Planlegger graviditet - dine tips?

Ble overraskrt selv jeg, og legen hadde ikke hørt om det hun heller. Men viktigheten av dvitaminet har kommet mer frem de siste par årene og vil tro det kommer mer studier på det etterhvert:)
Gjør nok det! Allerede nå så jobber jo Mattilsynet for å øke minstegrensen fra 50 til 75, det var vel ikke ett sekund for tidlig. Vår anbefalte grense er uansett en del lavere enn resten av Europa og verden, men vi er jo så redde for forgiftning her hjemme. I forskningsmiljøene rundt ms og andre autoimmune sykdommer forskes det ekstremt mye på det, så jeg heier på mer kunnskap og økte grenser på tilskudd :D

Tusen takk for alle svar :) Skal ta meg en tur på apoteket i dag. Tenker å kjøpe sink, selen, folat og omega3 hvert fall. Skal undersøke hva det er i multivitaminene, kanskje det er sink og selen i dem?

Ang D-vitamin så holder det kanskje med det som er tilsatt i omega3-kapselene? Hmm

Preseed og bidronning-gele kommer jeg til å kjøpe etterhvert om det ikke klaffer etter noen pp.

Har allerede kjøpt el-tester og g-tester :) Hihi
Lykke til med prøvingen :)

Vi slet med å bli gravide med nr to. Helt til jeg begynte med bidronninggelee og folat, sammen. Da tok det bare et par-tre uker så fikk vi positiv test :)

Gjør nok det! Allerede nå så jobber jo Mattilsynet for å øke minstegrensen fra 50 til 75, det var vel ikke ett sekund for tidlig. Vår anbefalte grense er uansett en del lavere enn resten av Europa og verden, men vi er jo så redde for forgiftning her hjemme. I forskningsmiljøene rundt ms og andre autoimmune sykdommer forskes det ekstremt mye på det, så jeg heier på mer kunnskap og økte grenser på tilskudd :D

Heier jeg og. Har selv psoriasis, og det brukes også som en del av behandling der fant jeg ut.
Legen min sa at jeg burde ha minst 75, så de er vel godt på vei da. Men det skal da ganske mye til før det blir for mye. Mener jeg leste det måtte over 300 før det evnt ble sett på som overdose.

Heier jeg og. Har selv psoriasis, og det brukes også som en del av behandling der fant jeg ut.
Legen min sa at jeg burde ha minst 75, så de er vel godt på vei da. Men det skal da ganske mye til før det blir for mye. Mener jeg leste det måtte over 300 før det evnt ble sett på som overdose.
Ja det er noe sånt, og med det lille vi har av sol i Norge og med de lave verdiene i norske tilskudd så kommer man aldri opp dit med mindre man tar overdose :P meste jeg har vært på er 124. Tre uker i syden til sammen og sol i Oslo + dobbelt tilskudd (1600ie) gjorde det. Så kom vinteren... Vet om folk med ms som tar hestekurer på 5000ie og bare kontrollerer annenhver mnd, så man skal innta ganske mye før det begynner å bli farlig ja :)

Man leser mye rart, men jeg holder meg unna grønn te. Det er visst noen stoffer i det (utover koffein) som øker sjansen for å miste. Det samme gjelder en rekke krydder. Nå høres jeg kanskje paranoid ut menmen. Før i tiden brukte man nettopp urtemedisin for å fremprovosere abort.

D-vit er det en del i i melk og tran så jeg holder meg til de kildene. D-vit er fettløselig og er ikke bra å få for mye av heller så jeg ville sjekket med legen min altså.

Folat er greit å ta.
Man skal vist ikke ha sex hver dag da det "vanner ut" svømmer kvaliteten.
EL testing ;)

Noen sverger til temping. Men det har jeg ingen erfaring med :)

Ellers så er det ett fantastisk forum jeg for de som prøver. :) der møter du mange flotte jenter som kan tipse om masse!

Back
Topp