Planlegging av dåp/navnefest

Du er ikke tidlig ute;) jeg har sjekket priser på lokale! Jeg har lyst og lage takkekort , dåpsinvitasjon og bordkort selv! Så jeg har i dag bestilt inn så si alt jeg trenger så begynner jeg og lage så mye jeg kan til babyen er ute! Gjør alt klart til og bare lime inn bilder og eventuelt det siste kronen på verket som mangler helt til hun er født :)

Stilig, ikke bare jeg som har tenkt på dåp. Jeg har ikke komt så langt, tenkte det var greit å bestille rett etter fødsel. Å at vi skal låne lokaler.
Min svigermor snakka om siden vi hadd så stort hus passa det greit å ha det hjemme. Haha, når hele hans familie er samlet er vi Ove 20, å min familie kommer tilreisende i tillegg så de må vi ha på overnatting. Da er svaret for meg LOKALER!

Men var i dåp hos en liten nevø i fjor i August, da var det utesermoni. Kirken har laget til kirkebøker i tre, det var fint pyntetet, dåpsfontene i Stein som var en slags fontene. Presten tok frem gitaren og sang sanger fra Bjørn Eidsvåg. Ungene kunne leke på gresset rundt og bevege seg litt. Så håper å få til dåp når de har utegudstjeneste, samtidig bør det være før min bror reiser tilbake på skolen igjen. Har veldig lyst at han skal være med.

Vet di har fine forslag til invitasjoner og nordkoreanske på nettet. Tenkte å lage noen planer over hva jeg skal lage nå før fødsel, å det jeg ikke når får jeg pusle med etterpå.
Hørtes veldig fint ut! Viste ikke at en kunne ha utendørs... Heldig :)

Her er vi nesten ferdig med planleggingen.
Har gjort klart gjesteliste og veit hva vi skal spise og hvilke kaker vi skal ha. Har funnet ut hvordan invitasjon, bordkort og takkekort skal se ut. Og veit hvem lokale vi skal leie. Farger og hvordan bordet skal dekkes er også i boks.
Har igjen å finne dato som passer med kapellet, men det blir i august. :)
Orker ikke å stresse, så er greit med alt som er klart. :P

Den uteseremonien hørtes helt fantastisk ut! Jeg vil gjerne ha en mer uformell dåp men vår prest er så firkantet og benytter hver anledning til å virkelig tyne ut hvert vers og salme.

Hva er fine nordkoreanske..? :p
Hehe, :eek::D Kan ikke forstå den autorettinga, skal stå bordkort;).

Det ble veldig uformelt, å det blei liksom familien og barnas dag i utekirken, så håpe vi og får det til. Å at været er der;)

Har fullført gjestelisten nå og vi kom på over 50 personer. Da har vi invitert fra tippoldeforeldre og ned til våre søskenbarn. Vi har også invitert felles, nære venner så jeg føler ikke vi kan redusere antallet heller..

Hadde vi invitert de siste 20 personene så kunne vi avholdt bryllup i samme slengen :p

Her blir det en privat fest for å feire at hun er kommet til verden i samme slengen som vi feirer bryllupsdager vår :) skikkelig sommerfest ute i hagen med familie og venner. Og jeg skal nesten ikke gjøre noe som helst selv det er de som arrangerer :) topp :)

Her er vi nesten ferdig med planleggingen.
Har gjort klart gjesteliste og veit hva vi skal spise og hvilke kaker vi skal ha. Har funnet ut hvordan invitasjon, bordkort og takkekort skal se ut. Og veit hvem lokale vi skal leie. Farger og hvordan bordet skal dekkes er også i boks.
Har igjen å finne dato som passer med kapellet, men det blir i august. :)
Orker ikke å stresse, så er greit med alt som er klart. :p
Imponere de

Har begynt å tenke. Skal ha det hjemme, så slipper heldigvis leie av lokal :) men har begynt å tenke pynt og faddere :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Flere som har slengt seg med på planleggingen? Her har ting stått litt stille, jeg har arrangert en liten babyfest til helgen og må få unna denne først :) tenkte å høre med det nærmeste servringslokalet om pris for mat og bordplass til hele følget. Hadde vært fint å slippe unna den delen og det er kort gangavstand fra kirken :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er sånn i villrede med barnedåp. Vi har sykt stor slekt. Eller JEG har sykt stor slekt. Og de to forrige barna ble døpt sånn rundt 3mnd-alder og vi inviterte alt av slekt og venner. Var rundt 70 stk i begge dåpene.

