Planer om å slanke deg?

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Hvordan ligger du an i vekt nå ift før graviditet?
Skal du ned i vekt, hvor mye?
Hva er planen din og hvor fort?

Jeg har lagt på meg ca 15 kg pluss 10 fra forrige svangerskap. Første målet er 5 kg. Men hovedmålet er ned 15 og så la de siste 10 komme hvis de kommer :)
 
Mangler nå 2 kg fra før graviditet, +6,3 fra den kjipe våren med trøstespising mellom exu og graviditet. Men er nok litt mer da jeg har mista mye muskler i graviditeten, og trente 3-4 ganger i uka før [emoji14]
For 4 år siden endra jeg livsstilen som endte med - 23 kg, så vil gjerne ned dit jeg var igjen på 57 kg. Håper jeg kan komme ned i 55 kg denne gangen (er bare 155 lang), men planen er å stoppe når jeg føler meg vel og klærne sitter pent :)

Sa jeg skulle begynne regimet etter renselsen, og nå er vi der [emoji14]
Kjører samme opplegget som sist med kaloritelling og veiing av mat +gåturer hver hverdagdag evt 5/7 dager (minst en time i raskt tempo) :) bruker my fitness pal som gjør det enkelt å holde oversikten og super enkelt å registrere maten :)
Men skal ikke være like streng som sist, jeg veit at mammalivet trenger en sjokoladetrøst i ny og ne [emoji14]
Sitter akkurat nå å registrerer maten jeg skal spise i morgen, mye enklere å holde seg når jeg har en plan. Prøver også å finne gode oppskrifter på lunsjretter og middager som jeg kan gå ned i vekt av men samtidig glede meg til, mens samboer kan spise seg god og mett :) dvs at jeg må opp på butikken å handle mye grønnsaksblandinger [emoji14]

Erfaringsmessig går det fort i starten pga vannet i kroppen.
1. delmål: 17. Mai
-2,3 kg =62 kg og ha kommi inn i treningsrutinene og å få orden på måltidene.
2. delmål: 30. Juni (Bryllupet til pappa)
-5,3 kg =59 kg
3. delmål: Helst 5. August (Dåpen) men godtar 1. September
-7,3 kg =57 kg.

4. Delmål: 1. Desember
~Ca -9,3kg =55kg. Hovedmålet er at jumpsuiten fra julaften for 3 år siden skal passe, var da 57 kg og den var litt stram [emoji14]
 
La på meg 14 kg i svangerskapet, og mangler nå 2 kg for å være der jeg var før graviditeten [emoji4] men jeg ønsker egentlig å gå ned 3-4 kg for å være der jeg trives best, da vil jeg veie 55-56 kg. Er 164 cm.

Orker foreløpig ikke å stresse med det da, og i og med at jeg ammer hele tiden vil jeg ikke gå veldig inn for å slanke meg nå. Blir å trille turer og prøve å holde meg litt unna sjokoladen fremover [emoji85]
 
Altså... jeg la på meg 33 kilo! [emoji85]

Hadde sykt mye vann i kroppen på slutten der og var mer eller mindre sengeliggende de siste to månedene så jeg har litt jobb foran meg.. Siden det var mye vann gikk jeg ned 16 kilo de to første ukene. Deretter gått ned 1 kilo i uken de siste to ukene. Altså ned 18.
Har med andre ord myyyye igjen, men om jeg klarer å ligge på en kilo i uken så er jeg fornøyd med det selv om det går fire måneder å komme i mål da... Man skal vel ikke gå ned for mye heller for å ikke få avfallsstoffer i melken mener jeg å ha lest..

Om snaue to uker kan jeg begynne å og trille turer også siden jeg ikke får gå i motbakker med vogn nå pga keisersnittet og rundt her er det ikke annet [emoji51] Da håper jeg vekten også er litt mer på min side etterhvert..
 
Jeg har nå 4-5 kg igjen som jeg skal gå ned, men har ikke noen plan om å bevist slanke meg. Vil bare prøve å være flink til å komme meg ut på tur, og til å spise variert. Tenker at det da vil gå av seg selv nå når jeg ammer og kommer i gang med trening igjen. Stresser ikke!! Jeg er 166 høy og veier nå 69 kg. Normal vekt for meg er ca 64/65 kg når jeg er godt trent[emoji5]
 
Jeg har 5 igjen til startvekt før denne graviditeten, men jeg vil gjerne ned 5 ekstra så er det der jeg vil ligge 65kg er 172 høy. Lille er nå 7 uker og jeg har endelig kontakt med alle musklene. Veldig tung graviditet, siste 2 mnd stille sittende/liggende pga bekken og tung mage (viste seg å være sykt lang og tung baby). Begynt med litt hjemmetrening og nå er været der til å dra på trilletur etter storesøster er levert i bhg. Blir nok det i starten og passe på kostholdet[emoji4]
 
