Plan B

Tusen takk til dere som har svart. Godt å høre flere som tenker plan B er å føde alene i værste fall. Dere som har avtalt med venninne/mødre og søstre er heldige som har den muligheten for en plan B :Heartpink
Litt trist av bare tanken eg, samtidig som det føles mest rett. Samboer har vært en utrolig bra støtte Under fødslene, spesielt med nr to. Da visste vi begge litt mer hva vi gikk til, jeg visste mer hva jeg trengte og istedenfor å rope at jeg måtte puste gjennom styrtriene så pustet han med meg. Husker «alle» sa «pust,pust» med første. Men hjalp så mye mer når han holdt rundt/maskerte korsryggen og bare pustet høyt med meg.

Eg gråt en skvett i går...av bare tanken...eg er litt sånn må tenke i værste fall og mentalt jobbe meg litt gjennom den følelsen, før eg klare slippe det. Så i dag ser eg lysere på det. Vi har holdt oss friske siden mars og krysser fingrene vi fortsatt holder oss frisk til lillebror er født.
Sender deg varme klemmer :Heartpink Hvis det er noe trøst så er vi mange i samme båt... og hvis det skulle skje at de ikke tillater far inn i det hele tatt så la oss hente den trøsten at vi er ikke alene og forhåpentligvis så møter vi folk (leger, jm, andre pasienter) som tar ekstra godt vare på oss :Heartbigred
 
Sender deg varme klemmer :Heartpink Hvis det er noe trøst så er vi mange i samme båt... og hvis det skulle skje at de ikke tillater far inn i det hele tatt så la oss hente den trøsten at vi er ikke alene og forhåpentligvis så møter vi folk (leger, jm, andre pasienter) som tar ekstra godt vare på oss :Heartbigred


Ja. Jeg vet jeg ikke er alene og jeg er glad dette ikke er første gangen. Hadde det nok vært verre kanskje. Men er selvsagt en opplevelse man ønsker å dele.
Har tenk mye på førstegangsfødende og de som har partnere som jobbber offshore eller til sjøs o.l. De har det jo slik selv uten korona.
det går nok fint om jeg må føde alene, ut skal han få komme når han vil.. etter i morgen ... hehe
 
Back
Topp