Planlagt eller ikke?

Ikke planlagt, men vi hadde prata om at vi ville ha barn sammen. Vi skulle bare være kjærester ett år til først, å jeg skulle få jobb ikke minst :-) Slutta på pilla i desmber pga mye bivirkninger og annet tull, så drev vi på å "hoppa av i svingen" en mnd, før vi ga faen i det... :-D Så siste mensen var 23 febr og babyen var ett faktum. Ikke planlagt, selvom vi viste risikoen...men ingen hadde trudd at 1,5 mnd var alt vi trengte før vi var gravid :-D
Iallefall, 8+2 idag og det har ordna seg med jobb fra 15juni.

Å vi er veldig glad for vårt lille gull i magen :-* :-D

Planlagt :-) i den forstand at vi sluttet med prevensjon (Eg sluttet på p-pillen..) når vi giftet oss.. Prøvd siden, ble kjempe trist når det ikke gikk de første mnd.. (ble deprimert...) men skulle hatt en heltid jobb før det skjedde.. (prøvd å få jobb i 1 år...) men veldig glad, og babyen er veldig ønsket og velkommen <3

Eg har strevd med å bli gravid før, og trudde ikkje at eg kunne bli gravid uten hjelp lenger. Me hadde planlagt å starta prøvinga i april / mai, sånn at eg var sikker på å få termin over nyttår (har november- og desemberbarn frå før). Hadde planlagt ein hormonkur (Pergotime) i mai, og så starta med prøverørsforsøk i august.

Me brukte ikkje prevensjon på forhånd, fordi eg som sagt rekna med at eg ikkje kunne bli gravid uten hjelp. Og så vart eg mot alle odds gravid heilt overraskande - med termin i desember, akkurat det me prøvde å unngå. ;)

Eg vart sjølvsagt kjempeglad for at eg fortsatt kunne bli naturlig gravid, sjølv om det skjedde litt raskare enn me hadde tenkt. Me har jo vore enige om at me skulle starta prøvinga på nr 3 snart, og hadde planane klare.

Så spiren min var både ein stor overraskelse, men samtidig veldig planlagt! :)

Back
Topp