Planlagt keisersnitt

Heioghopp21

Flørter med forumet
Noen flere her som får planlagt keisersnitt her?
Eller kanskje som har hatt dette tidligere, og vil dele erfaringer?

Har et akutt keisersnitt bak meg med t-snitt, derfor må jeg ha keisersnitt neste gang (dessverre, hadde lyst til å prøve naturlig).

:hilarious:

Har et akutt keisersnitt bak meg med t-snitt, derfor må jeg ha keisersnitt neste gang (dessverre, hadde lyst til å prøve naturlig).
Jeg hadde det med første som kom i Februar 19, og skal det det denne gangen :happy: jeg hadde/og skal ha det pga medisinske årsaker, du må bare spør hvis det er noe du lurer på :happy:

jeg hadde kjempegod opplevelse med keisersnitt, (selvom de bommet på spinalbedøvelsen 4 ganger) følte at både jeg og far ble sett, og jeg ble koblet av kateter og var oppe og gikk og kunne dusje dagen etter :)

:hilarious:
Jeg hadde det med første som kom i Februar 19, og skal det det denne gangen :happy: jeg hadde/og skal ha det pga medisinske årsaker, du må bare spør hvis det er noe du lurer på :happy:

jeg hadde kjempegod opplevelse med keisersnitt, (selvom de bommet på spinalbedøvelsen 4 ganger) følte at både jeg og far ble sett, og jeg ble koblet av kateter og var oppe og gikk og kunne dusje dagen etter :)
Jeg gruer meg en del til å være våken under keisersnittet. Sist var det akutt, så det ble tatt i narkose.

Første ble tatt med akutt keisersnitt 6 uker før termin pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Da i narkose siden det ikke var tid til noe forberedelser og alt skjedde veldig fort.

Andre ble jeg satt igang med 4 uker før termin pga alvorlig svangerskapsforgiftning, men på 3. dagen endte det med akutt keisersnitt. Da var jeg våken under keisersnittet siden jeg allerede hadde fått epidural - det var veldig fint og ikke skummelt å være våken under KS!

Denne gang blir det nok et planlagt keisersnitt ca 3 uker før termin om kroppen min klarer så lenge :Heartred

Jeg gruer meg en del til å være våken under keisersnittet. Sist var det akutt, så det ble tatt i narkose.
Jeg hadde en veldig fin opplevelse, mannen med hodet, og alle på stua er veldig forståelsesfulle og fine! Bare husk å si ifra om dine bekymringer på forhånd, så de kan ta ekstra hensyn :happy:

Nå er jeg sikkert helt sprø, men er det lov for mannen å filme under keisersnittet tro? Altså bak forhenget, slik at jeg kan se det etterpå:happy090

Nå er jeg sikkert helt sprø, men er det lov for mannen å filme under keisersnittet tro? Altså bak forhenget, slik at jeg kan se det etterpå:happy090
Jordmor sa til samboeren min «få telefonen din!!» i det lille meldte ankomst, så vi har mange bilder jeg ikke ville vært foruten fra føde/operasjonsstua :joyful: men når du sier bak forhenget, bak med hodet, eller foran hvor det er action? :p

Sniker har hatt pks og akutt ks og blir pks regner
Jeg meg nå og glad for jeg slipper nytt akutt ks. Det går bra, litt nervøs men heller det og jeg og baby har det bra etterpå

Jeg hadde planlagt keisersnitt men som endte i delvis hastekeisersnitt. Fant ut i uke 36 at lille hadde snudd seg til å sitte i sete, så fikk da innvilget keisersnitt. Jeg leste meg godt opp på hva det innebar, og når da vannet gikk i uke 38, og lille hadde det litt mer travelt enn tenk, gikk det bare 5 timer før jeg lå på operasjonsbordet
Siden jeg hadde lest meg opp, syntes jeg ikke det var så skummelt at det vrimlet rundt med folk og at samboeren min ikke fikk være der før rett før operasjonen. Syntes ikke det var ubehagelig å være våken mens de holdt på, men at det var en litt rar men morsom seanse at noen røsket i meg uten at jeg kjente noe. Det hele var over på 20 minutter ☺️

Jeg hadde planlagt keisersnitt med første pga seteleie. Synes det var en veldig fin opplevelse. Kom meg raskt etterpå og hadde ikke store plager med smerter. Mer nervøs denne gangen, nå må jeg jo sikkert føde vaginalt. Pga av den fine opplevelsen med planlagt keisersnitt synes jeg vaginal fødsel virker mye mer skremmende akkurat nå...:nailbiting::hilarious:

Jeg har to akutte bak meg, så denne gangen får jeg planlagt. Like greit egentlig, så slipper jeg mange timer med smertehelvete uten fremgang. Men dette blir siste snitt og siste barn. Skal søke om sterilisering i samme inngrep!

Jeg skrev i fødebrevet mitt at dersom det endte i KS så fikk de værsågo legge meg i narkose, for ikke F om jeg skulle være våken mens de skar i meg... :hilarious: Men jeg tror absolutt at det er en urasjonell frykt jeg har..! Som de fleste skriver her, så går det veldig fint tenker jeg :)

Får man ikke føde vaginalt etter t-snitt? Jeg hadde hastekeisersnitt med 1 mann (ikke t-snitt) og fikk aldri spørsmål om keisersnitt på andre. Fødte da vaginalt og håper på det denne gangen også.

Får man ikke føde vaginalt etter t-snitt? Jeg hadde hastekeisersnitt med 1 mann (ikke t-snitt) og fikk aldri spørsmål om keisersnitt på andre. Fødte da vaginalt og håper på det denne gangen også.
Ved t-snitt blir det automatisk keisersnitt neste gang pga fare for livmorruptur. Står i epikrisen min også.

Jeg skal legge inn ønske om planlagt, vis ikke så ønsker jeg å bli innlagt en uke eller to før termin. Med mitt første barn tok fødselen 5 timer. Med 1 time aktiv(tror jeg det var) å dessverre bare 2 press så var hun ute. Dette har medført en del komplikasjoner for meg å en operasjon som jeg nå tror blir flyttet på.

Første fødsel endte med hastesnitt, spent å se hva som skjer denne gangen. Mener jordmor sa sist at ved en ny graviditet må det taes røntgen for å se om feilen ligger hos meg.

Jeg får keisersnitt etter en cordinal graviditet i mai-19. Blir tatt i uke 35 grunnet mindre livmor etter opr i mai.

Back
Topp