Planer for 17.mai?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Se på tog? Spise masse is? Være hjemme å slappe av? Stor frokost? Familieselskap? Arrangement på skolen?
Hva er deres planer? Har dere faste tradisjoner på 17.mai?

Bonusbarna er hjemme på 17.mai i år, og toget går rundt skolen i nærområdet, så her får vi se om baby og jeg rekker å komme oss ut tidsnok til å se på toget :rolleyes: mulig det blir lunsj/middag hos svigers etterpå. Har ingen store tradisjoner for 17.mai, annet enn at barna får spise akkurat så mange is de orker :D

Mest sannsynlig, så blir vi hjemme og slapper av i år. Blir hele 38 uker den fredagen. Vet ikke om jeg helt tørr å farte ute :p

Jeg sitter i fau som er 17.mai komité. Jeg er kasserer og har bl.a ansvar for vekslepenger i kiosk etc pluss oppfølging av vakter, rydding etc.

Vår eldste sønn spiller i korpset og jeg er styreleder så han går i korpset fremst i toget og jeg går bak og plukker opp noter og knytter skolisser og hva som trengs.

Vår mellomste går med klassen sin og mannen går sikkert med yngste og bhg.

Så er det leker og is og kake og lodd på skoleplassen, mens jeg altså også jobber, og skal være der til det er ferdig og pakke sammen. (noen møter på morgen, andre blir til det er slutt)

Deretter hjem og slappe av, ingrn gjester så vidt jeg vet. Men da er nok klokka borti 5. Vi lager god middag og hviler slitne ben

Jeg skal på jobb.

Flaggheis klokka 8, så barnetog i 10.30 tida, flaggborg 15.00 og så leikar på skulen i 16.30 tida. Håpar å rekka mat innimellom.

Ser på tog, er med på aktiviteter på skolen, står i kiosken, grilling og kaker hos venner også hjem og slappe av :) Jentungen får spise massemasse is og sukkerspinn :)

Skal til sentrum, og da blir det automatisk at vi ser litt på toget. Skal på restaurant for å spise lunsj/middag med besteforeldrene mine og resten av familien på den siden som kan. Tradisjon som ble startet når jeg var liten :)

Det blir å se på toget som niåringen skal gå i på morgenen. Så må vi ha den obligatoriske 17. Mai-softisen. Så har klassen(foreldrene da) til lillemor ansvar for 17. maifeiringen på skolen hennes, så da blir det noen timer der, før jeg drar på kveldsvakt. Er høygravid da også, så håper på litt relaxation midt inni der også.

Vi ser på at eldstemann går i toget og tar en kjapp tur innom skolen etterpå. Ellers er det fast tradisjon å samles hos foreldrene mine for smørbrød, kaffe og kake. Brødrene mine kommer også med sine familier. Enten er vi bare der utover ettermiddagen eller så treffer vi venner.

Blir tog på morran med bhg med begge barna. Litt avslapning. Så russetog hvor eldste her skal gå i siden hu er rosaruss. Etter det pleier vi å spise mat og være med svigers. Aner ikke hvordan der blir i år men lott kaos tenker jeg siden litt uforutsette ting og folk skjer den dagen.

I år blir det ikke tog, men skal ut og spise som alltid :)

Jeg, jentungen og foreldrene mine skal se barnetoget utforbi hos besteforeldrene mine. Etter det går vi vel noen runder i sentrum og så blir det betasuppe hos besteforeldrene mine når det passer :)

Vi skal gå i tog med skole og barnehage. Middag og kake hos foreldrene mine etterpå :)

Vi skal se på barnetoget og holder oss i nærområdet resten av dagen

Tog, også grilling med venner på ettermiddagen.
De to eldste er hos pappaen i år, så han blir med på skolearrangementet

Skal se barnetoget siden eldste går, så tar vi nok turen til byen en tur før vi må hjem så jeg får laget middag til mine foreldre og stefar. Eldste vil gå i borgertoget på ettermiddagen, men med en asosial bror og jeg er bare en så får vi se om det blir aktuelt.

Back
Topp