Planlagt KS

Jubelguri

Forelsket i forumet
Heisann! 

Det er sannelig ikke ofte man får oppdatert her inne med en veldig aktiv toåring! 

Tenkte jeg skulle oppdatere dere litt nå 

Etter forrige forsøk på fødsel, med alle de komplikasjoner som fulgte, ble vi innkalt til samtale på sykehuset. Der ble vi informert litt om hvorfor det gikk galt sist, og hva som kunne gjøres for å få en best fødselsopplevelse som overhodet mulig. 2 dager etter denne samtalen fikk jeg brev i posten fra sykehuset med informasjon om når jeg skal møte opp på sykehuset for å forløse barnet ved bruk av KS.. 7 August blir jeg mamma igjen! Det er så ufattelig surrealistisk å ha en dato å forholde seg til.. "Baby" pryder kalenderen på kjøkkenet.. Rart!

Så! Er det noen av dere her inne som skal ha planlagt KS?

Hei:-) jeg skal ha planlagt ks på tirsdag og nå begynner tiden å gå fort altså.. Jeg gleder meg masse men har begynnt å små grue meg også,pga katetret og nåler men ikke selve inngrepet..blir spennende,og som du sier veldig rart å ha en dato å forholde seg til.. Hvor lenge før termin er ditt ks? Her er det 15 dager,men tror dette er en stoooor baby så blir spennende æ se hvor stor han er to uker før termin..

T+lillebror skrev:
Hei:-) jeg skal ha planlagt ks på tirsdag og nå begynner tiden å gå fort altså.. Jeg gleder meg masse men har begynnt å små grue meg også,pga katetret og nåler men ikke selve inngrepet..blir spennende,og som du sier veldig rart å ha en dato å forholde seg til.. Hvor lenge før termin er ditt ks? Her er det 15 dager,men tror dette er en stoooor baby så blir spennende æ se hvor stor han er to uker før termin..

Blir bare èn uke før termin, men de sier bebis er stor (10%) over 

Jeg gruer meg ikke til selve KS'et, men alle forberedelsene før og slikt.. Kateter, barbering, spinalbedøvelsen.. Ugh....

T+lillebror skrev:

jeg også skal ha planlagt ks til tirsdagen, ikke mange dager igjen. gleder meg veldig til å bli ferdig. 11 dager før terminen her, aner ikke størrelse eller kjønn for det så de ikke. Har to tidligere haste ks så utrolig deilig å få et planlagt ett, selv om jeg gruer meg ganske greit for det, men det blir nok så bra så :-)

Har dere noen fra før? har en på 6 og en på 19 mnd så tiden går ihvertfall fort. :-)

Jeg skal ha planlagt ks neste fredag 27 juli.... Byner å føle litt på det nå ja Hehe..... Bare håper a holder seg inne til da, murrer pent i magen om dagen og jeg er ganske uvel. Ks er bare en uke før termin og sååååååå..... Men uansett ikke lenge igjen:) Får vel pakke den berømte sykehus bæggen snart, er 38 uker i dag.... Har hvertfall kjøpt klyx (oi som je gleder meg) støttestrømper og litt nye koseklær... Fått vaska litt bebis klær og faktisk, så det meste er snart klart.... Gruer meg litt, men gleder meg mest altså :))))))))))

Jeg skal også ha planlagt ks 13 dager før termin, 6. august :)

Jeg har hatt to hastekeisersnitt i uke 34 og 30 med de to første, så jeg har slått alle rekorder denne gangen her 

Er det noe spesielt som er lurt å ta med i bagen i forhold til ks? Mener å ha lest noe om et middel for å ikke få forstoppelse etterpå? Trenger man støttestrømper? Har aldri rukket å pakke fødebag jeg, så jeg tenkte jeg skulle komme igang med det straks, er jo bare 2,5 uke igjen...

Snodig skrev:
Jeg skal også ha planlagt ks 13 dager før termin, 6. august :)

Jeg har hatt to hastekeisersnitt i uke 34 og 30 med de to første, så jeg har slått alle rekorder denne gangen her 

Er det noe spesielt som er lurt å ta med i bagen i forhold til ks? Mener å ha lest noe om et middel for å ikke få forstoppelse etterpå? Trenger man støttestrømper? Har aldri rukket å pakke fødebag jeg, så jeg tenkte jeg skulle komme igang med det straks, er jo bare 2,5 uke igjen...

Kjøp en pakke svisker og spis! Sist jeg hadde KS syns jeg å minnes at jeg ikke "fikk av magen" på ei uke for jeg fikk ikke til å ta i.. *iiiiiinfooooooooooo* ^^, Jeg var 3 uker på sykehuset sist og det jeg savnet mest var hårføner. Har pakket en bag med ting jeg skal ta med, helt vanlige ting.. Så husker jeg at det var uuuutrolig deilig å gå med onepiece de første to ukene etter ks og reoperasjon pågrunn av såret... :-) Så var det ikke noe som strammet.. Jeg kjøpte det mest usexy undertøyet fra pierre robert, type MAXI truse.. Det resset ikke på såret og jeg hadde god pass til bind, for selv om barnet blir forløst med KS blør man like mye som ved vanlig fødsel...

Skal ha planlagt ks den 6 aug. Gruer meg til nålene og gå på do etterpå. Men vet det er verdt d. Har vært igjennom det en gang før. God råd, prøv og ikke le, nyse eller hoste etterpå, for det lugger i såret ikke godt.

Back
Topp