Denne gangen vil jeg ikke døpe han så tidlig. Jeg vil ha søvnrutiner på plass. Ser flere av vennene mine venter til barna er rundt 6 mnd før de døpes. Så jeg tror jeg tar sats på en sen høst-dåp i år.

Annen ting.. jeg vil ikke ha hele slekta denne gangen. To av mine slektninger har såret meg dypt. Brukt meg i et maktspill uten en gang å ha snakket med meg. Bare løgn og fanterier fra begge to så klart, men det var fortsatt et hardt slag i magen. To voksne mennesker altså. En av dem veldig godt voksen.

Jeg har ikke laget mer drama ut av det. Men hvis jeg lar vær å invitere akkurat de to så vil det merkes og ryktene vil gå. Noe jeg ikke orker. Jeg har distansert meg fra de to og vil nok aldri komme til å ha noe med dem å gjøre før de eventuelt kommer med en beklagelse. Det kommer aldri til å skje.

Men er det stygt av meg å ha en liten dåp med bare mine nærmeste venner og familie for lillemann? Han vil jo få færre gaver, men pengemessig blir det det samme. Svigermor kommer til å sørge for at det jevner seg helt likt ut blant barna. Ingen urettferdighet her i gården ;) Og alt sølvtøyet.. Smykkene. Jeg tror jeg fikk med meg EI sparebøsse fra dåpen min da jeg flyttet hjemmefra. Og den ligger i en skuff :P

Vurderer sterkt å ha en liten dåp med bare rundt 20 stk denne gangen. Billigere, roligere og langt mer hyggelig. Ingen av de andre lengre ut i slekta vil si noe på det så lenge "alle" er ekskludert på en måte.

Jeg er sånn i villrede med barnedåp. Vi har sykt stor slekt. Eller JEG har sykt stor slekt. Og de to forrige barna ble døpt sånn rundt 3mnd-alder og vi inviterte alt av slekt og venner. Var rundt 70 stk i begge dåpene.

Denne gangen vil jeg ikke døpe han så tidlig. Jeg vil ha søvnrutiner på plass. Ser flere av vennene mine venter til barna er rundt 6 mnd før de døpes. Så jeg tror jeg tar sats på en sen høst-dåp i år.

Annen ting.. jeg vil ikke ha hele slekta denne gangen. To av mine slektninger har såret meg dypt. Brukt meg i et maktspill uten en gang å ha snakket med meg. Bare løgn og fanterier fra begge to så klart, men det var fortsatt et hardt slag i magen. To voksne mennesker altså. En av dem veldig godt voksen.

Jeg har ikke laget mer drama ut av det. Men hvis jeg lar vær å invitere akkurat de to så vil det merkes og ryktene vil gå. Noe jeg ikke orker. Jeg har distansert meg fra de to og vil nok aldri komme til å ha noe med dem å gjøre før de eventuelt kommer med en beklagelse. Det kommer aldri til å skje.

Men er det stygt av meg å ha en liten dåp med bare mine nærmeste venner og familie for lillemann? Han vil jo få færre gaver, men pengemessig blir det det samme. Svigermor kommer til å sørge for at det jevner seg helt likt ut blant barna. Ingen urettferdighet her i gården ;) Og alt sølvtøyet.. Smykkene. Jeg tror jeg fikk med meg EI sparebøsse fra dåpen min da jeg flyttet hjemmefra. Og den ligger i en skuff :p

Vurderer sterkt å ha en liten dåp med bare rundt 20 stk denne gangen. Billigere, roligere og langt mer hyggelig. Ingen av de andre lengre ut i slekta vil si noe på det så lenge "alle" er ekskludert på en måte.

