Planlagt keisersnitt.

Carro1989

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Er det noen flere her som skal ha keisersnitt? Eller har hatt det tidligere?

Her ligger baby i seteleie, og det ser ikke ut som hun er interessert i å snu seg.. :hilarious:
har tatt CTscann av bekkenet, og det er for smalt for setefødsel, så da har det blitt bestilt keisersnitt.

Hadde vært hyggelig å komme i kontakt med noen som skal gjennom det samme, eller som har positive erfaringer med keisersnitt. :)
 
Jeg hadde akutt keisersnitt sist. Var en planlagt setefødsel som endte i keisersnitt på grunn av langsom fremgang. Keisersnitt var det siste jeg ønsket, men husker det bare som en god opplevelse nå :happy: Var en veldig god følelse å høre at babyen skrek med en gang. Og nesten umiddelbart topp score på Apgar, noe det nok ikke ville vært ved gjennomført setefødsel...

Var sengeliggende i ett døgn cirka. Kjedelig å ikke kunne bytte bleie på babyen og sånt det første døgnet, men greit nok at pappaen fikk gjøre det i stedet. Ellers hadde jeg litt treig ammestart, men vet ikke om det skyldes keisersnittet i seg selv. Var to netter på barsel og to netter på pasienthotell. Ingen komplikasjoner og arret har grodd fint :happy: Litt ømt og sårt de første dagene bare. Kjipeste med keisersnitt er at du må være forsiktig de første ukene, f. eks ikke løfte tyngre enn baby...
 
Er det noen flere her som skal ha keisersnitt? Eller har hatt det tidligere?

Her ligger baby i seteleie, og det ser ikke ut som hun er interessert i å snu seg.. :hilarious:
har tatt CTscann av bekkenet, og det er for smalt for setefødsel, så da har det blitt bestilt keisersnitt.

Hadde vært hyggelig å komme i kontakt med noen som skal gjennom det samme, eller som har positive erfaringer med keisersnitt. :)
Jeg skal nok ha keisersnitt. Gutten ligger i seteleie og må ut før tiden, kanskje i uke 36. Spent på keisersnitt opplevelsen
 
Skal å ha PKS. Er tidligere opperert, å dermed får KS. Opperasjon tidligere blir ganske lik og de skal bruke samme snitt. Dermed så føler jeg meg ganske forberedt. Eneste jeg synes er skummelt er at man må være våken. Er litt pinglete sånn sett :laughing002
 
Skal å ha PKS. Er tidligere opperert, å dermed får KS. Opperasjon tidligere blir ganske lik og de skal bruke samme snitt. Dermed så føler jeg meg ganske forberedt. Eneste jeg synes er skummelt er at man må være våken. Er litt pinglete sånn sett :laughing002

Det å være våken under operasjon sliter jeg også med tanken på.. men godt det er sånn «skillevegg», så man ikke ser alt iallfall :dead:
Hvordan var det for deg sist gang, med tanke på tiden etter operasjonen, amming osv?
 
Det å være våken under operasjon sliter jeg også med tanken på.. men godt det er sånn «skillevegg», så man ikke ser alt iallfall :dead:
Hvordan var det for deg sist gang, med tanke på tiden etter operasjonen, amming osv?
Sist gang var det en opperasjon i livmor. Var ikke gravid. Så er førstegangs.
Sist gang var det ganske vondt i magen i noen uker etterpå. Men har hørt dette kan variere mye fra person til person. Å vet ikke en gang om jeg kan forvente det samme nå. Når det kommer til amming så sa en venninne at melkeproduksjonen kan ta noen dager ekstra på å komme i gang. Så er mye jeg er spent på. Men alt i alt tenker jeg bare man må ta det som det kommer.
Eneste jeg synes er skummelt er det å være våken. Vet jo det skal være en vegg i mellom men har hørt at om man ser opp i lampa på opperasjonssalen så er det som et speil oppi der. BF skal heldigvis være med. Så får trøste meg med at jeg ikke blir alene. Har du avtalt at noen blir med deg?
 
Skal å ha PKS. Er tidligere opperert, å dermed får KS. Opperasjon tidligere blir ganske lik og de skal bruke samme snitt. Dermed så føler jeg meg ganske forberedt. Eneste jeg synes er skummelt er at man må være våken. Er litt pinglete sånn sett :laughing002

Det å være våken under operasjon sliter jeg også med tanken på.. men godt det er sånn «skillevegg», så man ikke ser alt iallfall :dead:
Hvordan var det for deg sist gang, med tanke på tiden etter operasjonen, amming osv?

