Planlagt keisersnitt.

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Er det flere som skal ha planlagt keisersnitt? Jeg er (dessverre) nødt etter å ha hatt to akutte keisersnitt tidligere.
Er så spent på når jeg får datoen :-)
Mange tanker og forhåpninger om en god opplevelse rundt forløsningen!

Usikker. Skal på samtale om det etter uke 28. Har hatt to styrt fødsler som ikke har fart så bra med min og babyen sine kropper tidligee

Sent from my iPad using BV Forum

Litt usikker ennå. Skal på ny ul 11.juli å vurdere det. Morkaka lå nede og forann åpningen sist. Spent på hvordan den ligger nå.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde også deler av morkaka i veien på OUL og skal på ny vurdering 23.juli. Men siden det bare var deler av den som lå foran, mente de den mest sannsynlig flytta seg.... :) Selv håper jeg på å få føde denne gangen også, men har både en svigerinne og flere venninner som har veldig god erfaring med KS...

Skal ha planlagt KS :) Hadde traumatisk fødsel med nummer en, så ble KS med nr 2. :) Og veldig glad for det. Det var en kjempe fin opplevelse. :) Så det blir KS denne gangen også :)

Mest sansynlig skal jeg ha keisersnitt. Har en cyste i hjernen med blødning i og er derfor veldig var til trykk i hodet og med fødsel så må man jo trykke litt :p men venter på timer både her og der så får vi se hva de finner ut :p har klart og roe meg ned med st det kan bli vanlig fødsel og det kan bli KS så for meg er det det samme :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det nien som vet når man får vite datoen ved planlagt ks?
Spent på den "nye" termin datoen ;-)

Hvordan gjør nan det i forhold til nav? Ettet sender man den nye datoen slik at man får tre uker permisjon FØR det planlagte ks?

Er det nien som vet når man får vite datoen ved planlagt ks?
Spent på den "nye" termin datoen ;-)

Hvordan gjør nan det i forhold til nav? Ettet sender man den nye datoen slik at man får tre uker permisjon FØR det planlagte ks?

Jeg var nede og leverte noen papirer hos nav i begynnelsen av uka. Da spurte jeg hvordan det fungerte i forhold til at jeg kanskje skal ta keisersnitt og vil derfor føde før termin. Og da sa hun at det skjer automatisk med at nav får informasjon fra folketegisteret. Men tror ikke at du begynner de 3 ukene før for det. Men det glemte jeg og spør om :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Til vanlig starter permisjonen 3 uker før termindato, og føder man før tiden, så bortfaller den tiden. Hvordan det fungerer ved planlagt keisersnitt er jeg ikke sikker på. Man kan jo starte permisjon opptil 12 uker før termin, men da mister man jo uker senere, så det er jo dumt :( Om man kan få starte permisjon 3 uker før planlagt keisersnitt på lik linje som før termin hadde jo vært fint, men vet altså ikke om det er sånn :p Hvis det blir aktuelt for meg, så tenkte jeg å forhøre meg med NAV om dette...

Mener at jeg har lest at man har krav på tre uker før planlagt ks, men skal forhøre meg skikkelig :-)

Sniker fra oktober. Eg hadde pl keisersnitt 1 mnd før tiden for 3 år siden,å eg mistet den mnd. :/ så måtte tidligere tilbake på jobb. Vet å om en som ble satt i gang 1 uke før å ho mistet å den uken hun fødte før.

skal på ny ul 14.juli for morkaka lå langt nede, men mest sannsynlig har den flytta seg :)

Sniker fra oktober. Eg hadde pl keisersnitt 1 mnd før tiden for 3 år siden,å eg mistet den mnd. :/ så måtte tidligere tilbake på jobb. Vet å om en som ble satt i gang 1 uke før å ho mistet å den uken hun fødte før.

Hvis man føder prematurt barn, så kan man vel søke om omsorgspenger ved sykt barn og da kan man vel vente med å ta ut foreldre penger til man blir utskrevet? De tre ukene før mister man jo, men hvis man blir på sykehus over 3 uker, så er det jo greit at man ikke tar av resten av kvoten?

Hvis man føder prematurt barn, så kan man vel søke om omsorgspenger ved sykt barn og da kan man vel vente med å ta ut foreldre penger til man blir utskrevet? De tre ukene før mister man jo, men hvis man blir på sykehus over 3 uker, så er det jo greit at man ikke tar av resten av kvoten?

Ja vi begynte ikke permisjonstiden før vi ble skrevet ut av sykehuset da vesla ble født seks uker før termin!

Jeg skal igangsetting eller ha ks ca to uker før tiden. Det må jeg få bekreftelse på fra legen og levere med permisjonssøknaden hvis jeg skal slippe å gå glipp av noe permisjonstid.

Jeg skal igangsetting eller ha ks ca to uker før tiden. Det må jeg få bekreftelse på fra legen og levere med permisjonssøknaden hvis jeg skal slippe å gå glipp av noe permisjonstid.

Ja akkurat slik jeg tror det fungerer. Skal høre med jordmor neste uke. :)

Back
Topp