Planlagt keisersnitt

Opprinnelig var det en uke før termin. Så ble dato flyttet og det blir nå 8 dager før.

Ks 29 desember. 8 dager før. Sist ks hadde eg 10 dager

Jeg har termin 31. Desember, altså vil en uke før være julaften, og det vil jeg jo helst unngå. Vet ikke hvor villige de er til å ta det før eller etter ...

Jeg har termin 31. Desember, altså vil en uke før være julaften, og det vil jeg jo helst unngå. Vet ikke hvor villige de er til å ta det før eller etter ...

Da skjønna eg, eg er "heldig" å får ks i romjul, og men må væra på sjukehuset på nyttårsafta, 1 nyttårsdag og heim 2 nyttårsdag. Og med 2 t til sjukehuset ein veg, så får eg nok ikkje besøk den dagen. Men godt eg får feira jul heime.

Det vanlige er 7-10 dager. Og dei et ikkje så fleksible med dato nei :-( For dei har faste dagar dei tek ks på. Her er det tysdager.

Er det lenge til du får dato?

Da skjønna eg, eg er "heldig" å får ks i romjul, og men må væra på sjukehuset på nyttårsafta, 1 nyttårsdag og heim 2 nyttårsdag. Og med 2 t til sjukehuset ein veg, så får eg nok ikkje besøk den dagen. Men godt eg får feira jul heime.

Det vanlige er 7-10 dager. Og dei et ikkje så fleksible med dato nei :-( For dei har faste dagar dei tek ks på. Her er det tysdager.

Er det lenge til du får dato?

Jeg skal inn på mandag. Regner med at jeg får dato da.
Du er heldig som slipper sykehus på julaften. Jeg håper sånn på å enten være hjemme igjen til julaften eller vente til romjulen.

Jeg skal inn på mandag. Regner med at jeg får dato da.
Du er heldig som slipper sykehus på julaften. Jeg håper sånn på å enten være hjemme igjen til julaften eller vente til romjulen.

Kryssa fingrane for at du får vera heima på julafta.

Må ein så må ein, men hadde vert fint om dei kunne fått tilpassa det at du fekk komt heim/ eller komma etter julafta :-/ Masse lykke til på mandag :-)

De vil nok sette deg opp før julaften da, det er vel vanlig med alt mellom 7 og 14 dager :-) Jeg har termin 3 januar og ble satt opp til planlagt KS 22 desember. Men så har mitt sykehus bare snitt 1 gang i uken så derfor falt det på 22.. Lykke til, blir spennende å få dato :-)

Skal dere ha epidural eller spinal?

Narkose :-( pga avstigning i korsrygg, så vil ikkje epidural eller spinal fungera :-/

Spinal her.. Har hatt både narkose og spinal tidligere, jeg måtte ha narkose pga dårlig hjertelyd hos lille..

Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket spinal eller epidural, men jeg vet da ikke noe om dette så jeg sa bare ja takk til det de anbefalte. Og det var epidural.
Noen som har greie på det som kan opplyse meg litt om hva som er forskjellen?

Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket spinal eller epidural, men jeg vet da ikke noe om dette så jeg sa bare ja takk til det de anbefalte. Og det var epidural.
Noen som har greie på det som kan opplyse meg litt om hva som er forskjellen?
Jeg trodde det gikk mye ut på det samme, sist fikk jeg spinal, da vet jeg egentlig ikke hva det blir denne gangen, spinal eller epidural..

Eg skal ha ks 8 daga før termin, hadde 12 daga før med guttungen så kom i oktober i fjor :)
Blir nok spinal på meg denne gongen og. E livredd sprøyter...stresse nåke heilt vanvittig, og med spinal e da kun ett stikk. Blir vel meir lamma i føtna med spinal enn epidural.

Back
Topp