Pippis dagbok..

Pippi

Skriver dagbok både for å få tiden til å gå, men samtidig for å følge med på mine sykluser.

PP2 CD 39

Kjenner jeg er lei av min lange syklus, har ennå ikke hatt EL og er redd jeg blir å få en veldig kort lutealfase slik at spiren ikke klarer å feste seg. Var i dag og besøkte en god venninne av meg på sykehuset som fikk sitt første barn i går, spiren deres satt på første forsøk. Er utrolig glad på deres vegne og prinsessen deres var nydelig :)
Tror dette innlegget vil bli ganske rotete da jeg ikke klarer å sortere tankene mine skikkelig. Tenker at hvis alle syklusene mine skal være så lange så er det ikke mange forsøk i løpet av et år. Har hatt nesten positive EL-tester lenge nå skal legge de inn i et eget innlegg.

Hadde litt murringer i dag, noe som fikk meg til å tenke at kanskje tr var på tur, men har ikke merket noe etter dette. Ønsker ikke tr når jeg ikke har hatt EL, da har ikke kroppen min gitt meg en sjanse engang..

Synes det er fint å være på forumet, slipper å være alene om å vente :)

Tok en g-test på CD 37 siden en annen på formuet hadde fått positiv g-test uten å ha fått påvist EL, men den var negativ, ikke engang en skyggestrek (det er forresten helt greit å slippe skyggestreker). Prøver å ikke tenke så mye på å prøve å bli gravid, men tror egentlig jeg tenker på det mer enn jeg vil innrømme. Går greit så lenge jeg er i praksis på sykehuset, men har bare to dager igjen så har vi hjemmeeksamen fram til i mai å da tror jeg dagene blir lange. Vil jo at dagene skal gå fort slik at jeg kan ta en ny test. En ny dag er et nytt håp om positiv EL-test og et steg nærmere en mulig graviditet, men hvor mange dager skal syklusen min egentlig legge seg på? Har brukt litt forskjellig prevansjon det siste året så har forhåpentligvis noe med det å gjøre. Brukte p-piller frem til mai 13 tror jeg, så p-stav fram til september og p-plaster til i desember før jeg sluttet.

Håper ikke syklusene mine skal stabilisere seg på å være så lang.

Ble spådd en tid tilbake da sa hun at hun tror jeg vil ta en g-test i begynnelsen av april og at jeg vil få en positiv test iløpet av den mnd. Synes det var rart da hun sa det fordi det ville ifølge mine beregninger da ikke være naturlig å ta en test da, trodde jo IKM skulle være 22 mars, men siden jeg ennå ikke har fått EL så håper jeg nå at hun faktisk har rett. Tempgrafen min gir ikke mye mening den heller, tempen går opp å ned å sier meg ingenting, kan ha kjempeøkning ene dagen å plutselig er den helt nede igjen den neste..

Måtte bare skrive ned alt jeg husket til framtidig referanse for meg selv :)

Legger ved EL-testene mine og min blendahvite g-test fra CD 37

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1395678771742.jpg
    1395678771742.jpg
    33,9 KB · Visninger: 134
  • 1395678806903.jpg
    1395678806903.jpg
    16,6 KB · Visninger: 120
Legger ved EL-testene mine og min blendahvite g-test fra CD 37

Æsj, jeg tror jeg er blitt "yrkesskada". Jeg ser antydning til streker på alle g-tester jeg nå :P Men det er sikkert fordi fargen er litt ujevn bare?

Spent på når EL kommer hos deg, eller om den har vært. Og det samme hos meg i grunn :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Æsj, jeg tror jeg er blitt "yrkesskada". Jeg ser antydning til streker på alle g-tester jeg nå :P Men det er sikkert fordi fargen er litt ujevn bare?

