Planlegger 9- 10 månader ulønna permisjon

• Trådstarter Trådstarter mamma_82_
  • Opprettet Opprettet
M

mamma_82_

Guest
No har eg starta spraringa. Dersom alt går etter planen og me får ein liten i februar 2015 ynskjer eg å være heime heilt til august 2016. Andre som går med slike planar? Har dykk ein strategi for spraringa?

Vi prøver også å holde ut til barnehagestart i august 2016. Ser ut til at vi klarer oss med 10-11 uker ulønnet permisjon, i og med at samboeren min er lærer og har fri i sommerferien ;) 9-10 måneder ulønnet virket veldig lenge, vi klarer å få permisjonen til å vare til slutten av mars ca (80 % + 4 uker ferie), og da er det jo bare 4-5 måneder til barnehagestart :)

Med 100 % dekningsgrad kan eg vel være heime til november-desember 2015 med lønn. Deretter blir det ulønna permisjon fram til august 2016... Med dei to første begynte eg å jobbe når mannen starta sin pappaperm, men denne gongen har han lyst å spare pappapermen til sommaren 2016 og eg ynskjer å ha ulønna permisjon slik at me får ein lang og fin familiesommar saman:)

Kjempefint, bare ikke glem å spare i pensjonsfond når du er ulønnet :-)

Tenker å ta ut ulønna permisjon fra januar 2016 til desember 2016. Nå blir det 6000,- i kontantstøtte + nesten 3000 i barnetrygd for de 3 barna jeg da får, så det dekker det jeg trenger av inntekt. :)

Jobber i kommunen og får omsorgspermisjon. Då får eg fortsatt pensjonspoeng i den ulønna permisjonstida:)
Det er bra, mange som glemmer å tenke på at de må spare opp poeng, slik at de slipper å bli minstepensjon

Ja, blir veldig greitt medd en kontantstøtten!

Husk å tenke på at du får særdeles mindre feriepenger i 2017,pga lite inntekt i 2016, og at du stiller uten mulighet for "betalt sykefravær" i hvert fall fire uker etter du begynner å jobbe igjen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her blir løsningen au pair i noen mnd, akkurat sånn som sist :) men jeg vurderer å ta 80% (lengre permisjon) og ikke 100%, men jeg får se.

Har ikke snakka om det, men har veldig lyst til å være hjemme til barnehagestart i 2016 ;)

Venter en liten i februar ❤️

Vi er enige om at det er uaktuelt med barnehage før den lille er to år, men har ikke helt funnet ut hvordan vi skal organisere oss.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Her skal jeg være hjemme så lenge vi klarer det! Attpåklatt og definitivt siste..og vil virkelig nyte tida! Vår første begynte ikke i barnehage før hun var 3.5 år gammel (de var imponert- hun hang ikke etter i det hele tatt slik media påsto i den tida at hjemmeværende unger ble) jeg jobbet kun helg og kveldsvakter i turnusen min.

Andremann fikk behov for barnehage tidligere da jeg merket at han "kjedet" seg når søster var på skolen- var vant og ha henne der.. Så han begynte i halv plass da han var 1.5 år, og hadde skoleungdom som passet når jeg skulle på seinvakt, frem til pappa kom hjem fra jobb

Nå vil jeg være hjemme så lenge som mulig - heldigvis for høyere kontantstøtte enn da de to andre var små!!
Tida går så fort, og småbarnstida er ei så flott tid med masse utvikling som jeg vil ta del i <3

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Back
Topp