planlagt keisersnitt?

Mamma2010og2014

Glad i forumet
Hei :)
jeg lurer på om det er noen som alt vet om de skal ha planlagt keisersnitt?
å er det noen som har hatt planlagt før?

jeg skal det å er så utrolig redd, men samtidig vil jeg aldri gå gjennom en vanlig fødsel igjen heller.
har bare hørt fæle ting nesten om at det er forferdelig, gjør 10 ganger vondere en vanlig fødsel. at selv om du ikke har press rier vil du ha rier uansett etterpå som vil være mye værre en vanlige etterrier :/

håper noen vil dele sin erfaring eller sine tanker om at de også er en av de som ikke skal føde :)

Her er det ikke bestemt enda, men pga det endte i KS sist gang vurderes det av både meg og jordmor. Det er jo vondt og det tar litt lenger tid å komme seg etterpå siden du har et operasjonsår, men det gikk greit med litt smertestillende:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg hadde planlagt keisersnitt sist. Gikk fint, hadde fått beskjed av jordmor og lege på forhånd å forsøke komme meg opp av senga så fort som mulig etter operasjonen. Og det tror jeg er en av årsakene til at jeg følte meg bedre ganske fort etterpå.
Jeg håper å få føde normalt denne gang.

skal ha planlagt. og jeg har hørt det motsatte fra flere veninner,at de er mye mer opplagte og friske etter ks enn vaginal. så lenge man tar smertestillende og tar det med ro. etter vaginale har de knapt klart gå osv.. samme med meg,jegkunne nesten ikke gå etter min, og ble veldig passiv.. blir veldig spennende med planlagt ks, og jeg ser frem til å være en mer opplagt mamma som klarer ta meg mye mer av babyen min enn sist. er det helsevesenenet som mener du bør ta ks, hadde ejg hørt påd em ,da er det jo tungtveiende grunner til det, og du vil garantert få en bedre opplevelse.

Jeg hadde planlagt ks sist pga sete baby på 4kg i magen... Jeg synes ikke det var noe særlig. Selve ks merker man jo ikke mye til for da er man sterkt bedøvet og har spinal bedøvelse. Men tiden etterpå er ganske tøff.

Etter riene er nok ikke værre enn vanlige rier, for det syntes ikke jeg var det værste. Det som er litt slitsomt er gassen som skal ut av kroppen etterpå. Det var det ingen som hadde fortalt meg så jeg var helt sjokkert over hvor mye vonter jeg skulle ha i tillegg til å være nyoperert...

Jente født 02.06.10
App taster :)

skal ha planlagt. og jeg har hørt det motsatte fra flere veninner,at de er mye mer opplagte og friske etter ks enn vaginal. så lenge man tar smertestillende og tar det med ro. etter vaginale har de knapt klart gå osv.. samme med meg,jegkunne nesten ikke gå etter min, og ble veldig passiv.. blir veldig spennende med planlagt ks, og jeg ser frem til å være en mer opplagt mamma som klarer ta meg mye mer av babyen min enn sist. er det helsevesenenet som mener du bør ta ks, hadde ejg hørt påd em ,da er det jo tungtveiende grunner til det, og du vil garantert få en bedre opplevelse.
Hvorfor skal du ha planlagt ks?

Jente født 02.06.10

Jeg hadde planlagt ks sist pga sete baby på 4kg i magen... Jeg synes ikke det var noe særlig. Selve ks merker man jo ikke mye til for da er man sterkt bedøvet og har spinal bedøvelse. Men tiden etterpå er ganske tøff.

Etter riene er nok ikke værre enn vanlige rier, for det syntes ikke jeg var det værste. Det som er litt slitsomt er gassen som skal ut av kroppen etterpå. Det var det ingen som hadde fortalt meg så jeg var helt sjokkert over hvor mye vonter jeg skulle ha i tillegg til å være nyoperert...

Jente født 02.06.10

lurt å starte på minifom en uke før har jeg fått beskjed om :) har to veninner som tok planlagt ks i fjor, begge sa det var en drøm i forhold til fødsel vaginalt,både under og etter,satser på at jeg er like heldig! :)

lurt å starte på minifom en uke før har jeg fått beskjed om :) har to veninner som tok planlagt ks i fjor, begge sa det var en drøm i forhold til fødsel vaginalt,både under og etter,satser på at jeg er like heldig! :)
Min største drøm er å kunne føde på normal måte... Sykt å ønske seg ks. Tror de jentene må ha tullet med deg. Enhver jordmor vil nok fortelle deg at ks er mye større påkjenning. Jeg synes rett å slett det var grusomt...

