Planlegging av dåp/navnefest

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Beklager mine kontrollfreakinnlegg men MÅ bare lage denne også;

Vi har termin i mai, noe som vil si at ukene går fort til fellesferie og deretter rett i august som vi tenker å døpe vår sønn.
Jeg orker ikke å styre med dette etter vår lille er født, da vil jeg kose meg og rette alt fokus på den lille.

Er det flere som skal begynne med dåp/navnefestplanlegging de nærmeste ukene?

(Please si ja noen - sambo er helt oppgitt over meg... :p )

Beklager mine kontrollfreakinnlegg men MÅ bare lage denne også;

Vi har termin i mai, noe som vil si at ukene går fort til fellesferie og deretter rett i august som vi tenker å døpe vår sønn.
Jeg orker ikke å styre med dette etter vår lille er født, da vil jeg kose meg og rette alt fokus på den lille.

Er det flere som skal begynne med dåp/navnefestplanlegging de nærmeste ukene?

(Please si ja noen - sambo er helt oppgitt over meg... :p )

JA! Hehe.

Men jeg er ikke helt sikker på om jeg har energi nok! Men tenkte å høre litt på lokale og sånt, for det er ikke så mye å velge i, og sensommer/tidlig høst er jo dåpsboom deluxe! Jeg har ikke turt å nevne det for gubben engang. Høhø… Han hadde bare blitt kikkelig oppgitt :P Så da ordner jeg eventuelt heller alt på forhånd, så blir han heller overlykkelig når han tror det nærmer seg planlegging og det blir stress.

Han HATER sånt, så det er jo sådan greit :)

Jo; Kunne hatt det hjemme også, men ingen garanti for godt vær, og kjipt å være låst innendørs med så mye unger det er på gubbens side av slekta :P

JA! Hehe.

Men jeg er ikke helt sikker på om jeg har energi nok! Men tenkte å høre litt på lokale og sånt, for det er ikke så mye å velge i, og sensommer/tidlig høst er jo dåpsboom deluxe! Jeg har ikke turt å nevne det for gubben engang. Høhø… Han hadde bare blitt kikkelig oppgitt :p Så da ordner jeg eventuelt heller alt på forhånd, så blir han heller overlykkelig når han tror det nærmer seg planlegging og det blir stress.

Han HATER sånt, så det er jo sådan greit
:)

Vi MÅ da ha samme liv?!
Hehe, som tatt på kornet :p

Huff, jeg må først lage ferdig gjestelisten. Vi har et romslig hjem men orker ikke stue folk som sild i tønne heller. Og å leie et lokale her i vår lille bygd i august med brylluper ol... Skal nok ikke si jeg er for tidlig ute heller :p

Jeg har ikke vært i dåp på mange år, hva er best av mat og "program" for dagen?

Og skal vi prioritere de nærmeste eller invitere langt ut i slekten? Både jeg og sambo har store familier..

Jeg har tenkt bitte litt. :) vet hvor jeg skal bestille mat fra. ;) og muligens hvor vi skal ha det. :p

Nå har jeg funnet aktuelle dåpsgudstjenester i vår kirke, heldigvis flere gode datoer for vår del.
Har laget gjesteliste og må nå finne mat og lokale som er ledig en av disse søndagene :)

Vet flere har bestilt fine invitasjoner via Ebay blant annet.
Noen av dere planleggere som har noen fine tips? :)

Nå har jeg funnet aktuelle dåpsgudstjenester i vår kirke, heldigvis flere gode datoer for vår del.
Har laget gjesteliste og må nå finne mat og lokale som er ledig en av disse søndagene :)

Vet flere har bestilt fine invitasjoner via Ebay blant annet.
Noen av dere planleggere som har noen fine tips? :)

Sende en invite via Facebook vel?! :p Hihi.... Nei da.

Vi venter til han blir født så vi får bilde av han på tenkte vi. :)

Vi MÅ da ha samme liv?!
Hehe, som tatt på kornet :p

Huff, jeg må først lage ferdig gjestelisten. Vi har et romslig hjem men orker ikke stue folk som sild i tønne heller. Og å leie et lokale her i vår lille bygd i august med brylluper ol... Skal nok ikke si jeg er for tidlig ute heller :p

Jeg har ikke vært i dåp på mange år, hva er best av mat og "program" for dagen?

