Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff, så forferdelig! Jeg håper hun har det bedre nåSøsteren min hadde en uke før, ikke medisinsk grunnlag i den forstand. Var grunnet psykiske traumer etter overgrep.
Huff, så forferdelig! Jeg håper hun har det bedre nå
Ikke jeg, men min venninne har hatt to planlagte keisersnitt av medisinsk årsak. Begge gangene var det planlagt til tre dager før termin. Dersom fødselen hadde vært i gang spontant før dette hadde det blitt hastekeisersnitt, men det ble det ikke.
Hei, leste dette og tenker meg må dele eller spørre. Jeg hadde en grufull fødsel sist min datter blir 16 år nå i juli og jeg er nå gravid uke 14. Har tatt meg så mange PR for å tørre å gjennomføre dette igjen men server kun Mtp fødselen. Jeg blødde fra livmorhalstappen ca 3 l blod og havnet i narkose og fikk blodoverføring noen dager etter da blod % ikke gikk opp. Dette resulterte i dødsangst og varmen forferdelig opplevelse. Men jeg vurderer nå å ta keisersnitt på grunn sv at jeg har då angst med vaginal fødsel og livredd for at dette skal skje igjen. Men hører så mye negativt med keisersnitt og at det er nesten en størrre risiko. Blir helt i fra meg og veldig fortvilet. Er det noen her som har opplevd det samme som meg og har en god 2 gangsopplevelse? Og har noen gode opplevelser med keisersnitt ? Hadde satt utrolig stor pris på om noen ville dele med meg.?
Hei, leste dette og tenker meg må dele eller spørre. Jeg hadde en grufull fødsel sist min datter blir 16 år nå i juli og jeg er nå gravid uke 14. Har tatt meg så mange PR for å tørre å gjennomføre dette igjen men server kun Mtp fødselen. Jeg blødde fra livmorhalstappen ca 3 l blod og havnet i narkose og fikk blodoverføring noen dager etter da blod % ikke gikk opp. Dette resulterte i dødsangst og varmen forferdelig opplevelse. Men jeg vurderer nå å ta keisersnitt på grunn sv at jeg har då angst med vaginal fødsel og livredd for at dette skal skje igjen. Men hører så mye negativt med keisersnitt og at det er nesten en størrre risiko. Blir helt i fra meg og veldig fortvilet. Er det noen her som har opplevd det samme som meg og har en god 2 gangsopplevelse? Og har noen gode opplevelser med keisersnitt ? Hadde satt utrolig stor pris på om noen ville dele med meg.?
Dette ville jeg snakket med jordmor om. Du kan få en egen time på sykehuset rundt uke 24 en gang for å snakke om fødsel, opplevelsen din sist og løsninger for denne fødselen. Det er ikke alltid svaret er at keisersnitt er det eneste riktige for deg, og en jordmor/overlege kan legge en plan for fødsel og finne ut om feks igangsatt fødsel med ekstra overvåking eller annet kan gjøre deg tryggere.
Snakk først med jordmor på helsestasjonen som kan henvise videre til en ekstra time på sykehus for å finne den beste løsningen i ditt tilfelle
Man trenger ikke vente til uke 24 heller
Jeg fikk innvilget ks i uke 20.