Planlagt keisersnitt

MolleBolle

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Flere som skal til samtale på sjukehuset? Jeg hadde planlagt ks for 8 år siden så jeg regner med jeg får det denne gangen også. Men er litt nervøs kjenner jeg.
Jordmor sendte henvisning til sjukehuset i dag. Håper jeg får time kjapt.
 
Nervøs for ks eller for å ikke å få? Har vært på samtale, men lurer veldig på når man får dato etterpå. Ca 3 uker siden jeg var på samtale..
 
Nervøs for ks eller for å ikke å få? Har vært på samtale, men lurer veldig på når man får dato etterpå. Ca 3 uker siden jeg var på samtale..

Nervøs for å ikkje få. Men tror nok jeg får det denne gangen også da. Bare så slitsomt å ikke vite.
Fikk brev fra sjukehuset i dag allerede, fikk time til samtale 13 november (uke 31) så er bare å smøre seg med tålmodighet.
Håper du får datoen din snart.
Sist jeg hadde fikk jeg innvilget ks og fikk datoen for det samme dag. Men jeg var gange tett opp mot termin da pga jordmoren jeg gikk til gikk til da hadde aldri tid til å høre om min fødselsangst.
 
Jeg hadde planlagt ks for 9år siden, var på samtale i august, men syntes det var litt tidlig så bad om ny time i november. Tror jeg skal prøve fødsel denne gang - håper kroppen kommer litt raskere i gang i etterkant til fysisk aktivitet:rolleyes:
Men jeg er veldig usikker altså.. Lykke til! Går nok bra!
 
Jeg hadde planlagt ks for 9år siden, var på samtale i august, men syntes det var litt tidlig så bad om ny time i november. Tror jeg skal prøve fødsel denne gang - håper kroppen kommer litt raskere i gang i etterkant til fysisk aktivitet:rolleyes:
Men jeg er veldig usikker altså.. Lykke til! Går nok bra!

Håper du klarer fødsel om det er det du ønsker. Lykke til på samtale i november uansett hva du går for.
 
Nervøs for å ikkje få. Men tror nok jeg får det denne gangen også da. Bare så slitsomt å ikke vite.
Fikk brev fra sjukehuset i dag allerede, fikk time til samtale 13 november (uke 31) så er bare å smøre seg med tålmodighet.
Håper du får datoen din snart.
Sist jeg hadde fikk jeg innvilget ks og fikk datoen for det samme dag. Men jeg var gange tett opp mot termin da pga jordmoren jeg gikk til gikk til da hadde aldri tid til å høre om min fødselsangst.
Så lenge ikke noe har endret seg skal det forhåpentligvis fint :)
 
Har hatt 3 vaginale fødsler.

men skal til samtale i midten av november for eventuelt keisersnitt. Håper på unngå det, men gjør som legene anbefaler.
 
Litt nysgjerrig på dette. Hva slags spørsmål får man på disse samtalene? Er det pga. redsel og angst for fødsel eller kroppslige årsaker?
Må si jeg gruer meg for fødsel (vil tro det er flere) men tenker det bare er noe man må takle. Hadde jeg blitt tilbudt keisersnitt, hadde jeg takket ja, men ser for meg at det er en laang prosess å komme dit. Hadde en normal fødsel i 2016, men synes det var grusomt...
 
Har ikke noen komplikasjoner, og har så lyst å oppleve vaginal fødsel så jeg har ingen planer om det! Er nok heldig som ikke har noen redsel eller angst for fødsel i det hele tatt. Er mye mer redd for operasjoner og nåler haha! :hilarious:
 
Litt nysgjerrig på dette. Hva slags spørsmål får man på disse samtalene? Er det pga. redsel og angst for fødsel eller kroppslige årsaker?
Må si jeg gruer meg for fødsel (vil tro det er flere) men tenker det bare er noe man må takle. Hadde jeg blitt tilbudt keisersnitt, hadde jeg takket ja, men ser for meg at det er en laang prosess å komme dit. Hadde en normal fødsel i 2016, men synes det var grusomt...

