Placenta anterior

kanutte

Andre møte med forumet
Var på privat ultralyd i veke 11. Fikk beskjed om at eg har placenta anterior, eller forranliggende morkake. Nåkken andre som har/ har hatt dette tidligare? Lurer på når man kan forvente å kjenne liv. Og om det har nåkke å sei for andre ting enn berre det å kjenne liv?? (førstegangs gravid)

Hadde det sist gang og kjente da ikke liv før i uke 19... Tar lengre tid å kjenne liv enn hvis morkaka ligger f.eks. bak, men betyr også at sparkene ikke er så vonde/plagsomme resten av tiden

Jeg hadde det sist, men jeg kjente liv tidlig. Var rundt 14 uker på vei da jeg kjente meg sikker, og da jeg var 16 uker kjente mannen spark på utsiden. Men den hadde gjort det vanskelig for jordmor å finne hjertelyd tidligere i uke 16 da.

Jeg hadde det sist, kjente liv da jeg var fire mnd på vei ❤️

Men den er ikke like godt beskyttet når den ligger foran heller - jeg falt ved bassengkanten og ble ikke tatt på alvor av jordmor. Endte med hastekeisersnitt hvor de hadde ti min på å redde henne fordi morkaken løsnet (flaks at jeg fikk forvarsel med stor blødning og ble hentet av ambulanse noen timer før dette skjedde, bor nemlig 40min unna og hadde jeg ikke vært der hadde hun ikke vært hos oss i dag) ❤️ pass derfor ekstra godt på

Jeg hadde det med forrige og kjente liv i uke 19 tror jeg og da på utsiden! så opplevde aldri den boblende som alle snakker om.

Det hørtes utrulig skremmande ut celite. Jaja, det er vel berre å vente å sjå skjønner eg :) er vel som med det meste anna, ikkje likt for alle. Var dåkke førstegangs?

Hadde den foran sist og da kjente jeg liv ca i uke 19 tror jeg det var :)

Det hørtes utrulig skremmande ut celite. Jaja, det er vel berre å vente å sjå skjønner eg :) er vel som med det meste anna, ikkje likt for alle. Var dåkke førstegangs?

Jeg var førstegangs sist ja :)

Back
Topp