plan fadder

mittønske

Flørter med forumet
Noen her som er plan fadder?

Jeg har nettopp registrert oss, så venter på mer info i posten. Gleder meg til å kunne bidra, men syns likevel det er rart at pengene ikke går dirkete til barnet, men til hele området de bor i.

Det skal bli fint å lære barna mine litt mer om at ikke alle i verden har det like bra som oss.
 
Vi er fadder i YoungLife. Der går pengene uavkortet til barnet. Admkostnader blir dekket av sponsorer :)
 
Vi er Plan Fadder, for et vietnamesisk barn i nord-Vietnam. Fikk nettopp et brev fra han - veldig hyggelig :)
 
Vi er fadder i YoungLife. Der går pengene uavkortet til barnet. Admkostnader blir dekket av sponsorer :)
YoungLife har jeg aldri hørt om, skal absolutt skjekke det ut ! :)
 
Vi er Plan Fadder, for et vietnamesisk barn i nord-Vietnam. Fikk nettopp et brev fra han - veldig hyggelig :)
så koselig med brev. Er det jeg også håper at vi kan gjøre, sende brev å bilder til hverandre :)
 
YoungLife har jeg aldri hørt om, skal absolutt skjekke det ut ! :)

Jeg er så fornøyd! Jeg har en baby, så vi får mail med oppdatering og bilder en gang i måneden. I tillegg er det mulig å Skype med dem hver lørdag. Man får også komme på besøk når man vil :)
 
Jeg er så fornøyd! Jeg har en baby, så vi får mail med oppdatering og bilder en gang i måneden. I tillegg er det mulig å Skype med dem hver lørdag. Man får også komme på besøk når man vil :)


Oi! Virker som man der kan følge opp barnet mye tettere enn med Plan Fadder.
 
Vi er planfadder :) Eller, egentlig er det sønnen vår på 2,5 som er det. Alle brevene kommer i hans navn mens pengene går fra vår konto :) Jeg syntes det er kjempebra egentlig at pengene går til et bestemt område. Da blir det mer til fler :)

Det er kjempegøy å være planfadder, vi får bilder og brev fra et bestemt barn hvert år. Vi er faddere til en liten gutt i Brasil som er ca 1 år eldre enn vår gutt. Man blir jo litt sentimental når man tenker på at ikke alle mennesker har det like godt. Så det føles godt å gjøre en liten innsats for at noen barn skal få en litt bedre hverdag :)

I hvert brev som kommer blir det informert om hva som er gjort i området også. Sist vi fikk brev fikk vi vite at alle i området nå hadde fått tilgang på vann. Og det er jo utrolig flott å vite at du er en del av grunnen til at det har skjedd :)
 
Jeg er SOS barnebyer-fadder for en jente på 10 år. Har vært det siden hun var 2 år. Hun bor i Etiopia. Jeg får brev med oppdateringer fra barnebyen, og en tegning og et bilde nå og da…
Ellers har jeg reist endel, og er privat "fadder" for en gutt i Filippinene. Møtte han når han var 11 år, og han fylte 18 i år. Vi snakker sammen daglig på sms, et par ganger i mnd på skype, og jeg har vært der nede 5 ganger. Sist var når han hadde High School graduation. Liker godt den personlige tilknytningen man får, og har savnet det igjennom SOS-barnebyer. Dette er jo selvfølgelig litt spesiell setting, men synes det er en fin følelse å kunne hjelpe til med det nødvendigste + skolegang for en som ellers ikke hadde hatt noe… :)

Men pass på, det kan være lett å bli lurt om man gjør det sånn… :)
 
Jeg er UNICEF-fadder :) Pengene går ikke til et spesifikt barn eller område, men til de prosjektene som trenger det mest.. Er jo så mange gode organisasjoner nå som gjør en fantastisk jobb! :)
 
Back
Topp