planløsning på hus? *oppdatert med bilde*

Candykikk

Gift med forumet
noen som har øye for romløsninger? [:D]

vi skal kjøpe en enebolig, å den må totalrenoveres, spørsmålet er bare hvordan vi skal få romløsningene til å bli bra.
alle vegger skal rives!!  noen som har peiling som kanskje kan hjelpe?? [:)][:)]

Det er uinredet loft , som skal bli 2 soverom, vi har vurdert 4rom oppe, men det er for skrått tak at det blir bare dumt. så vi må ha minst 1soverom i første etg. 

Dette ble en dårlig tegning men .. [:D][:D][:D]

(disse røde strekene er dører)

Jeg ville lagt alle soverommene vendt mot nord
kjøkken og stue mot syd

http://planner.viseno.com/?ctxt=viseno_no

her har du en nettside hvor du kan legge inn målene på selve hsuet, så kan du leke deg med alle mulige planløsninger, å møblere samtidig, så vet du om det også passer.
det koster ingenting å lage seg en konto så du får lagret tegningene å kan gå inn å se på dem igjen senere. [:)]

ORIGINAL: Jente09Spire11

http://planner.viseno.com/?ctxt=viseno_no

her har du en nettside hvor du kan legge inn målene på selve hsuet, så kan du leke deg med alle mulige planløsninger, å møblere samtidig, så vet du om det også passer.
det koster ingenting å lage seg en konto så du får lagret tegningene å kan gå inn å se på dem igjen senere. [:)]

så smart.. det må jeg sjekke ut...
problemet vårt er jo at vi ikke har øye for hvordan det vil se ut i virkeligheten.
er romløsningene vi sliter med, resten vet vi hvordan skal være[8|]

Jeg ville hatt dør mellom stue og spisestue, jeg da...
Men hvorfor rive alle vegger og sånn?!? Hva er vitsen?
Og er ikke noen av veggene bærevegger?

det er foresten dør mellom spisestue og stue.. hadde helt glemt å tegna den inn.. [:@]

Jeg hadde nok ikke gjort det slikt jeg.. Alt for smal gang.. Lite kjøkken hadde i tilleg så har du 2 dører som det blir utrolig mye mindre plass av.. 
Hadde hadt en mer åpen løsning mellom spis og stue med noen store dørere mellom. 
Og hadde aldri i livet puttet døren til sov inn i stuen.. hadde forandret og fått døren i gangen.. :)

NÅr jeg ser på tegningen din er min umiddelbare tanke at det virker tungvint å måtte gå fra soverommet øverst til høyre, gjennom hele stua, og tilbake hele gangen for å komme seg på badet. Trenger dere en gang der i det hele tatt, hva med å åpne opp slik at stua blir også i det arealet som nå er merket gang. Dere har jo en yttergang, så man vil ikke gå rett inn i stua når man kommer utenfra alliekvel? Og så ville jeg nok hatt en dør mellom spisestue og stue, og dør ut til altanen fra stua i stedet for fra spisestua kanskje

ORIGINAL: Lillepooh

Jeg ville hatt dør mellom stue og spisestue, jeg da...
Men hvorfor rive alle vegger og sånn?!? Hva er vitsen?
Og er ikke noen av veggene bærevegger?

jeg hadde glemt å tenga den inn.. [>:][>:] kan ikke huske på alt her i verden [:D][:D][:D][8D]

hvorfor rive alle vegger? - jo fordi stua er ganske så smal, er som en lang tarm.
vi skal ha åpen løsning mellom spisestue og kjøkken, med barløsning, men ikke helt sikker på resten når det kommer til stue, gang og bad biten. vi vil helst ikke ha soverom i stuen heller. [8D] dette er ikke lett altså.

badet må også være litt større, for bredden er like stor som et badekar på langs. altså det er ikke noe stort i det heletatt.. [&:]

ORIGINAL: *Queen*

Og hadde aldri i livet puttet døren til sov inn i stuen.. hadde forandret og fått døren i gangen.. :)

De trenger jo kun ett soverom i denne etg.
Jeg ville hatt dette rommet med dør fra stuen sånn at det kan brukes som forlengende og tilhørende tv-rom/bibliotek/lekerom evnt med sovesofa til gjester.

ORIGINAL: lenemor

NÅr jeg ser på tegningen din er min umiddelbare tanke at det virker tungvint å måtte gå fra soverommet øverst til høyre, gjennom hele stua, og tilbake hele gangen for å komme seg på badet. Trenger dere en gang der i det hele tatt, hva med å åpne opp slik at stua blir også i det arealet som nå er merket gang. Dere har jo en yttergang, så man vil ikke gå rett inn i stua når man kommer utenfra alliekvel? Og så ville jeg nok hatt en dør mellom spisestue og stue, og dør ut til altanen fra stua i stedet for fra spisestua kanskje

ja vi har tenkt påd et å fjerne det øverste soverommet (det som ligger i stua), gangen også har vi tenkt på, men da vil både "hvoed" soverommet og badet ligge i stua, om du skjønner hva jeg mener.
vi har også vært på tanken av å rive alle vegger til kjøkken/spisestue og kjøkken/gang og få da en åpen løsning. men da vil vi jo spasere rett inn i stua. hehe

alt for mye vegger mellom kjøkken, stue og spisestue! fjern vegger og dører!!!  minst mulig vegger, dører, ganger. snakker av erfaring[;)] sitter selv i hus fra 72 som vi har pussa opp det meste på. fjerna en del vegger og dører, men enda er det alt for mye gang og dører for meg. så mørkt liksom. å ja, vi har malt alt hvitt!!

dør inn til soverom fra stue er aldri en god løsning

Hva med soverom der kjøkkenet er nå, så kan du ha kjøkken med åpn løsning der det er spisestue nå. Stua kan bli spisestue, og der peisen er kan dere ha starten på vinkelstuen deres med en sittegruppe foran peisen, og stue der soveromma er...? Da kan dere ha inngang til stue og kjøkken kun fra der inngangen til stua er nå, altså rett inn i spisestua. Ville ikke fjernet denne biten av gangen, for det er greit med ganger for å holde kulda ute ;) Nå er det heller ikke nødvendig med den lange gangen slik at bad og toalett og gangen kan bli et større bad...

HVIS NOEN KJEDER SEG !!! [:D][:D]

ORIGINAL: Sha

dør inn til soverom fra stue er aldri en god løsning

jeg og samboeren er helt enig

men dere vil vel kanksje følge røroplegget???
det koster VELDIG mye å legge nye rør ned i gulv og betong og diverse!

så kjøkken, bad og wc burde jo være der det er rør

ORIGINAL: Sha

men dere vil vel kanksje følge røroplegget???
det koster VELDIG mye å legge nye rør ned i gulv og betong og diverse!

så kjøkken, bad og wc burde jo være der det er rør

ja det burde være der det er for å gjøre det lettest og ikke minst billigst..

Klarer ikke å fikse på tegningen....

Men hva med større kjøkken, dra det helt frem. Droppe egen spisestue.
Kan ha spisebort på kjøkkenet...

Lage til større gang, som en hall.
Ifra den ha inngang til bad, og eventuelt en liten stikkgang til soverom bak badet...
Selvsagt også dør inn til kjøkken og stue også ifra hallen[;)]

Ville hatt større og luftigere rom. Ikke mye gang, ihvertfall ikke lang small, det stjeler for mye plass.

tror virkelig vi må ta nøyaktige mål å sende til en plantegner eller hva det nå heter 

Back
Topp