Planlegging av permisjonstiden

Anbefaler denne
https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/1679-foreldrepengerkalkulator

Så ser man hvor stor forskjell det er på utbetaling av 100% og 80%. Det er jo ikke sånn at det nødvendigvis lønner seg med 100% hvis man i tillegg må ta ut ulønnet permisjon etterpå. Da kan faktisk 80% og ikke ulønnet permisjon lønne seg økonomisk.

(Er ikke mine tall som ligger inne altså, de lå der da jeg gikk inn på linken)
 
Last edited:
Anbefaler denne
https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/1679-foreldrepengerkalkulator

Så ser man hvor stor forskjell det er på utbetaling av 100% og 80%. Det er jo ikke sånn at det nødvendigvis lønner seg med 100% hvis man i tillegg må ta ut ulønnet permisjon etterpå. Da kan faktisk 80% og ikke ulønnet permisjon lønne seg økonomisk.

(Er ikke mine tall som ligger inne altså, de lå der da jeg gikk inn på linken)

Den her var faktisk gøy å sjekke. For meg lønner det seg med 80%, jeg vil tjene på det, mens pappaen derimot vil tape, tror vi tar 80%, for han skal ikke ha sammenhangende uansett, så blir ikke tap for han :)

Altså, sum sumarum, til slutt taper vi, men siden pappen vil ha en inntekt ved siden av permisjon, og ikke jeg, så må vi se på hva jeg tjener på :) tar jeg 80% og graderer den (det er kanskje ikke så lurt egentlig) så har jeg relativt lang permisjon å, som jeg håper.
 
Må ut i permisjon midt i juni( 3 uker før termin) så jeg får ikke ta ut noe ferie før den tiden. Kan jeg ha ferie midt i mamma permisjon,feks i august? Jeg får ikke overføre 5 uker ferie til neste år...

Du kan ta 4 uker og 1 dag av ferien i år i mamma permen, så må fu overføre 4 dager. Men du kan ikke ta ferie før 6 uker etter fødsel. Tar heller ikke ferie i år før permen.
 
Her tar vi 80% permisjon, jeg tar hele fellesperioden, samt 6 uker ferie (tar 4 uker i fellesperioden, 2 uker rett etter permisjonen). Da skal jeg tilbake på jobb igjen rundt midten av mai. Mannen tar så sine 19 uker, og jeg tar fire uker sommerferie sammen med dem. Barnehagestart i september.
 
Back
Topp