Plan etter permisjon

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Hei, har dere lagt en plan for hva dere skal gjøre når permisjonen går ut?

Jeg synes det er litt trist å sitte å tenke på dette før barnet i det hele tatt er født.
Med forstår det slik at vi ikke har rett til barnehageplass før august 2018 når gutten er 1år og 7mnd..?

Noen sier jeg kan søke allerede i 2017 og kanskje være heldig å få plass fra august 2017 men da er jo gutten bare 7mnd så det går ikke..
De sier jeg kan søke om plass til august 2017 og Evt betale plassen frem til han er gammel nok til å starte.

Permisjonen min inkludert ferie går ut i starten av november 2017. Mannen kan ikke ta permisjon i november og desember pga høysesong i arb. Så da må jeg Evt gå i perm uten lønn...

Det er vel ikke lett å søke om å overta noen av fars perm uker?

Kontantstøtten får vi ikke før ungen er 13mnd slik jeg har forstått det..

Fikk plutselig så mange tanker rundt dette, det er bare 10 uker igjen til termin i morgen :p:happy:

Her er det løpende opptak og de siste årene har det vært slik at folk får plass når de trenger, så regner med vi får plass når vi ønsker. Syns 10-12 mnd er tidlig da, så hvis mannen er i form og enda er uten jobb/sykemeldt vurderer vi at han tar barnet litt ekstra etter permen. :) så får vi se etterhvert hvordan ting er.

Vi kommer til å søke om barnehageplass fra jan 2018. Om vi ikke får det blir det enten familiebarnehage eller dagmamma. Tenker at det må jo lønne seg økonomisk at jeg er i jobb. Men det stemmer at vi ikke har krav på noe før august 2018. Helt håpløst! Har fått inntrykk av at det er vanskelig å få pappaen sine uker dessverre, men du kan jo prøve å søke.

Her tenkte jeg å ta ulønnet i november og la mannen ha de siste 5 ukene i året som ferie og at han begynner pappaperm i januar. nei er ikke lett å overta fars permisjon..

Jeg har perm fram til 1. Sept så tar Pappan over og har perm fram til desember. Planen her er at jeg skal begynne studiene i august så Pappan tar sin del av perm pluss noen uker fra fellesen. Vi håper på barnehageplass fra januar 2018 der vi bor men om ikke det går skal jeg høre om å få plass i studentbarnehage.

Med min perm + ferie, og mannens perm har jeg regnet meg fram til at vi får vært med barnet til han er 1 år gammel. Kommer til å søke om barnehageplass fra januar 2018, og krysse fingrene for å få det. Får vi plass tidligere blir det mest sannsynlig å betale for plassen, men ikke bruke den før i januar 2018 - selv om det vil tære veldig på økonomien, men heller det enn å stå uten plass og måtte ta en hel haug med ulønnet perm..

Du kan eventuelt søke om barnehageplass fra august og så søke om permisjon fra plassen, da betaler du ikke noe, eller søke om plass fra desember 2017 og ha barnehagestart januar 2018, dette skal vi :) Barnehagene vil ha barna registrert i desember hvis de skal begynne i januar for da får de støtte :) Du kan ikke få fars uker så lenge han har rett på permisjon og er frisk :)

Jeg begynner på jobb igjen 1. januar 2018 (om han kommer på termin og ikke før), det er inkludert ferie. Da er planen at pappaen skal ha perm en dag i uka så lenge han kan det, jeg har begynt å jobbe igjen og barnet er hjemme med meg eller så passer en av bestemødrene han om det kolliderer med jobb. Ønsker ikke at han skal begynne i barnehage før han 2 år i januar 2019.

Med min perm + ferie, og mannens perm har jeg regnet meg fram til at vi får vært med barnet til han er 1 år gammel. Kommer til å søke om barnehageplass fra januar 2018, og krysse fingrene for å få det. Får vi plass tidligere blir det mest sannsynlig å betale for plassen, men ikke bruke den før i januar 2018 - selv om det vil tære veldig på økonomien, men heller det enn å stå uten plass og måtte ta en hel haug med ulønnet perm..

Sånn er det her og, så jeg håper inderlig på plass fra januar 2018. Må antakelig søke allerede i mars, må bare sørge for at det ikke forsvinner for meg i ammetåka...