Spent på når EL kommer hos deg, eller om den har vært. Og det samme hos meg i grunn :P

Ja det kan være den er litt ujevn, eller at det ser slik ut på bildet, men i motsetning til hva som er normalen så er det enda mindre antydning til strek i virkeligheten :p
Ja, jeg håper det skjer noe snart.. har ingen DPO temp så enten kommer den eller så kommer tr uten el.. det som er mest irriterende er at jeg ikke har gradvis sterkere tester før el, de blir hverken sterkere eller så mye svakere. . Enn med deg? Har du testet i dag?

Ja det kan være den er litt ujevn, eller at det ser slik ut på bildet, men i motsetning til hva som er normalen så er det enda mindre antydning til strek i virkeligheten :p
Ja, jeg håper det skjer noe snart.. har ingen DPO temp så enten kommer den eller så kommer tr uten el.. det som er mest irriterende er at jeg ikke har gradvis sterkere tester før el, de blir hverken sterkere eller så mye svakere. . Enn med deg? Har du testet i dag?

Ja, men jeg har vært på reise, så jeg har ikke fått tatt testene til ideelle tidspunkt. Tre av de ble tatt etter tre timers ikke-tissing og den siste på morgenen (som ikke har vært ideelt tidspunkt til nå i alle fall). Strekene er svake, men ikke så svake at jeg tør å tro jeg er i dpo. Frustrerende å gå og vente!!

Ja, men jeg har vært på reise, så jeg har ikke fått tatt testene til ideelle tidspunkt. Tre av de ble tatt etter tre timers ikke-tissing og den siste på morgenen (som ikke har vært ideelt tidspunkt til nå i alle fall). Strekene er svake, men ikke så svake at jeg tør å tro jeg er i dpo. Frustrerende å gå og vente!!

Skal sammenligne testene våre etterpå for å se om dine er mye svakere enn mine.. jeg vet på tempingen at jeg ikke er DPO

Testene mine samlet.. kan ikke se at jeg kommer nærmere EL..

Vedlegg

• 1395772465285.jpg
    1395772465285.jpg
    38,3 KB · Visninger: 116
Testene mine samlet.. kan ikke se at jeg kommer nærmere EL..
De derre testene dine er jo helt på bærtur! Nå må de se og bli ferdig med det nesten-positiv-greiene sine :P

CD 41

Legger ved dagens test :)

Vedlegg

• 1395832091684.jpg
    1395832091684.jpg
    15,8 KB · Visninger: 98
CD 41

Legger ved dagens test :)
Er den sterkere enn de siste dagene, eller ser det bare sånn ut? Fingers crossed!

Er den sterkere enn de siste dagene, eller ser det bare sånn ut? Fingers crossed!

Den virket sterkere, men så den ikke etter at den tørket helt.. håper virkelig vi begge får positiv test i morgen :)

Den virket sterkere, men så den ikke etter at den tørket helt.. håper virkelig vi begge får positiv test i morgen :)

Jaa til det!!

CD 42

Aldri vært borti en så lang syklus tidligere. Jeg aner jo ikke hvor lang den blir å ende opp med å være, men med tanke på at jeg ennå ikke har hatt EL og at jeg håper på en lang lutealfase så tenker jeg at dette kan ta sin tid... Synes EL-testen i dag var svakere enn den jeg hadde i går, vet ikke om det var fordi at jeg drakk to glass appelsinjuice 1,5 timer før jeg tok testen. Selv om testen var svakere så var den ikke "svak". Jeg skal ta bilde å legge de inn i neste innlegg så er alle testene samlet. Har testet hver dag siden CD 20 og det har ikke vært de store variasjonene på testens styrke, vet ikke hva det egentlig betyr og hvor lenge det er normalt å ha slike tester.

De siste dagene har jeg sett på stellevesker, interiør til barnerom og sittet på youtube og sett "live pregnancy tests". Kommer ikke til å kjøpe noe utstyr før jeg er kommet over den magiske grensen, iallefall ganske nært opp mot grensen fordi jeg ønsker ikke å ha liggende utstyr for å minne meg på at jeg ikke har noen å gi det til. Det kan se ut til at temperaturen min har stabilisert seg litt meg og ikke svinger opp og ned annenhver dag lengre så jeg håper at det er et positivt tegn.