Og skal vi prioritere de nærmeste eller invitere langt ut i slekten? Både jeg og sambo har store familier..

Begynner å lure på om jeg er schizo ja, og har to profiler og skriver med meg selv! *ler*

Det der evinnelige gjestestyret. Svigermor blir vel fornærmet når jeg som i bryllupet må sette strek ved at deres søsken med følge er det lengste ut vi kan gå den veien, mens på min side (for å få ca likt antall) må ut til kusiner og fettere :-P

Matmessig tror jeg at det blir buffét av noe slag. Muligens noe så enkelt som koldtbord, hvor jeg frir til slekt og nære venner om å bidra litt :) Synes det er noe herlig tradisjonelt og nostalgisk med danderte fat med roastbeef (Som jeg d ENDELIG skal ete igjen :P), røkelaks, cabaréter, kjøttboller mm.

Tanken har også vært inne på enkel tapas, men jeg er så glad i den type "danskebåt" mat som over :-P Dessuten er spekemat i forskjellige former så uhyre dyrt.

Siste dåp jeg var i, var tilbake i 2008. Kan ikke si jeg husker så mye. Tror ikke det blir så mye "program" å skryte av. Sikkert et par som vil holde tale, vi holder takketale, noen skriver garantert en sang som synges osv. Jeg tenker å ta det på sparket. Jeg får litt noia av sånn overpompøse greier. Kirkeprogrammet avhenger jo veldig av om det er 100 andre som skal døpes :P

Har du tenkt på mat? Kan erindre én dåp hvor vi fikk server sånn typisk meksikans gryte. DÉT var nedtur :P

Begynner å lure på om jeg er schizo ja, og har to profiler og skriver med meg selv! *ler*

Det der evinnelige gjestestyret. Svigermor blir vel fornærmet når jeg som i bryllupet må sette strek ved at deres søsken med følge er det lengste ut vi kan gå den veien, mens på min side (for å få ca likt antall) må ut til kusiner og fettere :p

Matmessig tror jeg at det blir buffét av noe slag. Muligens noe så enkelt som koldtbord, hvor jeg frir til slekt og nære venner om å bidra litt :) Synes det er noe herlig tradisjonelt og nostalgisk med danderte fat med roastbeef (Som jeg d ENDELIG skal ete igjen :p), røkelaks, cabaréter, kjøttboller mm.

Tanken har også vært inne på enkel tapas, men jeg er så glad i den type "danskebåt" mat som over :p Dessuten er spekemat i forskjellige former så uhyre dyrt.

Siste dåp jeg var i, var tilbake i 2008. Kan ikke si jeg husker så mye. Tror ikke det blir så mye "program" å skryte av. Sikkert et par som vil holde tale, vi holder takketale, noen skriver garantert en sang som synges osv. Jeg tenker å ta det på sparket. Jeg får litt noia av sånn overpompøse greier. Kirkeprogrammet avhenger jo veldig av om det er 100 andre som skal døpes :p

Har du tenkt på mat? Kan erindre én dåp hvor vi fikk server sånn typisk meksikans gryte. DÉT var nedtur :p
Gjesteliste er vanskelig altså. Og på min side er det en del konflikter etter en bitter skilsmisse, jeg er vel den eneste som snakker med alle parter :( Men de har å oppføre seg, voksne folk skal ikke bli snurte for sånt. Det en min lille familie sin dag, vi må kunne invitere akkurat de vi vil! (Og utelate de vi vil) :p

Buffet synes jeg også er enkel luksusmat for enhver smak :)
Har også vurdert noe ekstra stæsj som tapas, men jeg føler det er mer "mat" i karbonader, røkelaks ol.
Min bestefar blir hvertfall veldig skuffet hvis han ikke får loff, meierismør og eggerøre :p

Den siste dåpen jeg var i ble det servert lapskaus og flatbrød. Eneste dumme var at flere ikke var så begeistret og åt seg mette på kaker i stedet.

