Planlagt keisersnitt - hva skjer egentlig?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Det kan være mange årsaker til at et keisersnitt er avtalt i god tid før termin. Ofte er kvinnen henvist av sin jordmor eller fastlege til sykehuset for en vurdering. Det er alltid en legespesialist som tar avgjørelsen om keisersnitt.

Når beslutningen er tatt, får den gravide en dato å forholde seg til. Ofte ligger den datoen sju til ti dager før termin.

Les Mamastork-bloggen her

Har du hatt planlagt keisersnitt eller skal ha? Hvorfor?

Jeg skulle hatt planlagt keisersnitt, pga alvorlig svangerskapsforgiftning med kramper under fødsel sist. Men ble hastesnitt pga svangerskapsforgiftningen denne gangen også!

Jeg skulle ha planlagt ks 5 dager etter termindato hvis babyen ikke kom av seg selv. Fikk klokkeslett og alt, men heldigvis så kom vakkerprinsen helt av seg selv uten komplikasjoner :-)

Jeg hadde planlagt ks sist:) og for en opplevelse, jeg har aldri ledd så mye tror jeg;) Stemningen i stua var bare kjempe fin, angrer ikke et sekund på valget:) Det eneste er jo tiden etterpå, den kan være tøff. Jeg valgte ks pga seteleie, legen min på sykehuset lot meg få ta avgjørelsen helt selv:)

Jeg hadde mitt tredje keisersnitt nu på mandagen, 2 februar. To har vært akutt, dette var planlagt.

Jeg skulle ha planlagt ks 5 dager etter termindato hvis babyen ikke kom av seg selv. Fikk klokkeslett og alt, men heldigvis så kom vakkerprinsen helt av seg selv uten komplikasjoner :)

Akkurat det jeg håper skal skje for min del og !!!!

Back
Topp