Da jeg fikk innvilget ks for 8 år siden så fortalte jeg historien min (ble misbrukt som barn) og det var bare noen spørsmål rundt dette. Vet ikke hvordan det er ellers.
Nei, det er ikke noe du bare må takle om du har skikkelig angst rundt det. Kan bare svare for meg selv, jeg takler rett og slett ikke følelsen av å ikke ha kontroll over smerter i underlivet.
Disse 2 gangene jeg har vært gravid har gitt meg skikkelig flashback til min barndom.
Får og har fått mange spørsmål om ks, hvorfor jeg hadde det og hvorfor jeg ønsker det igjen. Ikke alle jeg vil dele det med, syns det er personlig. Og de jeg forteller det til er ikke forberedt på svaret jeg gir og det blir ubehagelig.
Fødselsangst er grusomt, så snakk med noen om det er mitt råd. Lege eller jordmor. Jo før jo bedre.
 
Nervøs for å ikkje få. Men tror nok jeg får det denne gangen også da. Bare så slitsomt å ikke vite.
Fikk brev fra sjukehuset i dag allerede, fikk time til samtale 13 november (uke 31) så er bare å smøre seg med tålmodighet.
Håper du får datoen din snart.
Sist jeg hadde fikk jeg innvilget ks og fikk datoen for det samme dag. Men jeg var gange tett opp mot termin da pga jordmoren jeg gikk til gikk til da hadde aldri tid til å høre om min fødselsangst.
Har du hatt samtale nå?

Første fødselen var over på 6t, og jeg fikk en innvendig alvorlig rift. Så måtte sys av expert og forstod det som at det var bra jeg slapp unna bleie. JOrdmor og lege sa på neste fødsel rakk vi neppe sykehuset men at uansett ks ville være tryggeste alternativ

Samtale nr 1: ba om anbefaling. Ble anbefalt ks, og satt opp ti dager tidligere for å slippe et hasteks om bebis kom før tiden.

samtale nr 2: legen syntes alt som var sagt tidligere va bare tull å tøys og naturlig gikk helt sikekrt fint. Nektet sette opp noe tidligere men gikk altså med på ks, enda ikke fått dato. Tror han tenker jeg skal gå bak en låve å føde heller..

så vidt forskjellige samtaler kan man jo trygt si
 
Har du hatt samtale nå?

Første fødselen var over på 6t, og jeg fikk en innvendig alvorlig rift. Så måtte sys av expert og forstod det som at det var bra jeg slapp unna bleie. JOrdmor og lege sa på neste fødsel rakk vi neppe sykehuset men at uansett ks ville være tryggeste alternativ

Samtale nr 1: ba om anbefaling. Ble anbefalt ks, og satt opp ti dager tidligere for å slippe et hasteks om bebis kom før tiden.

samtale nr 2: legen syntes alt som var sagt tidligere va bare tull å tøys og naturlig gikk helt sikekrt fint. Nektet sette opp noe tidligere men gikk altså med på ks, enda ikke fått dato. Tror han tenker jeg skal gå bak en låve å føde heller..

så vidt forskjellige samtaler kan man jo trygt si

Ja det var ikke noe hyggelig samtale for deg kan jeg tenke meg. Men godt han iallefall gikk med på ks.
Jeg har time på sykehuset 13 november. Skal oppdatere her. Når har du termin?
 
Ja det var ikke noe hyggelig samtale for deg kan jeg tenke meg. Men godt han iallefall gikk med på ks.
Jeg har time på sykehuset 13 november. Skal oppdatere her. Når har du termin?
Lykke til :) har termin 19 januar, så antar 12 januar blir datoen. Ringte bort dit og det var enda ikke klar noen dato. Før søke foreldrepenger uten, er jo bare 6 uker igjen til permisjonen nå
 
Lykke til :) har termin 19 januar, så antar 12 januar blir datoen. Ringte bort dit og det var enda ikke klar noen dato. Før søke foreldrepenger uten, er jo bare 6 uker igjen til permisjonen nå

Jeg søkte foreldrepenger utifra termin, så kan jeg gi beskjed om endringer etterhvert fikk jeg beskjed om. Kjedelig å måtte vente på dato, håper du får den snart :love7
 
Back
Topp