Planlagt keisersnitt/igangsetting..

Vårbarnet

Blir kjent med forumet
Hei.. Er det noen av dere som vet hvem som initierer samtale/planlegging av fødsel? Altså basert på erfaring av tidligere fødsel?

Sist endte det med hastekeisersnitt 12 dager over termin etter store blødninger og 10 timer med aktive 2min - 2min rier uten at bekkenet rikket seg...også viste det seg at hodet ikke var festet heller... Gikk sånn såvidt/akkurat bra... Årsak ukjent.

Nå er det ny graviditet, ny fastlege og nytt sykehus... Fastlegen sier at man fint kan føde normalt andre gangen. Det er jeg inneforstått med, men skulle gjerne visst hvem jeg bør snakke med vedrørende dette. Har ikke fått jordmor ennå... Virker til at de ikke har tid før man er i uke 25 (Oslo)...

Jeg har hyppige samtaler med jordmor ang dette. Men jeg vet ikke helt hva jeg vil, annet enn at å gå over termin er uaktuelt. Min fødsel og barselstid endte med ett år i tåka pga kraftig fødselsdepresjon, og dette vil vi alle unngå.. Min jordmor er fantastisk og hun ordner med samtale med jm på sykehuset, også tar vi det derfra. Skal også få samtale med de på barsel, og evnt fødselslege hvis det er aktuelt med nytt KS.

Start med å snakke med din jordmor, så kan hun hjelpe deg videre. Evnt ta direkte kontskt med jordmor på føden, så kan du få time der.

Min jm er både kommunejordmor her i kommunen og hun jobber på sykehuset jeg skal føde på. Etter 2 vanskelige fødsler så fyller jeg kriteriene for ks mener hun, og jeg kommer nok til å søke om det.

Du sier du ikke har jordmor, så da ville jeg tatt kontakt med legen en gang til og også kontaktet helsestasjon for å få hastesamtale med jordmor. Det er viktig for deg å få satt i gang prosessen og ikke grue deg hele svangerskapet.

Back
Topp