Eneste jeg gruer meg veldig til er selve seremonien i kirken. I andre kirker vi har vært i dåp har det vært relativt kort program (ca 1 time) noe som er fint på en dag med barn i alle aldre. I vår lokale kirke pleier dette å tynes i det lange og brede, over 2 timer med bare preken og nattverd synes jeg er forferdelig for dem (oss) med små barn.

Håper også at noen i familien vil si noen ord eller gjøre et lite opplegg av noe slag, men det tviler jeg på skjer :/ Synes ikke jeg skal spørre om det heller :p

Jepp! :)
Har heldigvis gjort dette før, og skal kjøre samme stil som sist :) Blir nok omentrent de samme gjestene som var i storebror sin dåp. Har pynt fra sist, men må nok suplere litt og siden vi planlegger å ha det i august så må jeg nok ha litt blomster. Kjøpte dåpskjole til storebror så den henger klar. Går for koldtbord med litt varmretter, og kakebord til dessert. Kjøper inn litt forskjellig mineralvann og koker kaffe. Enkelt, også finner alle noe de liker :)

Vi gjør som sist: skal ha det hos mamma og pappa. Og vi kommer til å ha det i slutten av August.
Sist hadde vi spekemat og tapas, det var en stor suksess. Så enten det eller så bestiller vi meze fra en gresk restaurant.
Vi ber vi ber besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler, faddere og noen vennepar.
Sist tror jeg vi faktisk ringte og sendte sms om dåpen :p
Kjøpte meste av pynten på nille, hadde ikke bordkort.

er det noen som vet sånn ca når det er vanlig å ha dåp? da baby er 3 mnd? 4 mnd? 5 mnd?

Dette blir vår første dåp, men vi har allerede begynt litt :P har ingenting fast planlagt, men vi har funnet en søndag i august (må bare høre med kirken at de kan ha dåp da), sett på lokaler, sett på budsjett, gjesteliste, meny (blanding av catering og egen kjøpt/laget mat), har også sett på kaker og sett på invitasjoner... :P besteforeldre synes vi var litt tidlig ute

er det noen som vet sånn ca når det er vanlig å ha dåp? da baby er 3 mnd? 4 mnd? 5 mnd?
Husker ikke hvem jeg spurte, men svaret jeg fikk var ca 3-4mnd, avhenger nok av hva tid på året det er, så tror nok med sommerferien i så er det nok også normalt med litt lengre tid også ;)

Bestemte meg for barte-tema i går, av alle ting :) Men er ellers veldig ambivalent (og en smule stressa). Har egentlig lyst til å ha barnevelsignelsen i august, for da kan vi være ute. Vil ha det hjemme, er vant til det, og synes det blir veldig upersonlig med lokale, samtidig som vi er altfor mange til å ha det hjemme om vinteren.

På den andre siden er jeg vant til at barnet er over 6 mnd før man har dåp/navnefest/velsignelse, og lurer på om det rett og slett er for tidlig å ha det i august. Han er jo så liten daat han kanskje ikke engang kommer til å være noe særlig våken, verken selskapet eller på møtet. Og kommer jeg til å være i form da?

Mat og sånt er null problem, vi driver tross alt med catering ;) Og gjestelisten sier seg egentlig selv, vi må bare bestemme oss for om det blir med eller uten mine tanter med familie. Blir veldig få uten og veldig mange med....

Tror nok invitasjonene blir det vanskeligste her. Og det praktiske rundt seremonien. Er den første barnevelsignelsen i våre familier, så det vil nok kreve en del forklaring, og en del forberedelse på møte-formen :)

Vi blir å ha dåpen i august...datoen er ikke helt satt enda :P
Har fiksa plass å ha det siden man har en far som har en arbeidsplass dær man får leie gratis lokal :)
Dåpskjolen er også på plass,mangler kun rosa bånd til den siden mine døttre fant ut at de sku klippe opp bånde som var for å lage hålsbånd til bamsene sine XD

ja har begynnt og planlegge litt;) Har skrevet gjesteliste osv...
Vi hadde litt lyst og ha det hjemme i år, men ser ut som vi ikke får plass, så lokale må ses på.. Vi har ikke helt bestemt oss når vi skal ha dåp, men hadde vært fint i beg.av august eller noe??
Dåpskjole har vi, maten lager jeg selv da jeg er kokk, bordpynt og innbydelser lager jeg også selv..:)

Bestemte meg for barte-tema i går, av alle ting :) Men er ellers veldig ambivalent (og en smule stressa). Har egentlig lyst til å ha barnevelsignelsen i august, for da kan vi være ute. Vil ha det hjemme, er vant til det, og synes det blir veldig upersonlig med lokale, samtidig som vi er altfor mange til å ha det hjemme om vinteren.

