Pizzatryne :(

MammatilTallulah

Forelsket i forumet
*MIA*
Trenger tips til hvordan jeg kan få bukt med alle kvisene som dukker opp for tiden,er så mange at det er ufyselig! Vet det er hormonene som spiller meg et puss, men har dere f.eks navn på gode produkter som hjelper akkurat nå?

Hiver meg rett og slett på denne her!!
Ser kje ut i trynet :( Våknet med DET hornet i pannen på onsdag og det er enda ikke klart til å poppes!!

Skal ikke vere lett :p

Henger meg på her, har nesten ikke hatt ei kvise siden puberteten, og nå ser jeg ikke ut! Hele panna/kinnene/haka/halsen osv osv..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ser helt grusom ut selv, hater det :(..
Har slitt mye med kviser i alle år, eller ihvertfall 10 år da... Hadde endelig blitt mye bedre i huden nå siste året, men så ble det helt forferdelig igjen nå med graviditeten. Er nok overflod av hormoner, som gjør at ingenting funker på meg nå ihvertfall :p

Var ekstremt plaget selv. Kjøpte Basiron 5 mg på apoteket og smører på før jeg legger meg. Vasker av om morgenen også bruker jeg en oljefri krem fra Aco som matter og beroliger huden. Kjøpes også på apoteket.

Jeg er MYE bedre i huden etter bare en uke. Ingen nye og alle nuppene er borte :-)

Var ekstremt plaget selv. Kjøpte Basiron 5 mg på apoteket og smører på før jeg legger meg. Vasker av om morgenen også bruker jeg en oljefri krem fra Aco som matter og beroliger huden. Kjøpes også på apoteket.

Jeg er MYE bedre i huden etter bare en uke. Ingen nye og alle nuppene er borte :-)

Da er det bare å stikke på apoteket i morgen å teste ut, er åpent for alt :)

Jeg har også fått masse kviser nå :P Hadde nesten ingen i ungdomstiden...

Ja, jeg var desperat selv. Følte meg helt jævlig.

Det billigste alternativet for meg er rosenvann fra innvandrerbutikker. Bruker til vanlig kun Matis eller MD produkter som koster masse. Etter tre ukers bryllupsreise i Asia så jeg helt jævlig ut. Nå, 9 dager senere har jeg tatt rosenvann på bomull og brukt som ansiktsvann 2-3 gånger per dag etter tips fra min pakistanske svigermor.. Allt er borte! Ikke en eneste kvise!

Her og poppe di ut, men får ikkje tatt di :/ Aldri hatt så masse kvise som eg har no. Eg syns di fleste seie huden blir så mjuk å fantastisk, du gløde bare rett å slett når du e gravid? Eh, ikkje her vertfall :p

La Roche-Posay Effaclar Duo, fåes kjøpt på apoteket. Den har vært ekstremt effektiv på meg som har veldig sensitiv og tørr hud. Bruker fuktighetskrem i tillegg. Alle nupper og rødhet forsvant på bare noen dager!

Venter et lite gull i februar 2014!

Jeg har skrubbet og slitt men ingenting hjelper :p får bare dekke de til så godt jeg kan og håpe det går over :)

Dem sier det at skjønne jenter tar skjønnheten fra mor under svangerskapet. Hihi.

Jeg har ikke noen gode råd, kviser litt nå og da. Værre denne gangen enn forrige gang.

Fikk plettfri hud med både førstemann og andremann.. og nå kan jeg gå rett inn i 9.klasse å konkurrere med alle der, hadde nok glatt vunnet ;-)

Får vell ta meg en tur på apoteket å høre med de der om de har noe å anbefale..

Jeg brukte en serie fra clarins for kombinert og uren hud i tenårene, som gjorde huden grei nok da.. men de produktene har ikke hatt noen som helst virkning nå ....

Dem sier det at skjønne jenter tar skjønnheten fra mor under svangerskapet. Hihi.

Jeg har ikke noen gode råd, kviser litt nå og da. Værre denne gangen enn forrige gang.

Hehe var akkurat det jeg tenkte også. Kanskje dere får jenter hele gjengen? Men skjønner godt at det er plagsomt. Jeg er foreløpig forskånet, men så er det jo lenge igjen i svangerskapet....

Har forresten vært på ansiktsbehandling også så klart :) det må man jo unne seg nå :)

Spesialprodukter innen kvisebehandling anbefales ikke for gravide,husker det hang store plakater på legestasjonen sist jeg var gravid.... Tilfelle dere har noe liggende i skapet :)

Greit å snakke med apoteket ja. Og legen. Jeg ringte helsesekretæren angående Basiron og fikk klarsignal. På alle pakninger står det at man skal rådføre seg med seg med lege når det kommer til graviditet. Men når ting selges reseptfritt er det ofte så "mildt" at det går greit. Men hør med legen.

Her har jeg sakset inn fra lommelegen.no

Det er slett ikke uvanlig at kvinner på din alder er plaget med
kviser. Siden du har tenkt å bli gravid kan du verken bruke tetracycliner eller a-vitamin(syre)preparater for kviser.

Disse preparatene kan du IKKE bruke mens du er eller planlegger å bli gravid:
1. Tetracycliner (Tetralysal, Tetracyclin, Oxytetral, Doxylin)
2. A-vitaminsyre kremer: Aberela og Differin
3. A-vitaminsyre tabletter: Roaccutan

Disse preparatene kan du bruke mens du er gravid:
1. Klindamycin (Dalacin) liniment
2. Benzoylperoxid (Basiron, Brevoxyl og Panoxyl) (fåes uten resept)
3. Azelainsyre (Skinoren, Finacea)
4. Erythromycin (Ery-Max og Abboticin)

Back
Topp