Jeg hadde haste ks med nr 2 og fikk velge om jeg ville være våken eller ikke. Har en venninne som hadde pks og hun fikk også velge.
 
Jeg hadde delvis planlagt ks med tvillingene for fire år siden. Ble en flott opplevelse :) Kjente jo at man var operert, men mye mindre smerter enn jeg trodde det skulle være.

Jeg fikk idag tlf fra fødepoli om at jeg har fått planlagt ks 10.september. Så blir ks denne gangen også. Det er pga ks forrige gang, men mest pga epilepsien min. Kjenner jeg er spent, men hadde en så fin opplevelse sist så gruer meg ikke. Er mer spent på hvordan det blir når jeg kommer hjem og har to viltre fireåringer som ikke kommer til å huske på hele tiden at jeg ikke kan løfte dem og at de ikke må hoppe på meg :nailbiting:
 
Sist gang var det en opperasjon i livmor. Var ikke gravid. Så er førstegangs.
Sist gang var det ganske vondt i magen i noen uker etterpå. Men har hørt dette kan variere mye fra person til person. Å vet ikke en gang om jeg kan forvente det samme nå. Når det kommer til amming så sa en venninne at melkeproduksjonen kan ta noen dager ekstra på å komme i gang. Så er mye jeg er spent på. Men alt i alt tenker jeg bare man må ta det som det kommer.
Eneste jeg synes er skummelt er det å være våken. Vet jo det skal være en vegg i mellom men har hørt at om man ser opp i lampa på opperasjonssalen så er det som et speil oppi der. BF skal heldigvis være med. Så får trøste meg med at jeg ikke blir alene. Har du avtalt at noen blir med deg?


Får prøve å unngå å se opp i lampen da;)
Jeg er iallfall ikke så interessert i å se magen åpen :nailbiting:
Samboeren min skal være med ❤️
Masse lykke til ❤️
 
Jeg hadde delvis planlagt ks med tvillingene for fire år siden. Ble en flott opplevelse :) Kjente jo at man var operert, men mye mindre smerter enn jeg trodde det skulle være.

Jeg fikk idag tlf fra fødepoli om at jeg har fått planlagt ks 10.september. Så blir ks denne gangen også. Det er pga ks forrige gang, men mest pga epilepsien min. Kjenner jeg er spent, men hadde en så fin opplevelse sist så gruer meg ikke. Er mer spent på hvordan det blir når jeg kommer hjem og har to viltre fireåringer som ikke kommer til å huske på hele tiden at jeg ikke kan løfte dem og at de ikke må hoppe på meg :nailbiting:

Så godt å høre at du hadde en fin opplevelse.
Når man leter etter erfaringer fra folk som har hatt keisersnitt, så er det gjerne ikke solskinnshistoriene som blir fortalt!;)

Håper på å komme meg fort på beina igjen, og får nyte tiden som nybakt mamma. Har jo gledet meg til dette så lenge nå ❤️

Masse lykke til :)
 
Er det noen flere her som skal ha keisersnitt? Eller har hatt det tidligere?

Her ligger baby i seteleie, og det ser ikke ut som hun er interessert i å snu seg.. :hilarious:
har tatt CTscann av bekkenet, og det er for smalt for setefødsel, så da har det blitt bestilt keisersnitt.

Hadde vært hyggelig å komme i kontakt med noen som skal gjennom det samme, eller som har positive erfaringer med keisersnitt. :)
Jeg hadde samme situasjon i første svangerskap. Fødte med pks på Rikshospitalet 9 dager før termin. Syns det gikk veldig fint, og hadde lite plager i etterkant.

Hva lurer du på?
 
Skal ha ks i starten av september. Hadde det allerede innvilget pga fødselsangst, og nå viser det seg at han i tillegg ligger i seteleie så da er det vel mulig det hadde blitt uansett.
Pga dårlig kapasitet er ks satt opp bare 4 dager før termin her, så kjenner det stresser meg litt:nailbiting:
Masse lykke til! :)
 
Har hatt to keisersnitt tidligere. Et katastrofe keisersnitt i full narkose og et nytt et nå i juli. Dette var planlagt. Å syns det var en veldig fin opplevelse med at samboer kunne være dere å helsepersonell som hadde full kontroll
 
Back
Topp