På den andre siden er jeg vant til at barnet er over 6 mnd før man har dåp/navnefest/velsignelse, og lurer på om det rett og slett er for tidlig å ha det i august. Han er jo så liten daat han kanskje ikke engang kommer til å være noe særlig våken, verken selskapet eller på møtet. Og kommer jeg til å være i form da?

Mat og sånt er null problem, vi driver tross alt med catering ;) Og gjestelisten sier seg egentlig selv, vi må bare bestemme oss for om det blir med eller uten mine tanter med familie. Blir veldig få uten og veldig mange med....

Tror nok invitasjonene blir det vanskeligste her. Og det praktiske rundt seremonien. Er den første barnevelsignelsen i våre familier, så det vil nok kreve en del forklaring, og en del forberedelse på møte-formen :)

Brødrene mine og jeg var ikke mer enn 6 uker når vi var døpt. Mormor stresset sånn med det. Så tror ikke august blir så ille. :)

Stilig, ikke bare jeg som har tenkt på dåp. Jeg har ikke komt så langt, tenkte det var greit å bestille rett etter fødsel. Å at vi skal låne lokaler.
Min svigermor snakka om siden vi hadd så stort hus passa det greit å ha det hjemme. Haha, når hele hans familie er samlet er vi Ove 20, å min familie kommer tilreisende i tillegg så de må vi ha på overnatting. Da er svaret for meg LOKALER!

Men var i dåp hos en liten nevø i fjor i August, da var det utesermoni. Kirken har laget til kirkebøker i tre, det var fint pyntetet, dåpsfontene i Stein som var en slags fontene. Presten tok frem gitaren og sang sanger fra Bjørn Eidsvåg. Ungene kunne leke på gresset rundt og bevege seg litt. Så håper å få til dåp når de har utegudstjeneste, samtidig bør det være før min bror reiser tilbake på skolen igjen. Har veldig lyst at han skal være med.

Vet di har fine forslag til invitasjoner og nordkoreanske på nettet. Tenkte å lage noen planer over hva jeg skal lage nå før fødsel, å det jeg ikke når får jeg pusle med etterpå.

Stilig, ikke bare jeg som har tenkt på dåp. Jeg har ikke komt så langt, tenkte det var greit å bestille rett etter fødsel. Å at vi skal låne lokaler.
Min svigermor snakka om siden vi hadd så stort hus passa det greit å ha det hjemme. Haha, når hele hans familie er samlet er vi Ove 20, å min familie kommer tilreisende i tillegg så de må vi ha på overnatting. Da er svaret for meg LOKALER!

Men var i dåp hos en liten nevø i fjor i August, da var det utesermoni. Kirken har laget til kirkebøker i tre, det var fint pyntetet, dåpsfontene i Stein som var en slags fontene. Presten tok frem gitaren og sang sanger fra Bjørn Eidsvåg. Ungene kunne leke på gresset rundt og bevege seg litt. Så håper å få til dåp når de har utegudstjeneste, samtidig bør det være før min bror reiser tilbake på skolen igjen. Har veldig lyst at han skal være med.

Vet di har fine forslag til invitasjoner og nordkoreanske på nettet. Tenkte å lage noen planer over hva jeg skal lage nå før fødsel, å det jeg ikke når får jeg pusle med etterpå.
Den uteseremonien hørtes helt fantastisk ut! Jeg vil gjerne ha en mer uformell dåp men vår prest er så firkantet og benytter hver anledning til å virkelig tyne ut hvert vers og salme.

Hva er fine nordkoreanske..? :p

Back
Topp