Ønskerfamilienkomplett
Andre møte med forumet
noen som skal ha det? hvordan var samtalen for å få det? skal henvises til gyn for vurdering og gruer meg sikkelig til samtalen..vet ikke hva jeg kan forvente,har en følelse av at de er så strenge...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er også i prosessen med å avklare keisersnitt eller ikke... Og syns det er vanskelig. Flere jordmødre jeg har pratet med har vært ganske forutinntatt, og vært svært negative................... Jeg for min del opplevde i fjor å føde et dødfødt, fortidligfødt barn. Nå har jeg sterk angst for at jeg kan gjøre noe feil under fødselen, at noe går galt, så jeg må igjennom nok en smertefull fødsel med sørgelig utfall. Jeg vet at det er risiko med alle typer fødsler. Og vet min angst er irrasjonell. Men når jeg fikk beskjed om at jeg kunne få keisersnitt hvis jeg absolutt ville, klarte jeg å kose meg mer med at jeg er gravid, og ikke frykte siste etappen av svangerskapet. Min psykolog skrev en anbefaling om keisersnitt. Jeg må fortsatt inn til samtaler for å få avtalt hvordan fødselen skal skje, men har hørt at ingen skal tvinges til å føde vaginalt, hvis de ikke vil. Men er redd jeg skal møte mer fordommer og ovenfra og ned holdninger i resten av prosessen. Samtidig som jeeg forsøker å motivere meg selv til å føde vanlig...Fluffinella skrev:
T+lillebror skrev:
Jeg er også i prosessen med å avklare keisersnitt eller ikke... Og syns det er vanskelig. Flere jordmødre jeg har pratet med har vært ganske forutinntatt, og vært svært negative................... Jeg for min del opplevde i fjor å føde et dødfødt, fortidligfødt barn. Nå har jeg sterk angst for at jeg kan gjøre noe feil under fødselen, at noe går galt, så jeg må igjennom nok en smertefull fødsel med sørgelig utfall. Jeg vet at det er risiko med alle typer fødsler. Og vet min angst er irrasjonell. Men når jeg fikk beskjed om at jeg kunne få keisersnitt hvis jeg absolutt ville, klarte jeg å kose meg mer med at jeg er gravid, og ikke frykte siste etappen av svangerskapet. Min psykolog skrev en anbefaling om keisersnitt. Jeg må fortsatt inn til samtaler for å få avtalt hvordan fødselen skal skje, men har hørt at ingen skal tvinges til å føde vaginalt, hvis de ikke vil. Men er redd jeg skal møte mer fordommer og ovenfra og ned holdninger i resten av prosessen. Samtidig som jeeg forsøker å motivere meg selv til å føde vanlig...Fluffinella skrev:
Huff,du skulle jo sluppet alt dette da..håper virkelig at du får samtale og avklart alt snart:-) Jeg må bare si at jeg vet at ks ikke er noen enkel ting,jeg ble ganske ødelagt etter første fødsel og har veid for og i mot og nå er jeg livredd for at de tvinger meg til å prøve å føde vaginalt igjen.. jeg vet om alle komplikasjoner og har hatt operasjoner før som bare bli små i forhold til ks så jeg vet hvor ille det kan bli etterpå men likevel er dette riktig løsning for meg i forhold til å ikke kunne gå mye og diverse på maaange mnd.. venter og venter nå på å få time i posten,lurer på hvor lang tid det tar?! blir stressa av p gå å vente på å få cite når jeg skal til samtale også vettu..tenker alt for mye på alt dette og det føler jeg ødelegger så mye nå..