Jeg har under to kilo igjen, men føler også at det er mer siden jeg har mindre muskler enn før. Veier uansett under 59 kg og er 173 cm, så skal ikke slanke meg, men må komme igang med noe slags trening etterhvert. Har ikke tid eller overskudd nå, så det får bli når ånden kommer over meg :)
 
Har igjen 4-5 kilo til startvekt, dvs er der jeg var da jeg ble gravid med første. Satser på å gå ned de siste kiloene med trilleturer, og litt bedre kosthold etterhvert
 
Har 2 kg igjen til startvekt før graviditet. Har planer om å gå de ned, men stresser ikke. Pleier å veie rundt 62 kg og er 172 cm høy. Veier 64 nå, så er uansett ikke overvektig. Har blitt litt mye boller og sjokolade siden lille kom, så vet hvorfor de siste kg ikke blir borte. Viktigere for meg å komme i litt bedre form igjen...
 
Jeg la på meg 10 kg, og hadde gått ned 12 etter 2 uker. Meeeen er overvektig fra før, så vil gjerne ned mange kg til [emoji28]
 
Jeg burde ha planer om det[emoji85] Jeg gikk ned 12 av 17-18 kg ganske fort, men nå har det stoppet opp.
Hilsen hun som går ut og triller ene og alene for å innom butikken og kjøpe sjokolade[emoji23][emoji85] Må skjerpe meg. Snart.

(Blir nok mer motivert når jeg har lov til å trene)
 
Jeg tar utgangspunkt i vekten når jeg kom hjem fra sykehuset og har siden bare mistet 1,5 kg :( veier 95 kg og er 181 cm høy. Veide 70 før barn [emoji102]
 
Jeg hadde tenkt å kanskje begynne å trene etter seks-åtte uker, men kjenner det ikke vil føles riktig å sette henne i barnepassen nå allerede... det får bli trilleturer og hjemmestyrke til etter sommeren, tror jeg. Evt jogging etterhvert.
 
Gikk opp 5,gått ned 12 uten spesiell grunn.. Men veier nå det jeg gjorde før jeg ble gravid med nr 1[emoji23]men har fortsatt for høy bmi og burde gå ned 12 til... Hehe.. Planen er masse gå turer med vognen, svømme og begynner på etter fødsel trening imorgen med baby for å trene bekken/mage..
 
En veldig ærlig, morsom måte å gå ned på... Er litt sånn mammalivet er etter fødsel [emoji23]sier jeg som nettopp har spist en halv sjokoladeplate under amming...
 
Gikk opp 18 kg, har 7 kg igjen (+1 kg som henger igjen fra forrige svangerskap). Planen her er lange turer med vogna, etterhvert toppturer med bæresele, og begynne med styrketrening hjemme, evt på treningssenter når jeg føler meg klar for det [emoji5]
 
Jeg har 5 igjen til startvekt før denne graviditeten, men jeg vil gjerne ned 5 ekstra så er det der jeg vil ligge 65kg er 172 høy. Lille er nå 7 uker og jeg har endelig kontakt med alle musklene. Veldig tung graviditet, siste 2 mnd stille sittende/liggende pga bekken og tung mage (viste seg å være sykt lang og tung baby). Begynt med litt hjemmetrening og nå er været der til å dra på trilletur etter storesøster er levert i bhg. Blir nok det i starten og passe på kostholdet[emoji4]
Kan jeg spørre hvir stor baby Var? *nysgjerrig *
 
Kan jeg spørre hvir stor baby Var? *nysgjerrig *

4990g, de målte han til 55cm. Men på hjemmebesøk av helsesøster sa hun at han måtte være rundt 58-59cm [emoji85] gikk rett i str 62 når han ble født. Idag veier han rundt 7,6 kg og rundt 68cm (vil ikke dra i beina å måle pga hoftene før han er 3 mnd). Nå sliter jeg sykt med ryggen av å bære, bysse og amme denne kjempen. Kl er 5.30 og jeg måtte stå opp kl 5 pga smerter så jeg nesten ikke kunne røre meg. Ingen bæretøy har jeg fått til å fungere pga nyfødtinnlegg siden han er så lang, så blir mye feil bæring[emoji30]
 
4990g, de målte han til 55cm. Men på hjemmebesøk av helsesøster sa hun at han måtte være rundt 58-59cm [emoji85] gikk rett i str 62 når han ble født. Idag veier han rundt 7,6 kg og rundt 68cm (vil ikke dra i beina å måle pga hoftene før han er 3 mnd). Nå sliter jeg sykt med ryggen av å bære, bysse og amme denne kjempen. Kl er 5.30 og jeg måtte stå opp kl 5 pga smerter så jeg nesten ikke kunne røre meg. Ingen bæretøy har jeg fått til å fungere pga nyfødtinnlegg siden han er så lang, så blir mye feil bæring[emoji30]
Wow! Det var stort Ja! Men du kan vel droppe nyfødtinnlegg når han er så stor? anbefaler bæresjal!
 
Back
Topp