Planlegger dere å ta influensa- og/eller koronavaksinen?

Jeg har tatt influensavaksinen allerede, men må undersøke om det fortsatt er anbefalt å ta koronavaksinen siden jeg fikk påvist koronainfeksjon for 2 uker siden.
Det er anbefalt å vente 3-4 måneder etter covid-infeksjon før du tar vaksine, fordi du vil etter infeksjon ha antistoffer mot covid i kroppen og er dermed beskyttet

Har allerede tatt influensavaksinen og hadde covid tidligere i svangerskapet, usikker på om jeg kommer til å ta påfyll på covid-vaksinen da jeg har vært sengeliggende i dagevis etter de tre første. :arghh:

Har tatt influensavaksinen i forbindelse med jobb. Ingen bivirkning denne gangen. Covidvaksinen tror jeg ikke jeg skal ta.

Tatt covid-vaksine hos fastlegen, og får influensavaksine på jobb om en ukes tid. Ingen bivirkninger av den første.

Jeg tok begge deler samtidig for ca 2 uker siden. Var selv skeptisk til covidvaksinen mens jeg er gravid, men besluttet etter å ha snakket med en venninne som jobber i helsesektoren at det er større risiko involvert i covidsmitte enn vaksinen ;)

I motsetning til de to andre covidvaksinene jeg har tatt fikk jeg ingen bivirkninger denne gangen. Så var litt bortkasta å ta seg to dager fri fra jobb i påvente om å få influensafølelse :laughing002

Har tatt både korona og influensavaksine denne gangen. Tok korona med førstemann. Har ikke hatt noen bivirkninger da. Er mange som har vært syk med korona her jeg bor, i tillegg til at jeg jobber i barnehage :smiley-ashamed004

Tatt influensavaksinen, men ikke covid siden jeg hadde det for 2 mnd siden.

Fortsatt usikker på om jeg skal ta covidvaksinen da jeg har blitt veldig dårlig alle tre gangene jeg har tatt den tidlgiere, mens når jeg fikk covid nå som gravid var jeg litt småpjusk i 1,5 dag, mens samboeren var dårlig i 2 uker. Han hadde riktignok en mindre vaksine enn meg innabords. Så sikkert lurt å ha tre vaksiner hvis man bare har to. Ble også ganske dårlig av covid første gang jeg hadde det for 2 år siden, men da hadde jeg bare to vaksiner, så var veldig overrasket da jeg omtrent ikke var dårlig denne gangen. Men tror jeg står over en fjerde. Men hadde tatt den om jeg i utgangspunktet var i en annen risikogrupper i tillegg til den vi allerede er i som gravide.

Jeg fikk påfyll av difteri-, kikhoste- og stivkrampevaksine forrige uke, da det var over ti år siden sist og det går litt kikhoste her. Lite tips er å sjekke status på vaksinene sine på helsenorge.no :)

Jeg fikk påfyll av difteri-, kikhoste- og stivkrampevaksine forrige uke, da det var over ti år siden sist og det går litt kikhoste her. Lite tips er å sjekke status på vaksinene sine på helsenorge.no :)
Hvordan vet man at ting «går her»? Jeg får aldri høre om ting som går rundt

Hvordan vet man at ting «går her»? Jeg får aldri høre om ting som går rundt
Jeg fikk vite det av fastlegen da jeg hadde time og via informasjon fra skolen siden det var påvist på trinnet til eldste. Så litt tilfeldig, er ikke gitt at slik info når ut til en nei..

Nå har jeg endelig fått satt meg opp til koronavaksine. Satser på at de har noen doser med influensavaksinen også så jeg kan ta den i samme slengen. Som lærer så føler jeg meg litt utsatt for smitte. En elev nøs på meg da jeg satt på huk for å hjelpe i dag... Det var godt å komme hjem å dusje, men det kan jo allerede ha vært for sent...

Nå har jeg endelig fått satt meg opp til koronavaksine. Satser på at de har noen doser med influensavaksinen også så jeg kan ta den i samme slengen. Som lærer så føler jeg meg litt utsatt for smitte. En elev nøs på meg da jeg satt på huk for å hjelpe i dag... Det var godt å komme hjem å dusje, men det kan jo allerede ha vært for sent...

Det gikk nok fint <3

Det gikk nok fint <3
Jada, men det var ganske ekkelt når det ble masse spytt i håret og måtte vente en stund før jeg fikk vasket det ordentlig vekk. Tørke klut med vann er liksom ikke helt optimalt, men det hjalp..

Tatt begge deler, tok de for 14 dager siden, akkurat for seint for at jeg ikke skulle bli smittet av covid.Nå har jeg hvertfall dobbel beskyttelse for covid resten av svangerskapet :cool:

Back
Topp