Abselutt ikke stygt av deg og ha en mindre fest for de nærmeste..Dette hadde jeg gjort hadde jeg vært deg;)
Vondt og bli såret av noen i fam. sin..:(

Abselutt ikke stygt av deg og ha en mindre fest for de nærmeste..Dette hadde jeg gjort hadde jeg vært deg;)
Vondt og bli såret av noen i fam. sin..:(

Takk! :)

Ja, det er faktisk verre enn noe annet svik jeg har opplevd. Og jeg var ikke særlig nærme de to en gang. Men men. De får straffa si. Ingen i min familie vil ha noe med dem å gjøre heller. Det inkluderer min mor og det er hennes søster som er en av svikerne.

Her skal også dåpen være i august så fremt kirken vi vil ha den i holder dåpsgudstjeneste i august.:-) har ikke begynt å planlegge ennå, men har hatt tre dåper før som jeg så og si har planlagt alene, ikke fordi gubben ikke har vært intr men jeg elsker å organisere og drive med sånne ting. Jeg har da bare spurt han hva han vil at vi skal gjøre og gått ut i fra det. Første gangen så kom alle vi ba, og vi var 28 stk. Hadde det hjemme hos oss. Med nr to så var vi flyttet langt unna og ville døpe i samme kirke som vi giftet oss i og nr en var døpt i(vi flyttet tilbake igjen i løpet av den sommeren), så det passet bra at nr to ble født i februar og vi døpte i juni. Da var vi totalt femten stk pga av plass, ikke noe lokaler ledige så vi hadde det hjemme hos svigers. Forrige gang hadde vi det i februar og ba hele slekta da vi tenkte det ble siste gangen vi skulle holde dåp og viste at det ble lenge til vi kom til å se alle igjen, vi hadde det også da hjemme og i samme kirke, jeg har alltid laget maten(første gang gryterett med masse tilbehør, så luksus hjemmelaget suppeoppskrift som passer meget bra på kjempe varme dager, forrige gang laget jeg et kjempe koldtbord) og kakene(6 kaker første gang, tre andre gang, og forrige gang laget jeg hele 7 kaker og den ene var en to etg dåpskake) selv og gjort alt grovarbeidet selv. Denne gangen blir det ikke store dåpsfesten, da vi totalt ble under halvparten av bedte i forrige, har stor familie men ingen langveisfra kunne komme. Vi ble uansett 30 stk.:-) kommer kun til å be faddere og foreldrene våre denne gangen. tenker vi blir maks 20 stk, og skal ha det her hjemme, har stor stue og stort kjøkken:-) må nesten se det litt an med temp i sommer men tenker det vlir spekemat og rømmegrøt i såfall om det blir kjølig ute og blir det varmere tror jeg vi lager noe kaldmats koldtbord ( ost og kjeks, spekemat, snitter osv og masse frukt på fat) kaker tror jeg at jeg kommer til å lage to-tre av og baker verdens beste bolle oppskrift, egentlig er det bare tull å lage stor middag i våre dåper for de har alltid vært så tidlig på dagen at det blir mer en lunsj, og kakene blir mer i tiden rundt 1-2. Pynt og sånt venter vi med å planlegge til jeg er hundre prosent sikker på kjønnet der inne.:-) ble lang denne, sorry.:-) problemet er å få det til å passe inn med ferien til de som skal være faddere og bursdagene i august. Av oss foreløpig fem i familien så har tre av oss bursdag i august.:-) så må nok se ann litt ang bursdagene og ikke minst skolestart for eldste. pluss at ene fadderen er min søster som også er konfirmasjonsleder, og i august drar de på konfirmasjonsleirer, så må også få det til å passe med henne. :-)

Ingen dåp, ingen navnefest her i gården før barna er store nok til å velge selv. Jeg er vant med dåp og er selv døpt men min mann føler sterkt for dette så da blir det slik

Jeg tenkte å døpe 14.09.14 siden jeg er litt sløv på tall og sånn :p Håper bare kirken har dåp da ;-) Søsteren er født 10.04.10 og døpt 08.08.10 :p

Ellers har jeg ikke tenkt så mye :-)

Back
Topp