Man får ikke ta over hverandres uker med mindre den andre ikke er i stand til å ta vare på barnet alene.
Har dere vurdert å spare opp litt så en av dere kan ta ulønnet perm, eller evt. gradert permisjonen? :)

Her er det løpende opptak og de siste årene har det vært slik at folk får plass når de trenger, så regner med vi får plass når vi ønsker. Syns 10-12 mnd er tidlig da, så hvis mannen er i form og enda er uten jobb/sykemeldt vurderer vi at han tar barnet litt ekstra etter permen. :) så får vi se etterhvert hvordan ting er.

Høres bra ut med løpende opptak :)

Vi kommer til å søke om barnehageplass fra jan 2018. Om vi ikke får det blir det enten familiebarnehage eller dagmamma. Tenker at det må jo lønne seg økonomisk at jeg er i jobb. Men det stemmer at vi ikke har krav på noe før august 2018. Helt håpløst! Har fått inntrykk av at det er vanskelig å få pappaen sine uker dessverre, men du kan jo prøve å søke.

Ja august 2018 er jo så lenge til... Trodde barn født i januar hadde gode barnehagemuligheter.. Før jeg ble gravid :p ja økonomien blir jo mye bedre med to stk i jobb ;)

Man får ikke ta over hverandres uker med mindre den andre ikke er i stand til å ta vare på barnet alene.
Har dere vurdert å spare opp litt så en av dere kan ta ulønnet perm, eller evt. gradert permisjonen? :)

Vi skal prøve å spare litt. Mannen må nok ta gradert perm da han ikke har mulighet til å forsvinne helt fra jobb. :happy:

Vi vurdere litt at jeg skal være hjemme med lillegutt en stund etter permisjon, får jo litt i kontantstøtte da og mannen jobber jo fulltid da, så det vil gå en periode ihvertfall.. Men vi får se, synes han e så liten å begynne i barnehage med 1 år :P

Jeg håper på barnehageplass i 2018, blir å søke med engang minien får personnummer :P Har permisjon frem til mars 2018. jeg har automatisk fått far sine uker da han ikke har jobbet/gått på skole lenge nok til å få de :)

Men vet ikke hva vi gjør hvis vi ikke får barnehageplass innen mars 2018, da jeg må i jobb, og han studerer bare. Min far har snakket på tull om å flytte opp og være dagpappa, men kan nesten bli en realitet det, hahaha

Hadde verdens beste dagmamma da jeg selv var liten, er fortsatt fryktelig glad i henne. Hadde jeg trodd jeg kunne finne en sånn til kommende sønn hadde jeg ikke bekymret meg for barnehageplass i det hele tatt, men det finnes nok bare en av henne. Hun bor ikke i nærheten og blir 80 år til sommeren, så hun er dessverre ikke et alternativ :(

Må nok bare krysse fingrene for at det finnes barnehageplasser til oss alle når vi trenger det!

Jeg synes det er litt trist å sitte å tenke på dette før barnet i det hele tatt er født.
Med forstår det slik at vi ikke har rett til barnehageplass før august 2018 når gutten er 1år og 7mnd..?

Noen sier jeg kan søke allerede i 2017 og kanskje være heldig å få plass fra august 2017 men da er jo gutten bare 7mnd så det går ikke..
De sier jeg kan søke om plass til august 2017 og Evt betale plassen frem til han er gammel nok til å starte.

Permisjonen min inkludert ferie går ut i starten av november 2017. Mannen kan ikke ta permisjon i november og desember pga høysesong i arb. Så da må jeg Evt gå i perm uten lønn...

Fikk plutselig så mange tanker rundt dette, det er bare 10 uker igjen til termin i morgen :p:happy:
Kan ikke far ta ut sine uker før november og desember? At du tar starten av permisjonen, så tar han sine 10 uker, også tar du resten av dine etter det?

Her skal vi ta 100% lønn og 80%perm. Tar ut 4 uker ferie i sommer for å strekke ut permisjonen. Så tar jeg ulønnet ett par måneder, før samboer tar over. Legger av penger i tilfellet vi må ta mer ulønnet ifht barnehageplass.

Jeg har perm til oktober, så går jeg ulønnet til januar (sparer fra første utbetaling)... februar kommer kontantstøtta så kombinerer den med forhåpentligvis en kveld og helgejobb frem til sommeren 2018. Så tar gjerne pappaen sin perm og ferie før barnehagestart eller så får vi se hva vi gjør.
Må evt finne ny jobb eller begynne å studere, så vi får se hvordan det blir :)

Back
Topp