Planlagt keisersnitt

Mon

Andre møte med forumet
Jeg er gravid med barn nr. 2 og har termin rett over påske. Jeg skal ha planlagt keisersnitt grunnet komplikasjoner ved første fødsel.
Jeg antar at de vil utføre keisersnitt før påske å, ca 1-2 uker før termin. Jeg lurer da på hvordan det er med permisjon. Skal jeg da gå ut i permisjon tre uker før planlagt keisersnitt eller tre uker før fastsatt termin ?

Jeg gruer meg virkelig til å ta keisersnitt. Skulle ønske jeg kunne føde, men det kan jeg ikke. Noen som har noen beroligende ord eller råd?

3 uker før planlagt ks.

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg har ikkje tatt ks sjølv, så har ikkje så mange råd. Men, det viktigaste er å ikkje sammenligne og høyre på dei som har hatt akutt ks. Det kan vere veldig stor forskjell på akutt og planlagt! Alle eg kjenner som har hatt planlagt ks har hatt fine opplevelsar:) Masse lykke til:)

3 uker før planlagt ks.

Det stemmer ikke, ei venninne har hatt 5 dager før, 9 dager før og 11 dager før.

Jeg hadde 11 og 12 dager før med mine. :)

Kommer an på hva grunnen for KS er, og om man har lagt til sykehuset.

Jeg har hatt to planlagte keisersnitt, og det har vært en drøm! :) Gått sååå fint begge gangene! :D Hadde traumatisk fødsel med nr 1, så keisersnittene er pga. det, og etter eget ønske. :)

Permisjonen din blir regnet fra termin :)

Selv har jeg fått ks 15dager før termin.

Permisjon blir regnet fra ksdatoen! Akkurat søkt om permisjon og NAV sa jeg skulle legge ved bekreftelse på ksdatoen fra sykehuset slik at jeg går ut 3uker før ksdatoen ;-)

Siden jeg skal ha planlagt KS selv denne gang etter to kompliserte fødsler her jeg undersøkt litt.

Du kan gå ut i permisjon senest 3 uker før fødsel, og tidligst 12 uker før.
3 uker er forbeholdt før fødsel, så dersom man for eksempel går ut 3 uker før termin, og ks er 2 uker før mister man 2 uker av permisjonen.

Jeg kommer til å gå ut 3 uker før dato for KS

Siden jeg skal ha planlagt KS selv denne gang etter to kompliserte fødsler her jeg undersøkt litt.

Du kan gå ut i permisjon senest 3 uker før fødsel, og tidligst 12 uker før.
3 uker er forbeholdt før fødsel, så dersom man for eksempel går ut 3 uker før termin, og ks er 2 uker før mister man 2 uker av permisjonen.

Jeg kommer til å gå ut 3 uker før dato for KS
Hva burde jeg gjøre for å ikke miste så mye? Termin er 4/1-15, tre uker før er 15/12. KS er 22/12. Jeg har krav på svangerskapspenger frem til 3 uker før termin... Jeg mister jo 13 dager av permisjonen uansett fordi jeg får ungen 13 dager før termin? Eller?

Det stemmer ikke, ei venninne har hatt 5 dager før, 9 dager før og 11 dager før.

Jeg hadde 11 og 12 dager før med mine. :)

Kommer an på hva grunnen for KS er, og om man har lagt til sykehuset.

Jeg har hatt to planlagte keisersnitt, og det har vært en drøm! :) Gått sååå fint begge gangene! :D Hadde traumatisk fødsel med nr 1, så keisersnittene er pga. det, og etter eget ønske. :)

Permisjonen din blir regnet fra termin :)
Tror hun mente at permisjonen begynner tre uker før planlagt ks og ikke når man får ks;)

Å ja, leste litt fort! Jeg måtte sette opp datoen for termin når jeg søkte perm :)

Nav på det tlf nr som man kan ringe ang foreldrepeng sa det er normalt å sette ksdato som termin dato om du har fått denne datoen, var og nede på lokalt nav kontor og forhørte meg :-) Og at du då trenger legge ved bekreftelse på datoen

Ks dato NAV går ut fra, så 3 uker før oppsatt må permisjonen beg

Jeg satte opp termindato, selv om jeg visste jeg skulle ha ks. Men nå ble ks tatt ei uke før ultermin.

Planlagt ks er en drøm kontra en traumatisk vaginal fødsel :-D
Jeg var mye sprekere etter ks enn etter vaginal fødsel ;-)

Back
Topp