Planlegge graviditet

• Trådstarter Trådstarter Planlegger
  • Opprettet Opprettet
P

Planlegger

Guest
Vi har to barn fra før, og vurderer en tredje neste år. Så spørs det når vi skal starte prøvingen.

Vårbaby? Sen vår/tidlig sommer?

Sensommer/Tidlig høst? August? September?

Hva mener dere som har fått baby på denne tiden?

Jeg er fullt klar over at babyer ikke kan bestilles til en dato, men syns det er greit å ha en plan. Det handler jo om blant annet hvordan vi skal planlegge ferien neste år osv.

Synes marsbaby er supert, uten at jeg har noen annen erfaring :) men blir ikke noe syndenferie i år med snart 4 mnd gammel baby, men det passer meg fint :)

Topp hvis dere får til planen, men hos meg har det ikke fungert i det hele tatt. Beste råd er å ta det som det kommer. :)

Har fått i mars og august og syns begge deler var veldig greit :) eneste det å gå høygravid på sommeren var litt slitsomt, spesielt i fjor når det var så himla varmt! :)

Som jeg skrev så kan man ikke planlegge en dato, men siden vi har blitt raskt gravide med de første barna, så syns jeg vi kan sikte oss litt inn. Og selv om det gikk raskt med de to første, så er det ikke sikkert det skjer neste gang.

Eg har 1 i september og 1 i juni.
Syns september var pyton pga sommaren. Eg likte termin i juni :-)

Få barn i vårhalvåret er fint, da går det mot varmere og lysere tider.

Har to marsbarn. ;) Kjempefin tid å få baby, men det er veldig mange andre som føder på denne tiden, så en bør kanskje forberede seg litt på stor pågang på sykehuset. ;) (om sommeren også, tror jeg)

Neste gang har jeg lyst på et høstbarn. ;) Prøvde på det etter nr én, men mistet. Har lyst å prøve på det igjen om vi skal ha en til. Har veldig lyst på en mellom september og november. :P

Jeg ville helst ha hatt i mai, hvis jeg kunne ha bestemt.

Fikk første i begynnelsen av juli, det var egentlig ganske greit. Venter andre nå I begynnelsen av september, syns det er veldig tungt å gå gravid nå når det er varmt :p

Om jeg kunne valgt ville jeg hatt baby slik at jeg slapp å gå gravid gjennom hele sommeren:p

Har en i mars og en i mai, veldig greit begge deler:) Men hvis jeg måtte velge hadde jeg valgt Mai;)

Jeg fikk første i mars, syns det var supert. 2.mann fikk jeg i august. Syns det var fryktelig å gå høygravid på sommeren. Varmt, mye vann i kroppen og lite energi... vil tro at april-mai også er fint å få :) venter attpåklatt nå i oktober og klarer meg greit i varmen. Så håper at høsten også er en fin tid å få på ;)

Back
Topp