Placenta previa marginalis

Iva82

Elsker forumet
Himmelbarn
Det ser ut at jeg har placenta previa marginalis og ny ultralyd blir i uke 32 får å sjekke hvordan det står. Har dere erfaring med dette?

Hadde det sist gang og har det nå, ganske vanlig egentlig, og ufarlig. Som regel trekker morkaken seg opp av seg selv i takt med magen som vokser. Men veldig fint vi blir sendt på ny ultralyd rundt uke 32 for en sjekk. Får jo sett babyen en gang til også da! [emoji4]

Hadde dette fra begynnelsen og frem til rundt uke 16. Nå har den trekt seg godt tilbake :)

Jeg også. Jeg opplevde/opplever blødninger på grunn av det, men ofte er det helt ukomplisert.

Jeg også. Jeg opplevde/opplever blødninger på grunn av det, men ofte er det helt ukomplisert.
Åh,ja. Husker du var på sykehus. Jeg hadde ikke blødning og håper det kommer ikke. :-)

Åh,ja. Husker du var på sykehus. Jeg hadde ikke blødning og håper det kommer ikke. :)
Håper du slipper blødninger og at morkaka flytter seg :) jeg blødde mye fra uke 5 til 15/16. Ikke blødd siden og fikk på UL bekreftet at morkaka har flytta seg :)

Jeg hadde det, men hos meg flyttet den seg ikke. Ble lagt inn kvelden før planlagt keisersnitt med blødninger, så klarte meg nesten til målstreken uten komplikasjoner. Lille ble tatt ut i uke 36. Hadde hyppig ul, nesten annenhver uke fra oul og frem til fødsel.

Back
Topp