Jente født 02.06.10

Min største drøm er å kunne føde på normal måte... Sykt å ønske seg ks. Tror de jentene må ha tullet med deg. Enhver jordmor vil nok fortelle deg at ks er mye større påkjenning. Jeg synes rett å slett det var grusomt...

Jente født 02.06.10
Hehe nei det er to av mine nærmeste, og de sa det uavhengig av hverandre lenge før jrg beg å snakke om ks og alt. :) det kan ikke bli verre enn min fødsel/tiden etterpå, GARANTERT

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vil si meg enig med Tinkerbell, jeg har selv hatt 2 vaginale fødsler. Men denne gangen blir det keisersnitt pga barnet ligger i seteleie. Vaginal fødsel er det beste for barnet,å på sykehuset er de heldivis strenge på keisersnitt da barnets beste er å bli født på vanligmåte. Om jeg kunne valgt ville jeg født på den vanlige måten enn å ta ks. Da man er fort oppe å går igjen i forhold til ks da du må ligge til observering. Å være på barsel opptil 4-5 dager.

Jeg vil si meg enig med Tinkerbell, jeg har selv hatt 2 vaginale fødsler. Men denne gangen blir det keisersnitt pga barnet ligger i seteleie. Vaginal fødsel er det beste for barnet,å på sykehuset er de heldivis strenge på keisersnitt da barnets beste er å bli født på vanligmåte. Om jeg kunne valgt ville jeg født på den vanlige måten enn å ta ks. Da man er fort oppe å går igjen i forhold til ks da du må ligge til observering. Å være på barsel opptil 4-5 dager.

Babyen har jo enda god tid og snu seg på? Har de bestemt ks allerde?

Har ikke hatt planlagt keisersnitt med et hastekeisersnitt og formen etter var mye værre enn de 3 vaginale fødslene.
Jeg håper jeg får føde vaginalt. Babyen her ligger i tverrleie og har gjort det i jele tiden så er redd h*n trives sånn og ikke kimmer til å snu seg. Og da har jeg ingen valg enn keisersnitt. Men håper hodet havner ned etterhvert. Den har enda 8-9 uker på seg :)

Folk er forskjellige, noen kommer gåendr inn på barselavd, menst andre kommer trillende i sengen etter en vaginal fødsel. Jeg kom meg mye fortere ved ks m nr 1 enn hva jeg gjorde med vaginal fødsel med nr 2, denne gangen er det bestemt ks, men kan jo vere jeg ikke er like heldig som første gangen med å komme meg i ettertid etter et ks. Men var ks som vi følte isamråd med gyn og jordmor var best.

har bare prøvd akutt ks, og vil for alt i hele verden føde vanlig denne gang. Har også flere venninner som har prøvt begge deler som sier di hadde valgt vaginalt over ks anytime. Men som jeg ser andre har skrevet så er det vell opp til hver enkelt hvordan det føles :)

Men jeg trooor ikke jeg hadde etter rier i det heletatt.. mn er mye jeg ikke husker fra den tiden dao_O

Jeg har bare født vaginalt. Revnet mye, men var på beina kun få timer etter fødsel likevel. Når jeg ser på mine venninner som har hatt ks, så håper jeg inderlig at jeg skal få føde vaginalt denne gangen også!

Når det er sagt, så er planlagt ks langt bedre enn haste-ks! Jeg tror du har lite å grue deg til for selve inngrepet, men må selvfølgelig forberede deg på noen uker med litt ubehag i etterkant!

Babyen har jo enda god tid og snu seg på? Har de bestemt ks allerde?

Har ikke hatt planlagt keisersnitt med et hastekeisersnitt og formen etter var mye værre enn de 3 vaginale fødslene.
Jeg håper jeg får føde vaginalt. Babyen her ligger i tverrleie og har gjort det i jele tiden så er redd h*n trives sånn og ikke kimmer til å snu seg. Og da har jeg ingen valg enn keisersnitt. Men håper hodet havner ned etterhvert. Den har enda 8-9 uker på seg :)
Kanskje hun er fra et annet forum?
Jeg synes det et syyykt drøyt å ønske seg ks, iallefall som førstegangs. Er jo ikke noe tvil om at det beste er å føde naturlig.
Jeg har fødselsangst så det holder! Men jeg vil ikke ha ks, for min egen del ja, men for baby sin vil jeg selvfølgelig føde vaginalt.

Back
Topp