Planlegge permisjon

Nybegynner90

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Hei!
Har termin 1. april, og har rett på betalt permisjon.
Er helt ny på dette, så jeg lurer på noen ting.

Når er det nødvendig/vanlig å begynne å planlegge permisjon?
Skal jeg kontakte NAV eller noen andre?

Generelt, hvordan går jeg frem?

Håper noen kan hjelpe :)

Så lenge du er i jobb så leverer du søknaden til arbeidsgiver. Du må bestemme deg for 100% eller 80 % dekning og hvor mye du skal ha og din partner skal ha... Ok info på NAV sine sider;)

Kom gjerne inn på terminforumet april 2015, der er vi mange som kan hjelpe deg som er i samme situasjon akuratt nå :)

Gå på NAV.no og skriv ut søknadsskjemaer. Det er ett skjema for permisjon du skal ta og et skjema for fedrekvoten. Dersom dere skal ta gradert uttak eller utsette deler av permisjonen, så er det et skjema til dere må fylle ut hver for dere (feks at du skal ta ut ferie midt i permisjonstiden eller at pappaen ikke skal ta ut sin del rett etter din periode er over eller at dere skal ha permisjon noen dager i uken og jobbe andre).

Arbeidsgiver skriver under på papirene. De skal ikke sendes inn for tidlig (husker ikke hvor mye men det står).

Sent from my iPhone using BV Forum

Må vente til etter uke 26 før du kan søke NAV. Trenger da bekreftelse på at du er kommet så langt i svangerskapet.

Kan ellers anbefale chatten di har på NAV.no på dagtid :-)

Tusen takk for mange gode svar! :)

Lettet trykket på skuldrene til en liten kontrollfreak ;)

Vent til uke 26 og få bekreftelse av jm, eller ta kopi av helsekortet ditt ETTER hun har skrevet mål osv fra uke 26
Nav er de du skal kontakte for søknad, bestem om du vil ha 100% eller 80%, pappaen til barnet MÅ velge samme som deg, regn permisjon fra 3 uker før termin.

Back
Topp