

Jeg må jo på jobb, siden jeg jobber i barnehagen hun skal gå i.. Så mannen må ta fri hvis ikke svigerfar, som jobber turnus, har fri.

Vi bytter på blant mine søsken. Jeg og lillesøs har barnehagebarn, så hvis jeg eller mannen tar fri, passer vi hennes, og hvis hun eller mannen tar fri, passer de vår [emoji6]
Noen ganger har storesøs fri, så da passer hun, og noen ganger syns bestemor at det er på tide at hun får være barnevakt [emoji23]
Siden jeg ikke har jobb nå, tar jeg støyten for både oss og søstrene. Jeg kan jo.

Jeg går hjemme så det går som regel fint. Ellers så er mine foreldre klare til å ta barnebarna :)

Per nå går jeg på skole så jeg er som regel hjemme om det ikke er obligatorisk oppmøte. Når jeg er ferdig utdannet barnehagelærer kommer det an på om barna går i samme bhg som jeg jobber eller plandag på samme dag på skolen og der jeg jobber. Da må samboern ta fri.

Her jobber samboer på skole og jeg i bhg, så vi må på jobb. Så vi er avhengige av besteforeldre. Stort sett min mamma.

Stort sett pappan som må ta fri, hvis ingen andre er hjemme og kan passe. Jobber i bhg, så må nesten være med.

Hvordan løser dere planleggingsdager på skolen og i barnehagen?

Tar du eller far fri fra jobb? Er det noen andre som passer?

Jeg er som regel hjemme, men mannen tar også fri om mulig, siden jeg sliter med å ha junior hjemme alene. (Pga en skade.)

Back
Topp