Fikk pakken fra billigtester.no i går, det passet veldig bra da jeg var fri for EL-tester. Kjøpte to vanlige CB graviditetstester og en med ukeindikator i tillegg til at jeg har 14 BT strimmeltester liggende (den ene brukte jeg på CD 37 og var negativ).

Leste at noen hoppet over pp´en som ville resultere i desember-baby, men den tanken har aldri slått oss. Så vanskelig det kan være å bli gravid og så få forsøk vi kanskje har iløpet av et år om syklusene mine skal være så lang som dette så griper vi de mulighetene vi får. Hvis jeg får EL nå snart så blir termin rundt julaften (har sittet å lekt på BV-appen). Babyen er like velkommen uansett når det skjer, heller før enn siden :)

Legger ved alle testene så langt og et bilde med de siste testene. På det bilde med bare noen få tester er de to øverste fra CD 37 og så videre ned til CD 42

Vedlegg

• 1395920865908.jpg
    1395920865908.jpg
    32,5 KB · Visninger: 107
  • 1395920933386.jpg
    1395920933386.jpg
    34,7 KB · Visninger: 114
Tror testene kanskje blir litt sterkere? Eller ser jeg bare det jeg ønsker å se?

Vedlegg

• 1396094523410.jpg
    1396094523410.jpg
    47 KB · Visninger: 120
  • 1396094570341.jpg
    1396094570341.jpg
    34,6 KB · Visninger: 110
CD 44 (!)

Nå må kroppen min begynne å samarbeide synes jeg. Troooor kanskje at testen var litt sterkere i går, men så ble den svakere igjen i dag så vet ikke helt hva jeg skal tro? Kjenner uansett at jeg er lei nesten positive tester, vil at det skal skje noe nå! Skjønner ikke hva kroppen min driver med for tiden.. Hadde ryggsmerter i går og forleden dag, men vet ikke om det var tegn på EL eller ikke.. Både tester og temper mens jeg lurer på hvor lang tid dette skal ta..

Nå har jeg begynt å lure litt (vel lurer egentlig veldig) på disse testene mine og har studert de til jeg ser streker overalt :P Men tenker på om jeg kan ha hatt EL uten å ha fanget det opp og at jeg har testet for tidlig? Nå blir jeg litt oppgitt over meg selv fordi jeg føler jeg gir meg selv falske forhåpninger, men jeg vet at jeg har noenganger testet så sent som kl 23 på kvelden og at jeg da kanskje har mistet EL på testene? det jeg ikke helt skjønner da er tempingen min som egentlig bare ser utrolig ustabil ut. F.eks, på CD 27 så testet jeg sent på kvelden og g-testen tok jeg CD 37, hvis EL var 27-29 deromkring så kan det hende at jeg da var 8-10 DPO og at det ikke slo ut enda..

Kanskje jeg tar en ny g-test i morgen, selv om jeg føler at jeg bare prøver å finne svar på spørsmål jeg ikke skjønner.. Dette er nok ganske usannsynlig, men da har jeg en unnskyldning for å teste i morgen tidlig :P Får i mellomtiden prøve å ikke få forhåpninger, men det er lettere sagt enn gjort når alt man ønsker er en positiv test...

Leste nå om hva det kan bety når LH er såpass høy over lengre tid og det var visstnok tegn på PCOS, tidlig menopause eller graviditet... Med tanke på at LH nivået aldri sank etter at jeg begynte å teste så må EL ha vært før jeg i det hele tatt begynte å teste på CD 20, noe som virker veldig rart når g-testen på CD 37 var negativ. Alternativene har jeg virkelig ikke lyst på så tror det blir en telefon til fastlegen min i neste uke, evt. gyn...

Back
Topp