Planlagt ks

VenterNr2.

Forelsket i forumet
Hei november-mammaer. Jeg var på min vanlig ukelige kontroll. Ble akkurat 36 uker Igår. Så fikk satt på ctg i rundt 40-50 min, også ble jeg sendte til ultralyd for å se babyens størrelse. Lillemor er snart 4kg, ligger rundt 3,9 (vet det er en feil marg rundt 3kg så det kan være pluss og minus). Uansett, hu legen anbefalt meg å ta planlagt ks siden jeg allerede hadde en keisersnitt så vil det være utrolig risikabelt å bli satt i gang og det kan hende det ender med akutt keisersnitt. At jeg heller planlegger i god tid å bare få utført det planlagte ks. Jeg hadde virkelig lyst til å gråte, for jeg ville så gjerne føde vanlig. Jeg har siste kontroll (uke 37) neste onsdag, så da skal jeg få en dato og snakke med en narkoselege, og evt andre som skal være tilstede og få mer info om hvordan det hele skal utføres.

Jeg føler på kroppen at jeg gruer meg, og at jeg er livredd. Sist gang var det hastekeisersnitt så jeg var under full narkose, men denne gangen kommer jeg til å være våken.

Jeg trenger virkelig noe støttende ord, og vil gjerne høre andres historie/erfaring med planlagt keisersnitt.

Har ikke født før eller hatt ks før. Men skjønner du gruer deg.
Så alt jeg kan si er at sender deg en stor klem og håper alt går bra.
Kan hende du blir roligere etter å ha vært til samtale med narkoselege.

Klem:)

Hei november-mammaer. Jeg var på min vanlig ukelige kontroll. Ble akkurat 36 uker Igår. Så fikk satt på ctg i rundt 40-50 min, også ble jeg sendte til ultralyd for å se babyens størrelse. Lillemor er snart 4kg, ligger rundt 3,9 (vet det er en feil marg rundt 3kg så det kan være pluss og minus). Uansett, hu legen anbefalt meg å ta planlagt ks siden jeg allerede hadde en keisersnitt så vil det være utrolig risikabelt å bli satt i gang og det kan hende det ender med akutt keisersnitt. At jeg heller planlegger i god tid å bare få utført det planlagte ks. Jeg hadde virkelig lyst til å gråte, for jeg ville så gjerne føde vanlig. Jeg har siste kontroll (uke 37) neste onsdag, så da skal jeg få en dato og snakke med en narkoselege, og evt andre som skal være tilstede og få mer info om hvordan det hele skal utføres.

Jeg føler på kroppen at jeg gruer meg, og at jeg er livredd. Sist gang var det hastekeisersnitt så jeg var under full narkose, men denne gangen kommer jeg til å være våken.

Jeg trenger virkelig noe støttende ord, og vil gjerne høre andres historie/erfaring med planlagt keisersnitt.

Jeg skal ha planlagt keisersnitt nå neste fredag på grunn av stor baby i seteleie. Jeg var på sykehuset i dag og fikk snakke med alt av leger som skal være med. Jeg var ganske stressa da jeg kom dit, men alle legene var så flinke og snille og beroligende at nå gleder jeg meg bare! Dette kan legene og jeg er sikker på å få en minst like fin fødsel som alle som kan føde vaginalt :) Ikke vær bekymret, det kommer til å gå strålende! Kan skrive ned min opplevelse etter jeg har født :)
Lykke til! Klem!

Jeg skal også ha planlagt keisersnitt neste fredag. Pga opplevelse sist gang som endte i hastekeisersnitt. Denne gangen føler jeg meg veldig rolig, fordi forrige gang var det ikke selve hastesnittet som var traumatisk men alt i rundt på forkant. Jeg var våken sist og, men husker ikke så veldig mye pga lang fødsel og var helt utslitt. Denne gangen blir det en fin opplevelse tenker jeg. Det foregår i rolige former. Selve snittet tar ikke lang tid, og å få spinalen satt bruker også å være en grei affære. Legene gjør jo dette hver dag. Prøver å ikke tenke for mye på hva det er de faktisk gjør med meg, og det er jo ikke noe man får se.

Jeg har gitt beskjed om at så lenge det lar seg gjøre vil jeg gjerne at de legger babyen på brystet mitt så fort det går.

Jeg gleder meg mye mer enn jeg gruver meg for å si det sånn!

Har fått tips om å ta Minifom kapsler noen dager før snittet for å prøve å minske på luftsmerter i etterkant.

Masse lykke til!

Hadde hastesnitt sist pga seteleie og rier som ikke gav effekt. Keisersnittet gikk helt fint,var våken med spinal bedøvelse. Alt grodde fint og var oppe på beina morgenen etter, selv om d gjor ont. Får mye smertestillende i ettertid :-) men håper nå å få føde vaginalt!

Åh, tusen takk for gode ord og suksess historier. Jeg hadde virkelig ikke lyst til ks men nå ser jeg jo ikke annet. Får vel ta det med ro, nyte den tiden jeg kan faktisk gå uten smerter, og så får vi håpe alt ordner seg. ❤️

Sniker fra januar, jeg har prøvd føde 2 ganger før, uten særlig fremgang etter langt tid. Blei ks begge gangene, var våken og man kjenner ingenting av det annet enn berøring på huden. Gikk utrolig fint å med nr 2 som kom halv 8 på kvelden var jeg så pigg at jeg hadde babyen selv den første natten. Skal ha ks med nr 3 om 10 uker:) Ellers er de på barsel utrolig flinke til å bistå:) masse lykke til:)

Jeg hadde planlagt ks med førstemann. Kjempefin opplevelse! Alt gikk rolig og pent for seg, fikk mini på brystet med en gang og fikk ha baby hos meg hele tiden på overvåkningen. Var i fin form og reiste hjem etter 3 dager! Kunne gjort det 100 ganger! Ikke gru deg :)

Back
Topp