Planlegging av middager

Trolltil2

2016 <3
JuniJubel2021
For et evig mas.. Jeg er den som vanligvis står for planlegging av middager og prøvde tidligere å hvertfall ligge noen dager i forveien med planleggingen. Men nå, kvalm og dårlig, klarer jeg ikke å ta stilling til middager før enten dagen før eller gjerne samme dag. Har så lite inspirasjon og orker å styre så lite med det.. noen som har litt tips til enkle middager?
 
Her kommer noe av det vi har hatt i det siste :happy:

- Grønnsaksblanding og fisk (variert mellom laks og torsk) i ildfast form
- Fiskeboller i hvit saus, kokte poteter og raspet gulrot
- Fiskepinner, potetmos og gulrot
- Blomkålpure, torsk og bacon på toppen
- Wokblanding og kyllingfilet med nudler/ris ved siden av
- Kyllingfilet (tilsetter fløte og litt parmesan i stekepanna de siste 5 min, så får man saus), pasta og ovsbakt tomat og løk
- Kyllingtaco (bruker kyllingfilet i steden for kjøttdeig/karbonadedeig)
- Biff, fløtegratinerte poteter og brokkoli
- Italiensk pizza (bunn laget på tipo 0 mel, tomatpure, revet ost, revet parmesan, tomat, sopp). Samboeren bruker også spekeskinke på til slutt.
- «Grønnsakssuppe» (kjøper bare lapskausblanding, grønnsaksbuljong og kjøttpølser)
- Risengrynsgrøt
- Tomatsuppe m. makaroni, egg og revet ost
- Blomkålsuppe (tilsetter bare en ekstra blomkål og evt bacon på toppen)
 
Har også slitt med å planlegge middager,til vanlig synes jeg det er kjempe gøy.

men du kan jo enten ta en dag eks.søndag der du eller du og mannen mealprepper, enten ved å lage det helt klart i bokser eller bare kjære alt klart og dele opp etter middag.

eventuelt gjøre slik som oss...Adams matkasse har Tilbud på 699kr kr på dine første to matkasser for nye kunder.

jeg har også en rabattkode der man får 50% hvis man er ny kunde om noen bare skulle ønske en
 
Her kommer noe av det vi har hatt i det siste :happy:

- Grønnsaksblanding og fisk (variert mellom laks og torsk) i ildfast form
- Fiskeboller i hvit saus, kokte poteter og raspet gulrot
- Fiskepinner, potetmos og gulrot
- Blomkålpure, torsk og bacon på toppen
- Wokblanding og kyllingfilet med nudler/ris ved siden av
- Kyllingfilet (tilsetter fløte og litt parmesan i stekepanna de siste 5 min, så får man saus), pasta og ovsbakt tomat og løk
- Kyllingtaco (bruker kyllingfilet i steden for kjøttdeig/karbonadedeig)
- Biff, fløtegratinerte poteter og brokkoli
- Italiensk pizza (bunn laget på tipo 0 mel, tomatpure, revet ost, revet parmesan, tomat, sopp). Samboeren bruker også spekeskinke på til slutt.
- «Grønnsakssuppe» (kjøper bare lapskausblanding, grønnsaksbuljong og kjøttpølser)
- Risengrynsgrøt
- Tomatsuppe m. makaroni, egg og revet ost
- Blomkålsuppe (tilsetter bare en ekstra blomkål og evt bacon på toppen)


Denne skal jeg ta med meg videre! Takk for masse tips! Elsker egentlig å lage mat, men ikke nå for tiden.
 
Har også slitt med å planlegge middager,til vanlig synes jeg det er kjempe gøy.

men du kan jo enten ta en dag eks.søndag der du eller du og mannen mealprepper, enten ved å lage det helt klart i bokser eller bare kjære alt klart og dele opp etter middag.

eventuelt gjøre slik som oss...Adams matkasse har Tilbud på 699kr kr på dine første to matkasser for nye kunder.

jeg har også en rabattkode der man får 50% hvis man er ny kunde om noen bare skulle ønske en

Takk for svar, har tenkt på det med matkasse men foreløpig ikke falt ned på noen beslutning.
 
Kolonial har redda meg dei siste vekene. Oppskrifter i appen og levering på døra... Men dei leverer vel dessverre ikkje overalt
 
Jeg har vurdert å prøve godtlevert. Er 20% på alle leveringer ut året. Noen erfaring med dem? :)


Har testet men synes Adam er bedre , de har to uker for 699kr (per uke), vi tar det først så kanskje godt levert etterpå om vi Har behov
 
Vi har prøvd både godt levert og Adams endel ganger. Jeg er nok i overkant glad i godt levert, men kan ikke sette fingeren på hvorfor jeg foretrekker denne fremfor Adams  Men er generelt veldig fornøyd med matkasse, gjør hverdagen sykt mye enklere! :D
 
Oppdaget nylig siden altasiatisk.no
Mange forskjellige enkle retter med god beskrivelse hvis man er glad i wok osv. osv. :love2
 
Her kommer noe av det vi har hatt i det siste :happy:

- Grønnsaksblanding og fisk (variert mellom laks og torsk) i ildfast form
- Fiskeboller i hvit saus, kokte poteter og raspet gulrot
- Fiskepinner, potetmos og gulrot
- Blomkålpure, torsk og bacon på toppen
- Wokblanding og kyllingfilet med nudler/ris ved siden av
- Kyllingfilet (tilsetter fløte og litt parmesan i stekepanna de siste 5 min, så får man saus), pasta og ovsbakt tomat og løk
- Kyllingtaco (bruker kyllingfilet i steden for kjøttdeig/karbonadedeig)
- Biff, fløtegratinerte poteter og brokkoli
- Italiensk pizza (bunn laget på tipo 0 mel, tomatpure, revet ost, revet parmesan, tomat, sopp). Samboeren bruker også spekeskinke på til slutt.
- «Grønnsakssuppe» (kjøper bare lapskausblanding, grønnsaksbuljong og kjøttpølser)
- Risengrynsgrøt
- Tomatsuppe m. makaroni, egg og revet ost
- Blomkålsuppe (tilsetter bare en ekstra blomkål og evt bacon på toppen)
For en utrolig god liste, ser vi lager mye av den samme maten :Heartred den lapskaus blandinga er super! Bruker samme pizzamel som deg.
 
Kolonial har redda meg dei siste vekene. Oppskrifter i appen og levering på døra... Men dei leverer vel dessverre ikkje overalt
Elsker kolonial haha! Bruker de hver uke. Blir faktisk ikke dyrere synes jeg da det blir mindre småturer på butikken noe som alltid resulterer i at man plukker med seg litt forskjellig:hilarious:
 
Jeg har vurdert å prøve godtlevert. Er 20% på alle leveringer ut året. Noen erfaring med dem? :)
Brukte godt levert en stund. Var veldig greit og lettvindt :) gikk over til kolonial etterhvert pga jeg ble litt stresset av å hele tiden måtte endre på leveringen til godtlevert i tide siden det er løpende abonnement hver uke. Sambo er muslim så måtte endre rettene med svin:hilarious:
 
Back
Topp