Planlegger dere å ta influensa- og/eller koronavaksinen?

Gro(gu)

Flørter med forumet
Legekontoret tilbyr både influensa- og koronavaksinen. Jeg tenker å ta influensavaksinen, men er usikker på covid. Hva tenker dere?

Skal ta influensavaksine om en liten måned, men ikke hørt noe fra fastlege om anbefaling av påfyll på covid-vaksine, så tror ikke det blir det nå.

Eg tenkte egentlig å ta begge siden det er anbefalingen fra FHI, men har ikkje snakka med legen om det enda :)

Skal ta influensavaksinen, men ikke Covid-vaksinen. Hadde en del bivirkninger etter den første jeg tok og ønsker derfor ikke å ta den når jeg er gravid :)

Det er anbefalt fra fhi(?) at gravide i 2 evt 3 trimester tar påfyll av koronavaksinen.
Jeg kommer til å ta begge. Jeg jobber som lærer og føler meg litt utsatt mtp begge de sykdommene...

Har ikke tenkt så mye over i fluensavaksinen enda, men jeg ble dårlig i over ett år som følge av forrige dose med koronavaksine, så den vil jeg ikke ha igjen

Jeg har ikke planlagt å ta noen av dem, men vurderer influensavaksinen. Koronavaksine har jeg ikke lyst til å ta jeg heller

Jeg ble enig med legen om å ikke ta influensavaksine (det var helt opp til meg). Men har et tålig godt normalt immunforsvar… Jeg er helt ærlig mer bekymra for å få omgangssyka, det er helt forferdelig å få når man er gravid

Ikke fått tilbud om noen av de, men kommer ikke til å ta ny koronavaksine da jeg ble så utrolig dårlig sist og fikk flere bivirkninger. :rolleyes:

Tror jeg kommer til å ta influensavaksinen, den andre er jeg mer usikker på. Men etter å ha vært syk 7 av 13 uker med forkjølelse så langt, så tror jeg det er greit å hvertfall ta den ene :laughing002

Sniker fra mai- jeg er tvillinggravid og har en snart treåring med Downs syndrom som er hjerteoperert, så jeg tar nok begge. Vi hadde dog corona for et års tid siden, og hun var mye mindre påvirka enn oss. RS derimot, sendte henne på sykehus i nesten en uke.

Kommer til å ta influensavaksine, men er mer usikker på koronavaksina pga lite forskning over hvordan det påvirker fosteret/barnet i fremtiden. Den siste uka har jeg begynt å vurdere å ta den pga nye forskning ang koronasykdom hos gravide og høyere risiko for dødfødsel. Flere som har tatt/skal ta koronavaksina?

Jeg har tatt både influensa- og koronavaksinen allerede (men jeg ville tatt dem uavhengig av graviditet siden jeg er i risikogruppe med nedsatt immunforsvar). Jeg fikk ingen bivirkninger fra årets influensavaksine, følte meg uggen og småsyk i ca. ett døgn etter koronavaksinen.

Jeg har tatt influensavaksinen allerede, men må undersøke om det fortsatt er anbefalt å ta koronavaksinen siden jeg fikk påvist koronainfeksjon for 2 uker siden.

Back
Topp