Planlegge middager?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Er du flink til å planlegge middagene?
Tenker da på å ha alt klart i forkant.

Lever i en konstant tidsklemme.
Så igår lagde jeg 2 digre pizzaer så vi hadde nok middag til idag. Var hjemmom 40 min etter jobb før det var videre på svømming :P
Da må ting gå raskt

Nei er ikke flink til å lage ting på forhånd. Men er flink til å fryse ned rester og bruke :)

Nei, men om vi har travle dager tar vi enten noe lett eller så bytter vi middag og kvelds.

Planlegger middager, men nå har ikke vi en så travel hverdag, blir vel verre når barna begynner på ulike aktiviteter er jeg redd...

Dårlig til å planlegge:/ men blir som regel middag for det om;)

Setter opp ukesmeny og handler 1 gang i uka, men selve matlagingen tar ofte lengre tid enn ønsket.

Vi setteropp ukesmeny og handler en storhandel i uka(stort sett mandag) og en rask tur innom på fredag for å kjøpe med fersk frukt og salat til helgen og evt brød og melk om det har gått mer enn planlagt.

Skriver middagsliste for en uke og handler hver fredag :)

Vi setter opp ukesmeny og handler en gang i uka. Er ikke alltid like flinke til å følge det, men det kommer seg.

Nei, det er litt mer innfallsmetoden...

Men dager jeg vet vi har det travelt, i praksis onsdager, har jeg alltid ordnet mat til som er fort gjort å lage til. Altså ordnet som i kjøpt inn.

Vi var veldig flinke før, men ikke nå :/ Håper vi skjerper oss før babyen kommer :)

Nei dessverre, her handles det for en og en dag, de ukene vi ikke har matkasse

Jeg var det flr graviditeten, men nå varierer det så hva jeg har lyst på, så er på vent, men var flinke før. Og vi planla alltid litt extra, som exempel: potetmiddag på tirsdagen, da koker vi opp litt extra slik at vi har potetrester til dagen etter og sauser lager jeg mye av og setter i kjøla, som tomatsaus, kan brukes til mer enn spagetti :-) og vi er flinke med rester, har vi mye igjen, så blir det spist dagen etter og det vi skulle ha den dagen blir bare skyvd fremover :-)

Og handler inn det en trenger når ukesmenyen er satt opp, sparer mye penger på det :-)

Sitter og planlegger nå. Usj, dette er kjedelig altså. Men vi sparer gasnke mye penger på det så må til!

Prøver å planlegge, men det hender at det sklir litt ut. Noen ganger frister bare ikke noe av det som er kjøpt inn.

Ja planlegger for en uke av gangen. Handler hver lørdag formiddag - ingen folk og kø i butikkene og ikke noe å rekke ;)

Back
Topp